Rallija sezonas startā Alūksne pulcēs kuplu dalībnieku skaitu, brauks arī Mārtiņa Seska ekipāža

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Pēc nedēļas ar sacensībām Alūksnes apkaimē sāksies jaunā Latvijas rallija čempionāta sezona, ko tradicionāli atklās "Rally Alūksne". Sacensību rīkotāji ir ļoti apmierināti ar ekipāžu aktivitāti un saņemto pieteikumu skaitu, taču, kā jau tas tradicionāli ir ziemas rallijos, gan dalībniekus, gan pašus organizatorus nodarbina jautājums par atbilstošiem laikapstākļiem.

"Rally Alūksne" atgriežas pēc trīs gadu pauzes – iepriekšējo reizi šis posms risinājās 2019. gadā. Iepriekšējo gadu laikā posms atcelts laikapstākļu  un ziemas neesamības dēļ (2020. un 2022. gadā), kā arī savas korekcijas ieviesa Covid-19 ierobežojumi, kuru dēļ rallijs nevarēja notikt gadā ar ļoti stabilu, aukstu ziemu, proti, 2021. gada sākumā. Arī šobrīd laikapstākļi ir organizatoru un rallija līdzjutēju karstākais sarunu temats Alūksnes apkaimē – daudzviet Latvijā pēdējās dienās gaisa temperatūra bijusi krietni virs nulles atzīmes, tāpēc par ziemu nekas īsti neliecina. Savukārt Alūksnes pusē ir mazliet citādi – sniega un ledus tur ir diezgan daudz, arī uz ceļiem ir visai bieza ledus kārta.

Latvijas ziemeļaustrumos pagaidām pieturas atbilstoši laikapstākļi, un rallija norise šobrīd nav apdraudēta, pastāstīja "Rally Alūksne" pārstāve Anda Podziņa.

"Šobrīd ceļi ir sasaluši un ledus kārta uz tiem ir liela. Arī salīdzinot ar Gulbeni, kur daži sportisti aizvadīja treniņus. Redzot šos video un ceļus, varam secināt, ka pat 40 kilometri starp abām pilsētām ir pietiekami, lai ceļa segums un laikapstākļi būtiski atšķirtos. Pat nevar salīdzināt Alūksni ar Liepāju," sacīja viena no rallija organizētājām. "Iespējams, šī pauze ir nākusi par labu, jo spēj novērtēt to, kas tev ir bijis, kad tā nav. Rallijs ir kā otrie pilsētas svētki."

Rallija rīkotāji nevar sūdzēties par sportistu intereses trūkumu – nedēļu pirms rallija sākuma pieteikušās vairāk nekā 80 ekipāžas.

Tas nav rekords vai kas līdz šim nebijis, taču tā tik un tā ir ļoti laba sportistu atsaucība. "Rally Alūksne" lielā skaitā pieteikušies igauņu autosportisti, tāpat redzēsim gana daudz lietuviešu ekipāžu. No pašmāju rallija braucējiem pazīstamākie dalībnieki būs Mārtiņš Sesks/Renārs Francis, kā arī pieredzējušais Jānis Vorobjovs kopā ar stūrmani Guntaru Zicānu.

Pietiekami kuplais dalībnieku skaits raisa arī līdzjutēju interesi – "Rally Alūksne" pārstāve Anda Podziņa pastāstīja, ka Alūksnē un tuvākajās pilsētās izpārdotas visas naktsmītnes un gaidāms līdzjutēju pieplūdums arī no Igaunijas. Igauņi uz rallijiem mēdz braukt pat ar lielajiem pasažieru autobusiem, nemaz nerunājot par tiem līdzjutējiem, kas atbrauks ar savām privātajām automašīnām. Tāpat organizatori nesūdzas par atbalstītāju un sponsoru trūkumu. Patiesībā ir pilnīgi pretēji.

"Atšķirībā no citiem, mums pēdējā laikā ir bijuši vairāki zvani ar jautājumu "kāpēc jūs mums nepajautājāt?". Uzņēmēji redz, ka tur ir citi logotipi, un saka, ka arī viņi labprāt gribētu piedalīties. Nevaru sūdzēties, ka neatbalsta. Tieši otrādi, cilvēki paši zvana, paši jautā un interesējas," teica Podziņa.

Viens no "Rally Alūksne" zināmākajiem pilotiem Mārtiņš Sesks pirms pāris dienām saņēma Eiropas rallija čempionāta apbalvojumu "Standout Drive of The Year" jeb balvu par īpaši izceļamu, izcilu braukšanu. Sesks to saņēma par sniegumu aizvadītā gada "Rally Liepāja" sacensībās, kad vārda vistiešākajā nozīmē mājinieks dominēja Talsu un Liepājas ceļos, uzvarot visos 12 sacensību ātrumposmos.

Sesks pamazām kaļ plānus gaidāmajai sezonai, un braucējs norādīja, ka komandā sāk izkristalizēties sezonas aprises, taču pagaidām sportists par saviem plāniem vēl nevēlas runāt publiski.

"Komandā redzam, ka viss virzas uz priekšu, taču, lai kaut ko vairāk stāstītu, vēl jāsaliek visi punkti uz "i". Tomēr ceru, ka jau drīzumā par to varēsim parunāt vairāk. Sezona vēl nav sākusies, visi starptautiskie čempionāti tikai mostas, tāpēc mēs mostamies kopā ar viņiem," sacīja pilots.

Kamēr tiek kārtotas detaļas un notiek gatavošanās sezonai, Sesks turpina darbu pie braukšanas un atsvaidzina prasmes, 2023. gada pirmās dienas viņam pavadot testos Somijā.

"Mums Liepājā pirms jaunā gada arī bija ziema, kas ir diezgan neparasti, tāpēc izmantojām reto iespēju pabraukt mājās, taču jau septīto vai astoto gadu devāmies trenēties uz Somiju, kur ir garantēta ziema. Vietējie gan saka, ka sniega ir nedaudz mazāk kā iepriekšējos gados, taču trašu kvalitāte ir nemainīgi augstā līmenī," par treniņnometni stāstīja Sesks. "Alūksnē startēšu ar "Škoda Fabia Rally 2 Kit car" mašīnu, kas man ir diezgan iemīļota mašīna, un to piegādā lietuviešu komanda. Kopā ar viņu tehnisko komandu aizbraucām uz šiem treniņiem. Pēdējoreiz, kad braucām ar komandu, tas bija rudenī uz asfalta, tāpēc vajadzēja lielāku darba apjomu, lai mēs kā ekipāža atgrieztos ziemas un vispār cita stila braukšanas sajūtās, kā arī komanda pēc nelielā ziemas miega sagatavotos sezonai. No sākumā bija neliels apdullums, jo kādu laiku nebija braukts, taču ar pieredzi zinu, ko gaidīt pašam no sevis."

Pilots arī norādīja, ka konkurenti no Lietuvas un Igaunijas ir ieradušies ar konkurētspējīgu tehniku, kas ir pat nedaudz labāka nekā Seska rīcībā esošais auto, tāpēc viņš sagaida interesantu cīņu, kas Seska/Franča ekipāžai liks piestrādāt vēl nedaudz vairāk, lai ar braukšanu un ekipāžas sadarbību censtos kompensēt mašīnas trūkumus. Tāpat Sesks uzskata, ka

nakts ātrumposmi ekipāžām būs labs pārbaudījums, jo nepieciešama uzticēšanās un sadarbība starp pilotu un stūrmani.

"Nakts ir viena no tām reizēm, kad pats svarīgākais ir ekipāžas sadarbība un profesionalitāte. Naktī ļoti maz redzi uz priekšu un ir maz atskaites punktu dabā, ko var ievērot. Ir ļoti jāuzticas sev un ekipāžas sadarbībai. Ziema vispār ir viens no maniem mīļākajiem brīžiem, kad braukt, it sevišķi, ja ceļmalā ir kādas kupenas, kur atspiesties un izglābt sevi no kādām riskantākām situācijām," norādīja Sesks.

Šogad rallijā Alūksnes pusē būs kopumā 10 ātrumposmi – pirmie divi notiks piektdien vakarā, tumsā pēc svinīgās rallija atklāšanas ceremonijas, kas ieplānota plkst. 18.30. Atlikušie astoņi ātrumposmi notiks sestdien, ekipāžām sacensību režīmā veicot 94 kilometrus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti