Lai arī 2022. gada WRC sezonas pirmajā posmā – leģendārajā Montekarlo rallijā – trasi vietām Alpu kalnu virsotnēs klāja sniegs un ledus, Zviedrijas posms ir vienīgais ziemas rallijs kalendārā. Un sagaidāms, ka tas neliks vilties – sportistus gaida ziemīgi pārbaudījumi un laikapstākļi.
Pērn šis rallijs nenotika kovida pandēmijas dēļ, bet 2020. gadā sacensību laikā kopējo distanci saīsināja teju uz pusi neierasti mazā sniega daudzuma dēļ.
Šogad pasākuma rīkotāji parūpējušies gan par kārtīgu ziemu, gan par lieliem sniega vaļņiem trases malās, “pārbīdot” ātrumposmus vairāk uz ziemeļiem, tuvāk Polārajam lokam kā jebkad, vēsta WRC.com.
Tieši augstie sniega vaļņi trases ārmalās spēlē lielu lomu, piloti tos izmanto, lai automašīnas “atspiestu” un ātrāk izbrauktu līkumus. Bet radžu riepas uz sniega un ledus nodrošina izcilu saķeri. Rezultātā – gaidāms viens no gada ātrākajiem rallijiem. Arī jauno hibrīda dzinēju automobiļu pirmais pārbaudījums ziemā un sportistiem vēl neredzēti ātrumposmi sagādās intrigu līdz pēdējam “dopam”.
Rallija atklāšanas ceremonija notiks jau ceturtdien Ūmeo pilsētā. Cīņa gan sāksies piektdien, kas būs distances ziņā garākā sacensību diena. Piektdien sportisti septiņos ātrumposmos veiks 125,67 kilometrus. Tāpat sacensību pirmajā dienā rallistiem jāmēro garākais “dops” rallijā – 27,81 kilometra garumā. Sestdien dalībnieki spēkosies vēl 82,3 kilometru garumā, bet sacensību noslēdzošā diena ar četriem pārbaudījumiem būs distances ziņā īsākā.
Interesanti, ka sākotnēji rallija programmā bija paredzēti 19 atrumposmi, bet divus no tiem nācās atcelt, jo vietējie lauksaimnieki norādījuši – ziemeļbriežu ganāmpulka pārvietošanās dēļ ceļus tomēr slēgt nevarēs.
Jāatgādina, ka pēdējais rallija ātrumposms jeb tā dēvētais “Power stage” kā ierasts tā uzvarētājam nodrošinās papildu 5 punktus čempionāta kopvērtējuma tabulā. Ņemot vērā, ka Montekarlo posmā “Power stage” ātrākais laiks bija somu pilotam Kallem Rovanperam ("Toyota Gazoo Racing"), tad viņš kopā ar stūrmani Jonni Haltunenu trasē dosies pirmais, “šķūrējot” ceļu pārējiem. Ekipāža Rovanpera/Haltunens arī Zviedrijas rallija treniņos ceturtdien uzrādīja ātrāko laiku.
Kopumā Zviedrijas WRC posmā 17 ātrumposmi veidos 264,81 kilometru garu distanci.
Rallijs bez Sebastjeniem – kurš uzvarēs?
Pēc WRC rīkotāju informācijas šis būs pirmais rallijs kopš 2006. gada, kad uz starta neizies nedz astoņkārtējais pasaules rallija čempions Sebastjens Ožjē, nedz visu laiku titulētākais WRC pilots Sebastjens Lēbs. Tieši Lēbs, atgriežoties pie WRC auto stūres pēc vairāku gadu pārtraukuma, svinēja uzvaru šī gada pirmajā posmā Montekarlo.
Tomēr bez abu francūžu dalības Zviedrijas sniegos ar pirmo uzvaru šosezon varētu atzīmēties vairāki citi rallija braucēji. Viens no tiem – jau pieminētais soms, 21 gadu vecais Rovanpera, kurš treniņos demonstrēja lielisku ātrumu un kuram skandināvu ceļi nav sveši. Savukārt igauņu ekipāža Ots Tanaks/Martins Jerveoja (“Hyundai Shell Mobis”) uz goda pjedestāla kāpuši trijos no pēdējiem četriem Zviedrijas rallijiem un arī piesaka labu kandidatūru triumfam.
Tomēr bez abu francūžu dalības Zviedrijas sniegos ar pirmo uzvaru šosezon varētu atzīmēties vairāki citi rallija braucēji. Viens no tiem – jau pieminētais soms, 21 gadu vecais Rovanpera, kurš treniņos demonstrēja lielisku ātrumu un kuram skandināvu ceļi nav sveši. Savukārt igauņu ekipāža Ots Tanaks/Martins Jerveoja (“Hyundai Shell Mobis”) uz goda pjedestāla kāpuši trijos no pēdējiem četriem Zviedrijas rallijiem un arī piesaka labu kandidatūru triumfam.
Tāpat pārsteigt varētu arī mājinieks Olivers Solbergs (“Hyundai Shell Mobis”), brits Elfins Evanss (“Toyota Gazoo Racing”), kurš šajās sacensībās uzvarēja 2020. gadā, kā arī beļģis Tjerī Nevils (“Hyundai Shell Mobis”), kurš Zviedrijas posmā labāko trijniekā iebraucis vairākkārt.