Neziņā par iespējām atbalstīt Tokijas olimpiskās spēles vēl ir 65% sponsoru, liecina aptaujas dati. Daļa uzņēmumu bažījas, ka to olimpiskās publicitātes aktivitātes varētu ietekmēt apmeklētāju skaita ierobežojumi koronavīrusa pandēmijas dēļ. Ir bažas arī par iespējamu Tokijas olimpisko spēļu atcelšanu.
Daudzos uzņēmumos sagaida, ka diskusijas ar organizatoriem par atbalsta sniegšanu vēl tikai notiks, tādējādi viņu ieguldījums varētu būt atkarīgs no sarunu rezultāta. Aptaujā 68% respondentu atzina, ka pandēmija ir ietekmējusi viņu uzņēmuma finanšu situāciju, kas arī varētu kļūt par svarīgu faktoru lēmuma pieņemšanā.
Savukārt Tokijas spēļu rīkotājiem ir nepieciešams papildu finansējums, kas segtu vērienīgā sporta foruma pārcelšanas izdevumus. Pēc lēmuma par spēļu pārcelšanu vietējie organizatori un Starptautiskās Olimpiskās komitejas (SOK) vadība vairākkārt atzina, ka jāmeklē iespējas samazināt izdevumus, pārskatot dažādas tēriņu pozīcijas.
Tokijas spēļu zelta sponsoru vidū ir tādi labi zināmi Japānas uzņēmumi kā "Canon", NEC un "Asahi Breweries", bet autoražotājs "Toyota" ir olimpiskās kustības sponsors. Jaunākais Tokijas spēļu budžets paredz, ka vietējie sponsori ar 3,3 miljardiem dolāru (2,9 miljardiem eiro) nodrošinās vairāk nekā pusi no plānotajiem 5,9 miljardu dolāru (5,2 miljardu eiro) ieņēmumiem.
NHK aptaujāja 78 olimpiskos un paralimpiskos sponsorus, atbildes saņemot no 57 uzņēmumiem.