Sporta studija

LainERS, Barons un ASK Rīga - tikai vēsturē palikušie Latvijas basketbola klubi

Sporta studija

Kārlis Ozoliņš - Latvijas jaunais tenisa talants

Pauls Jonass motokrosa sezonas turpinājumam gatavojas mājās

Soli pirms visaugstākajām virsotnēm. Jonass motokrosa sezonas atsākšanai gatavojas mājās Kalvenē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Pauls Jonass dzimtajās mājās Kalvenē no pastāvīgās dzīves vietas Beļģijā atgriezās 15. martā un pēc divām pašizolācijā pavadītām nedēļām Latvijas spēcīgākā motokrosista ikdiena būtiski nav mainījusies. Mājās ir gan lieliska svaru zāle, gan blakus mototrase, tiesa, sacensību garu mākslīgi radīt nepalīdz pat vislabākie gatavošanās apstākļi. 

Vienīgais kreņķis Paulam ir par nesakopto frizūru un viņš smej, ka tāpēc pat svaru zālē jādodas ar cepuri galvā. Šķūnī izbūvētais otrais stāvs tagad kalpo kā sporta zāle - pēdējās ar kurjera starpniecību tur nonāca hanteles, un tagad nekas netraucē pilnvērtīgiem treniņiem. Sezonas pārtraukumā Pauls te pavada 3-4 stundas dienā un saka, ka viņam itin labi patīk trenēties vienatnē, pat labāk nekā lielākā kompānijā.

Pirms iepriekšējās sezonas Paulam nācās veikt ceļgala operāciju un gatavošanās nebija pilnvērtīga. Taču debijas sezonā prestižākajā MXGP klasē latvietim izdevās izcīnīt 6. vietu pasaules čempionāta kopvērtējumā. Pauls gan uzsver, ka

katru gadu no jauna jāpierod nebaidīties no cīņas un asas konkurences plecu pie pleca ar sāncenšiem bez mazākajiem kompromisiem.

Sezonas pirmajās sacensībās allaž šķiet, ka līdzās braucošie ir daudz tuvāk nekā patiesībā, paskaidroja motosportists. 

Treniņu apstākļi Paulam ir perfekti arī pandēmijas ietekmētajā situācijā - Kalvenē sava spēka treniņu zāle, lauku ceļi skriešanai un riteņbraukšanai. Bet piemājas trasi motobraukšanas treniņiem Kurzemes prasmīgie vīri palīdz izveidot tieši tādā konfigurācijā, kāda Paulam nepieciešama. Viņš neslēpj, ka divās pašizolācijas nedēļās nepārprotami pietrūka braukšanas ar motociklu.

Jonass gan uzsver, ka 

treniņos nav tas sacensību gars ar adrenalīnu un agresiju, kas sacīkstēs jūtams ik mirkli.

Ja nesekos jauni Covid-19 dēļ ieviesti ierobežojumi, pasaules čempionāta sezona varētu atsākties 7.jūnijā Krievijā, bet nedēļu vēlāk paredzēts Latvijas posms Ķegumā. 

Pēc šosezon aizvadītajiem diviem posmiem Pauls pasaules čempionāta kopvērtējumā ir 13.vietā. Sezona viņam sākās negaidīti neveiksmīgi - četros braucienos 10.vieta bija labākais sasniegums. Iespējams, gribēšanas bija par daudz, bet vēsa prāta - par maz.  Operētais ceļgals Jonasam ir pilnīgi sadzijis, lai gan reizēm pēc lielām slodzēm trasēs ar lielāku lēcienu skaitu tomēr to jūt. 

Sezonā Paulam netrūka kritienu un neveiksmju, tomēr

viņš nešaubās, ka pasaulē ir TOP 6 braucējs, kas ne tikai apstākļu sakritības dēļ var pretendēt pakāpties uz goda pjedestāla. 

Fiziskās sagatavošanās treniņplānu 2020.gada sezonai Paulam izstrādāja pieredzējušais biatlona treneris Intars Berkulis. Viņš piedalījās sagatavošanās darbā gan Beļģijā, gan treniņnometnē Sardīnijā un bija klāt arī pirmajos divos pasaules čempionāta posmos. Berkuļa dēls trenējās motokrosā un bērnībā startējis kopā ar Paulu.

Biatlonu un slēpošanu Pauls uzskata par vieniem no smagākajiem sporta veidiem, kur ir līdzība ar motokrosu, protams, ar savām niansēm. Berkulis saskata, ka Paula fiziskā kondīcija laba un braucējs arī ar motociklu ir apradis, tādēļ svarīgākais sportistam būšot noticēt līdz galam savām spējām konkurēt ar jebkuru sāncensi pasaulē.

Savukārt Jonasa menedžeris Kristers Serģis uzsvēra, ka ir nepieciešama noteikta uzticama speciālistu grupa, kas Paulam būs līdzās neatkarīgi no komandas, kurā motosportists startē. Serģis tādēļ ir gandarīts par Berkuļa iesaistīšanos un nozīmīgu trenera ieguldījumu, kas tuvākā vai tālākā nākotnē Paulam atmaksāsies.

Pēc braukšanas prasmēm Jonass ir TOP 3 pasaulē,

un to apliecina arī aculiecinieki šosezon līdz šim pēdējā posmā, bet viņam vēl kaut kā pietrūkst sevī, savu skatījumu atklāja Serģis. Viss sezonas sākumā Paulam izskatījās labi, bet nebija rezultāta. Viņam ir atlicis pārvarēt pēdējo metru sevī, kas ir pats grūtākais, lai sasniegtu visaugstāko līmeni, saskata Serģis, kurš ir pieckārtējs pasaules čempions blakusvāģu klasē. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti