Pirmais posms pasaules rallija čempionātā paver priekškaru intriģējošam turpinājumam

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Nedēļas nogalē ar pirmo posmu sarežģītajos Montekarlo kalnu ceļos sākās jaunā pasaules rallija čempionāta sezona (WRC), kas solās kļūt par vienu no interesantākajām pēdējo gadu laikā. Pērn tika kronēts jauns čempions – titulu izcīnīja mūsu igauņu kaimiņš Ots Tanaks, taču ziemas laikā notikušas dažādas izmaiņas, kas jauno WRC sezonu liek sagaidīt ar lielu interesi.

Montekarlo rallijs sākās ar diviem ātrumposmiem ceturtdienas vakarā naksnīgā tumsā, bet galvenā sacīkšu daļa notika nākamajās trīs dienās. Sarežģītie, līkumainie kalnu ceļi paši par sevi rūpējas par interesantām sacensībām un regulāri prasa kādu upuri, taču šeit parasti ir ļoti savdabīgi un mainīgi laikapstākļi – ceļa posms var būt viegli mitrs, bet pāris līkumus vēlāk tas jau ir apledojis un ar sniega kārtu.

Braukšana Montekarlo ar asfalta regulējumiem ir ļoti izaicinoša,  un šogad ar šaurajiem ceļiem vislabāk galā tika „Hyundai” ekipāža ar Tjerī Noivilu pie stūres.

Viņš kopā ar stūrmani Nikolasu Žilsolu pārspēja Montekarlo vēsturiski ātro Sebastjanu Ožjē, bet 3.vietā ierindojās Elfins Evanss.

Pasaules čempionāta pirmais posms pagalam neveiksmīgs padevās pērnā gada čempionam Otam Tanakam, kurš jau piektdienas ātrumposmā piedzīvoja ļoti smagu avāriju. Ekipāža šajā incidentā par laimi nopietnas traumas neguva, un viņi tika cauri tikai ar slimnīcas apmeklējumu.

Avarē Tanaka spēkrats

Tanaks 2019.gadā „Toyota” sastāvā aizvadīja izcilu sezonu, braucot ļoti stabili, bet arī ātri, kas igaunim ļāva uzvarēt 6 no 13 pasaules čempionāta posmiem un izcīnīt pirmo titulu karjerā. Tanaks tādējādi pārtrauca francūžu un Sebastjanu dominanci WRC – no 2004. līdz 2012.gadam deviņus titulus savā kontā ierakstīja neapturamais Sebastjans Lēbs, bet no 2013. līdz 2018.gadam stafeti pārņēma Sebastjans Ožjē. Pirms tam iepriekšējais WRC čempions, kurš nav no Francijas, bija 2003.gada titula ieguvējs norvēģis Peters Solbergs. Tanaks mājās Igaunijā jau pirms tam bija nacionālā varoņa statusā, taču pēc ilgi gaidītā panākuma viņš kļuva par vēl kaut ko vairāk.

Visa valsts sekoja līdzi Tanaka sekmēm, un Igaunijā nav otra tāda sportista, kurš saņemtu tik lielu mediju uzmanību kā viņš.

Vēl pirms sezonas beigām pastiprinājās baumas, ka Tanaks atstās „Toyota” vienību, lai pievienotos saviem niknākajiem konkurentiem „Hyundai”. Kā tas parasti notiek, nav dūmu bez uguns – Tanaks tik tiešām devās uz konkurentu nometni, parakstot divu gadu līgumu. Nevarētu teikt, ka abas puses šķīrās kā draugi, par ko liecina somu pilota Jari-Mati Latvalas menedžera Timo Joki teiktais. „Tas viss ir aizgājis par tālu. Godīgi sakot, tas bija komiski un ļoti neprofesionāli, ko viņi (Tanaka komanda) izdarīja. Tā nevar rīkoties. Atklāti sakot, šī bija neiedomājam situācija. Savā 35 gadus ilgajā pieredzē neko tādu nebiju piedzīvojis. Es nekad tā nerīkotos. Tādas lietas netiks aizmirstas”.

"Toyota” komandas vadītājs ir somu rallija leģenda Tomijs Makinens, tāpēc

Somijas medijos ik pa brīdim parādījās publikācijas, kurās tiek izteikti pārmetumi Tanaka virzienā, viņu dēvējot par „uzmetēju”.

Tāpat igauņu pilots un viņa komanda ar Igaunijas rallija leģendu Marko Martinu priekšgalā esot pieprasījuši absolūti neadekvātus līguma nosacījumus. Martins igauņu medijiem to noliedz, sakot, ka viss darīts profesionāli un kā pienākas. Lai nu kā, noprotams, ka bijušie sabiedrotie vairs nav draugi. Jāatzīst, ka „Toyota” mašīnu izturība iepriekš pievīla Tanaku, liedzot viņam iegūt titulu ātrāk, tāpēc viņam bija pamatots iemesls doties prom.

Tanaks šogad startēs „Hyundai” sastāvā, kur viņš veido ārkārtīgi spēcīgu braucēju komandu ar Tjerī Noivilu un Sebastjanu Lēbu, bet atsevišķos posmos tiks dota iespēja arī Danī Sordo. Pēc Tanaka aiziešanas kaut kas jādara bija arī „Toyota” un viņi ieguva ļoti līdzvērtīgu aizstājēju – komandai pievienojās seškārtējais pasaules čempions francūzis Sebastjans Ožjē, kurš startēs kopā ar Elfinu Evansu un Latvijas rallija čempionu somu sportistu Kalli Rovanperu.

Pēc Ožjē pārcelšanās ralliju pameta titulētā franču autoražotāja „Citroen” komanda, kas uzskatīja, ka tirgū nav pieejams pienācīgs aizstājējs Ožjē. Līdz ar to šie seši braucēji un divas komandas savā starpā cīnīsies par pasaules čempiona titulu. Mazticams, ka „M-Sport” komanda ar Tēmu Sunninenu, Esapeku Lapī un Gusu Grīnsmitu spēs patraucēt lielajiem dūžiem.

Pasaules čempionātā startē vēl viens Latvijas čempions rallijā – 2019.gada Latvijas čempions Olivers Solbergs.

Izcilā norvēģu pilota Petera Solberga dēls pērn Latvijā nevienam nedeva cerības, izcīnot pārliecinošu titulu, bet pasaules čempionātā viņš brauks ar „Volkswagen Polo” R5 mašīnu. Jaunais braucējs sarunā ar šo rindu autoru atzina, ka šis gads būs vērtīgs, lai iekrātu pieredzi pasaules čempionāta līmenī, brauktu dažādos apstākļos un mācītos. Solbergs juniors saka, ka viņam vēl nedaudz jāpieliek ātrumā, taču jaunais sportists cer apliecināt sevi, lai tuvākajā nākotnē pretendētu uz vietu rūpnīcas komandā.

Izmaiņas notikušas arī rallija kalendārā – šogad nenotiks Katalonijas rallijs, tiesa, tas kalendārā būs atpakaļ kādā no nākamajiem gadiem. Tāpat nenotiks posms Korsikā, jo komandas pauda bažas par loģistikas problēmām, apmeklējot Vidusjūras salu. Atcelts arī Čīles rallijs, jo šajā valstī pagājušā gada beigās izcēlās nemieri un valsts ekonomiskā situācija nav spīdoša. Kalendārā nebūs arī Austrālijas posma, kam bija problēmas piesaistīt skatītājus, jo sacensību centrs atradās tālu no lielām apdzīvotām vietām. Rallija norises vietā jau novembrī plosījās mežu ugunsgrēki, tādēļ sacensības tika atceltas.

Pirmoreiz kopš 2002.gada atgriezīsies leģendārais Safari rallijs Kenijā

ar saviem oranžīgajiem putekļiem, kas spēj iekļūt it visur.

Safari rallija epizodes

Agrāk Safari rallijs bija līdzīgs rallijreidiem – desmitiem, pat simtiem kilometru gari ātrumposmi, taču šogad sacīkstes veidotas rallijam krietni tradicionālākā manierē ar kompaktiem ātrumposmiem. Pirmoreiz 10 gadu laikā pasaules čempionāta posms notiks Japānā, un paredzams, ka tas būs visai lēns, taču ļoti tehnisks asfalta rallijs. Tāpat pirmoreiz kopš 2012.gada rallijs atgriezīsies aizraujošajos un ātrajos Jaunzēlandes ceļos.

Pasaules čempionāts rallijā šogad sastāv no 13 posmiem. Nākamās sacensības paredzētas 13.-16.februārī Zviedrijā, bet 19.-22.novembrī notiks noslēdzošais posms Japānā.   

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti