Sporta studija

Latvijas kērlingistes mērķtiecīgi gatavojas olimpiskās kvalifikācijas turnīram

Sporta studija

Biatloniste Bendika patur prātā iespēju olimpiskajās spēlēs startēt distanču slēpošanā

Uzņēmējs un autosportists Baldiņš iejūtas rallijkrosā ASV

Uzņēmējs un autosportists Baldiņš izaicinošo «Nitro» rallijkrosu turpinās Floridā

Latvijas autosportists Ronalds Baldiņš komandas "Olsbergs MSE" automašīnā aizvadījis divus "Nitro Rallycross" sacensību posmus Amerikā un nolēmis gadu noslēgt ar vēl vienu startu sacīkšu seriālā ASV. Komanda jau devusies uz Floridu, kur nedēļas nogalē aizvadīs sezonas pēdējo posmu.

Ārpus motoru sporta Baldiņš Valmierā vada uzņēmumu, kurā ir teju 60 cilvēku liela komanda, kas nodarbojas ar ceļu būvniecību, dolomīta ieguvi, un citiem darbiem. Ronaldam ir kārtīgs uzņēmēja dzīves ritms – viņš ceļas pussešos no rīta, bet vakarā bieži vien no darba aiziet pēdējais. 

Lielisks veids, kā atslēgties no darba, ir autosports. Ronalds jau četru gadu vecumā iemācījās braukt ar mopēdu, vēlāk daudz laika pavadīja motokrosā un likumsakarīgi nonāca arī autosportā. 

Ronalds Baldiņš

Startējot ar bagiju, Baldiņam sākotnēji bija plāns ar to iemēģināt spēkus arī Ziemeļamerikā, tomēr "Nitro" rallijkrosa organizatori bagijus no sacensību programmas izņēma. Taču piedāvājumu startēt "Supercar" klasē Ronaldam izteica Andreasa Eriksona vadītā komanda "Olsbergs".

No Latvijā labi zināmā pasaules rallijkrosa čempionāta "Nitro" seriāls atšķiras ar vairākām būtiskām lietām. Piemēram, pēc kvalifikācijas braucieniem seko sacensības vienam pret vienu, un pēc tām tiek noteikts izkārtojums otrās dienas braucieniem. Pirmais, kas sacīkstēs iekrīt acīs, ir iespaidīgie lēcieni. Tie sākumā arī Ronaldam raisījuši bailes. Interesanti, ka trasēs, kur ir lielākie tramplīni, mašīnas aprīko ar speciālu pogu, lai droši varētu pārlēkt. 

Ronalds Baldiņš sacīkstēs ASV

"Nitro" sacensību organizatori tramplīnus ir padarījuši drošākus, bet paliek jautājums, vai arī pēc Eiropas standartiem. Nākamajā sezonā seriāla rīkotāji plāno aizvadīt četrus posmus Eiropā, tiesa, māc šaubas vai redzēsim tik iespaidīgus lēcienus, bet būs interesanti pavērot šī čempionāta attīstību.

Kopvērtējuma līderi "Nitro" seriālā ir "Subaru" komandas piloti, un viens no viņiem ir sacensību dibinātājs Treiviss Pastrana. Turklāt visiem dalībniekiem ir zināms, ka pirmajā pilnajā seriāla sezonā līderi izmanto sacensībās aizliegtas tehnoloģijas, piemēram, vilces kontroli un  GPS palīdzību. Taču līderi jau ir stingri brīdināti, un Baldiņš sagaida, ka turpmāk visiem dalībniekiem būs jāspēlē pēc vieniem noteikumiem.

"Nitro" rallijkrosa trases ir daudz platākas nekā Eiropā, nodrošinot labākas apdzīšanas iespējas un padarot sacensības pievilcīgākas skatītājiem. Trases lielākoties ir ar jauktu segumu, kā arī dažāda slīpuma virāžām līkumos. Liela līdzība ir ar motokrosa trasēm, kas pielāgotas rallijkrosa vajadzībām. Katra trase ir unikāla, jo to gatavo uz attiecīgo posmu. 

Ronalda Baldiņa spēkrats sacīkstēs ASV

Baldiņš novembrī ASV aizvadīja divus sacensību posmus Fīniksā un Dienvidkalifornijā. Ja Fīniksā latvietis vēl iepazinās ar lietu kārtību un "Olsbergs MSE" automašīnu, tad nākamajās sacīkstēs viņš jau spēja iekļūt finālā un ieguva 7. vietu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt