Rallijā «Sarma» skatītājiem atrādīs ātras, pat neredzētas sporta automašīnas

Nedēļas nogalē dalībai rallijā "Sarma 2019" ir pieteikušās 98 ekipāžas, kuru dalībnieki pārstāv 13 valstis. Interesi startēt izrādījušas vēl pāris ekipāžas, kuras dara visu iespējamo, lai sakārtotu formalitātes un ar organizatoru atļauju iesniegtu pieteikumus. Rallija atklāšana pie Gulbenes Kultūras centra notiks piektdien vakarā.

Rallijā "Sarma 2019" sīva cīņa gaidāma visās klasēs, turklāt autosportisti skatītājiem atrādīsies ar dažādām ātrām un pat neredzētām sporta automašīnām. Tostarp ar savu braukšanas stilu skatītājus priecēs arī klasiskās piedziņas un viena tilta piedziņas automobiļi. Vēsturisko spēkratu ieskaitē ir atgriezušies brāļi Ivars un Andris Velmes, bet Jānis Vorobjovs sacīkstēs startēs jau 19. reizi.  

Gulbenes pusē startē rallijs "Sarma"Inita Kresa-Katkovska

    Polis Lukašs Habajs, kurš jau tika pieskaitīts potenciālo līderu pulkam, pēdējā brīdī nolēma nestartēt. Toties interesanti būs vērot trasē, ko 2017. gada Polijas čempions Filips Nivete spēs parādīt ar "Škoda Fabia R5", kā arī pārējie sportisti.

    Viens no ralliju rīkotājiem Ģirts  Avotiņš nešaubās, ka sīva cīņa varētu ritēt visās klasēs un būs iespēja skatīt vēl neredzētus spēkratus. Latviešu ekipāžas pie uzvaras nav tikušas ilgu laiku, tomēr Avotiņš uzskata, ka arī mājinieki pretendēs ieņemt vietu uz goda pjedestāla. 
     
    Pieteikumu sarakstā ir septiņas ekipāžas ar R5 klases rallija automašīnām, kurām, iespējams, pievienosies vēl kāda.

    Tik daudz R5 automašīnu Latvijas čempionāta posmā nav redzēts.

    R5 ekipāžu vidū īpaši jāizceļ ar Latvijas licenci startējošais krievu pilots Nikolajs Grjazins ar "Škoda Fabia R5", kā arī 17 gadus vecais norvēģis Olivers Solbergs ar "Volkswagen Motorsport Polo R5", kuri spēj cīnīties ar ātrajām WRC klases automašīnām. Grjazins pastāstīja, ka pašreizējam spēkratam dota priekšroka, jo tas ir viens no konkurētspējīgākajiem, turklāt ļoti drošs.

    "Pat ātrumā, braucot un atsitoties pret apmalēm, bojājumi ir minimāli un iespējams aizbraukt līdz finišam," sava automobiļa priekšrocības izskaidroja Grjazins. "Tad pareizas apkopes rezultātā varam ralliju turpināt, mums nav bijis jāpārtrauc sacīkstes, izņemot, ja pats biju ko nepareizi izdarījis un auto pārkarsis vai saņēmis triecienu. Arī vizuāli auto ir pievilcīgi agresīvs, un tas neatstāj skatītājus vienaldzīgus," piebilda autosportists. Viņš gan uzsvēra, ka izvēle par labu "Škoda" bija praktisku apsvērumu dēļ. 

    Rallijā "Sarma" par galveno konkurentu Grjazins uzskata Oliveru Solbergu - pasaules eksčempiona Petera Solberga dēlu.

    Grjazins rēķinās, ka ātri varētu braukt Valērijs Gorbaņa, kas palika nepārspēts Latvijā un Igaunijā, kā arī Georgs Gross ar WRC 2016. gada izlaidumu, kas ir daudz jaudīgāks automobilis ar labāku aerodinamiku. 

    Savukārt Olivers Solbergs sarunā Latvijas Radio pastāstīja, ka rallijā "Sarma" gaidāma ļoti saspringta cīņa, jo konkurenti pulcējušies nopietni. Neatkarīgi no laikapstākļiem tie visiem būs vienādi un vajadzēs pielāgoties, sacīja uzvaras pretendents Solbergs juniors.

    Priecīga ziņa ir tā, ka vēsturisko spēkratu ieskaitē ir atgriezušies brāļi Velmes ar skatītāju iemīļoto "Audi Quattro A2". Viņiem konkurents arvien būs Aivis Egle ar savu "Audi 80 Quattro" un šoreiz gaidāms arī kāds pārsteigums – vēsturisko spēkratu klasē pieteicies pieredzējušais rallijsprinta pilots Ingus Eislers ar "Subaru Impreza". 

    Lai arī skatītāji ir ieraduši sagaidīt tikai pusi rallija ekipāžu un tad doties jau uz nākamo ātrumposmu, rallijā "Sarma" iesaka ieplānot arī rallijsprinta skatīšanos. Pirmais ātrumposms sāksies sestdienas rītā, bet pēdējais ātrumposms noslēgsies pievakarē, kam sekos apbalvošanas ceremonija Gulbenes Kultūras centrā.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Motoru sports
    Sports
    Jaunākie
    Interesanti