Sporta studija

Sporta studija

Sporta studija

Bufona komandas biedrs - Latvijas futbolists Parmā Dario Šits

Motori rūc Zaķusalā - enduro izaicinājumi

Skarbais brauciens Zaķusalā: līdzās mājiniekiem motosporta enduro trasē arī pasaules čempions

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Rafraids jeb skarbais vai nelīdzenais brauciens ir vieta, kur satiekas visdažādākie enduro motosporta piekritēji. Ingus Homa ir amatieris – motociklu viņš nopirka pirms četriem gadiem un sacensībās piedalās divus gadus, bet nedēļas nogalē Zaķusalā starptautiskā līmenī startēja pirmajā rafraidā.

Homa sarunā ar Latvijas Televīzijas "Sporta studiju" atzina, ka sacensību dienu sajuta pamatīgu stresu, un pat nezina kāpēc, jo ne jau pirmo reizi startēja sacensībās.

"Kad es tikko sāku, noliku vienu baļķi un braucu viņam pāri. Braucu pusstundu vai stundu," pastāstīja Homa. "Tu dari to vienu, simt vai divsimt reižu. Ir tā, ka pirmajā reizē tev no simts reizēm sanāk divas, bet pārējās 98 nesanāk."

Uz salas Rīgā Daugavas vidū startēja arī meistarīgais Žoseps Garsija – 25 gadus vecais Spānijas braucējs ir pasaules čempions enduro motokrosā.

Latvijā spēkus televīzijas torņa pakājē viņš pārbaudīja sadarbības ar sponsoru dēļ. 

"Esmu šeit otro reizi. Godīgi sakot, pērn biju pārsteigts, jo TV tornis ir tik augsts," teica Garsija. "Vieta ir tik skaista – ar zāli un arī ielas sekcijām. Ir jautri šeit sacensties."

Svarīgi ir izstaigāt trasi pirms sacensībām, lai atrastu pareizās braukšanas līnijas, un sacīkstēs tad atliek tikai būt ātram. 

Trasē 1200 metru garumā tika ierīkoti 14 dažādi šķēršļi – Ingum liels pārbaudījums, bet pieredzējušiem vīriem jau padoms kabatā. Eiropas vicečempions enduro Edgars Siliņš atzina, ka parasti jautrība trasē sākas tad, kad spēks beidzas un mocis tiek stumts un grūsts. "Tāpēc vajag lēnu garu, vēsu galvu un iet līdz galam," teica Siliņš.

Savukārt Eiropas vicečempions superenduro Andris Grīnfelds uzsvēra, ka sacensībās galvenais ir neatsist apetīti uz braukšanu ar smagiem kritieniem un traku moču lidināšanu pa gaisu. Darīt visu mierīgi un piezemēti – tāds ir Grīnfelda ieteikums. 

Amatieru klasē reti kurš lēca tramplīnu, jo risks salīdzinājumā ar ieguvumu ir pārāk liels,

atzina Homa. "Labāk ir neriskēt un zaudēt aptuveni 10 metrus, nekā lēkt un varbūt aizbraukt ar dzelteno [ātrās palīdzības] mašīnu," paskaidroja Homa.

Katrā trasē ir atslēgas vieta, un Zaķusalā tā bija acīmredzama – ūdens vanna ar baļķiem iekšā, ko apstiprināja arī visi "Sporta studijas" apjautātie. 

"Kad baļķis ir slapjš, nedrīkst tam uzbraukt sāniski, tad var viegli apkrist," paskaidroja pasaules čempions Garsija.

Homa baseinā kļūdas nepieļāva, pārvarēja ceturtdaļfinālu un pusfinālu. Debijā viņam 10. vieta finālā, kur otrajā aplī Ingum pilnīgi beidzās spēki, bet par iekļūšanu izšķirošajā braucienā viņš bija ļoti apmierināts. "Galvenais ir nebaidīties, jo tādu pieredzi kā šeit nekur citur nevari iegūt," paskaidroja enduro braucējs.

Skarbais brauciens sabiedrisko mediju arhīvā:
 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti