Talantīgais rallija braucējs Rovanpere arī nākamgad startēs Latvijas čempionāta pilnpiedziņas klasē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Talantīgais somu sportists Kalle Rovanpere arī nākamgad plāno Latvijas čempionātā startēt pilnpiedziņas klasē, trešdien notikušajā rallija "Latvija" preses konferencē paziņoja autosportists.

Rallijam "Latvija", kas norisināsies šajā nedēļas nogalē, būs Latvijas čempionāta noslēdzošais posms. Pirms noslēdzošā posma Rovanperes pārsvars LRČ1 klasē pār tuvāko sekotāju Jāni Vorbjovu ir 20 punkti.

"Tituls ir arvien tuvāk, un cīņa par čempiona godu ir svarīga, tomēr galvenais ir gūt pieredzi. Nākamgad plānoju startēt pilnpiedziņas klasē ar R5 un S2000 automašīnām," paziņoja talantīgais soms.

Oktobra sākumā Kuldīgā testus aizvadīja leģendārā norvēģu braucēja Petera Sūlberga dēls Ulivers, iemēģinot komandas SRT spēkratu "Peugeot 208 R2". Somijā un Norvēģijā patlaban 16 un 15 gadus vecie Rovenpere un Sūlbergs vēl nevar piedalīties rallijā, taču, saņemot Latvijas licenci, viņi var piedalīties šejienes sacīkstēs. Tādējādi netiek izslēgta iespēja, ka Ulivers Sūlbergs nākamajā sezonā varētu piedalīties Latvijas čempionātā.

"Nav tādu īpašu padomu, ko jaunajiem braucējiem dot. Esmu priecīgs, ka Latvijā varu sacensties ar jaunajiem braucējiem," komentēja Rovanpere.

Latvijas rallija čempionāta noslēdzošā posma programmā šogad iekļauti 14 ātrumposmi, kuru norise paredzēta Jūrmalā, Tukumā, kā arī Biķernieku trasē un sporta kompleksā 333. Sportiskā distance paredzēta 102 kilometru garumā, no kuriem 50% ātrumposmu būs jāveic pa asfalta seguma ceļiem.

"Šis ir 20.rallijs ne tikai Latvijai, bet arī man. Šo gadu laikā, šķiet, tikai Daugavpilī neesam bijuši, bet plānojam arī tur kādreiz aizvadīt sacensības. Rīga, Jūrmala un Tukums rallija sabiedrībai ir zināmas vērtības. Rīgā tie ir Biķernieki, Jūrmalā - slavenais tramplīns Ķemeros un pilsētas ielas, bet Tukumā ir vieni no visprasīgākajiem ceļiem Latvijā," pauda rallija rīkotājs Jānis Krastiņš.

Kā stāstīja Krastiņš, rīkotāji vienās sacensībās mēģina apvienot pēc iespējas vairāk disciplīnu ar dažāda veida spēkratiem.

"Šajā nedēļas nogalē skatītāji varēs vērot auto ar 20-30 gadu vēsturi, kā arī mūsdienu spēkratus. Viņi visi satiksies vienā trasē. Vēsturiskais rallijs norisināsies jau trešo reizi, un tas piesaista arvien lielāku interesi. Šis pasākums ir ne tikai autosportistiem, bet arī skatītājiem," atzīmēja Krastiņš.

Nākamgad Latvijas rallija rīkotāji plāno mazāk posmu, lai ekipāžas aktīvāk piedalītos sacensībās. Tiesa, kalendāra veidošana notiks pēc starptautisko sacensību kalendāra apstiprināšanas.

"Plānojam, ka kāds no posmiem varētu notikt Alūksnē, kur šogad bija minirallijs. Tāpat pamainīsim sacensību dislokācijas vietas arī kaimiņvalstīs. Sezonas sākumu plānojam janvāra vidū," teica Krastiņš, kurš ir arī Latvijas Automobiļu federācijas Rallija komisijas vadītājs.

Rallijā "Latvija" piedalīsies arī Eiropas rallija čempionāta (ERČ) aizvadītā sezonas kopvērtējuma trešās vietas īpašnieks Ralfs Sirmacis, kurš nedēļas nogalē startēs minirallija ieskaitē.

"Būs interesanti no pilnpiedziņas auto pārsēsties ielas mašīnā. Negribēju šajās sacensībās sēdēt tribīnēs, bet negribu arī īpaši iespringt uz šo pasākumu. Savukārt mans stūrmanis [Artūrs Šimins] šajās sacensībās startēs ar pilnpiedziņas auto. Viņam varētu sanākt interesanta cīņa, jo spēkrats ir labs. Šajās amatieru sacensībās arī ir labi un jaudīgi spēkrati," uzsvēra Sirmacis.

Rallijs "Latvija" notiks 22. un 23.oktobrī un arī šogad vienuviet pulcinās ne vien mūsdienu rallija automašīnas, bet arī vēsturiskos automobiļus. Dalībniekiem, kuri startēs ar modernāko sporta tehniku, šoreiz būs iespēja izcīnīt punktus trīs dažādās sacensībās - Latvijas rallija čempionātā, Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) Eiropas rallija kausā, kā arī Baltijas rallija kausā.

Savukārt autosportistiem, kuri vēl tikai sāk savu rallija karjeru un pilnu sacensību distanci plāno veikt tuvākajā nākotnē, savas prasmes būs iespējams pārbaudīt trīs savam sagatavotības līmenim atbilstošās sacensībās - rallijsprintā, rallija supersprintā un minirallijā. Par īpašu intereses devu un zīmīgu jaunumu šogad parūpēsies vēsturiskā rallija jeb regularitātes sacensību dalībniekiem, kuriem pievienosies arī sporta režīmā startējošās ekipāžas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti