Pēc Zviedrijas WRC posma pirmās dienas līderpozīcijā beļģis Nevils

Zviedrijas pasaules rallija čempionāta (WRC) posmā pēc piektdien aizvadītajiem pirmajiem septiņiem ātrumposmiem līderis ir beļģis Tjerī Nevils (“Hyundai Shell Mobis”). 

Nevils ar stūrmani Martijnu Vaidegi kopumā dienas noslēgumā pār tuvākajiem sekotājiem, somu ekipāžu Kalle Rovanpera/Jonni Haltunens (“Toyota Gazoo Racing”) iekrāja 4,3 sekunžu pārsvaru, bet 7,4 sekundes līderim trešajā pozīcijā zaudē britu duets Elfins Evanss/Skots Mārtins ("Toyota Gazoo Racing").

Arī ceturtajā vietā esošais somu pilots Esapeka Lapi ("Toyota Gazoo Racing") ar uzvaru vienā no piektdienas ātrumposmiem daudz neatpaliek no līderu trijnieka. Lapi pēc pirmās dienas no Nevila atpaliek 8,8 sekundes. Savukārt 20 gadus vecais mājinieks Olivers Solbergs (“Hyundai Shell Mobis”) piektdien finišēja 5. vietā, ātrākajam laikam zaudējot 28,1 sekundi. 

Rallija kopvērtējums pēc pirmās sacensību dienas 

Piektdiena bija distances ziņā garākā rallija diena, sportisti septiņos ātrumposmos veica 125,67 kilometrus. Tomēr 2022. gada Zviedrijas WRC rallija pirmajā dienā kilometrāža nebija noteicošā. Šā gada rallija versija izceļas ar ne vien ātrajiem ceļiem, bet arī ar to, ka rallijs šajos ceļu līkločos vēl ne reizi nav noticis un tas bija manāms jau no pirmā ātrumposma – rallisti dienas laikā pieļāva vairākas kļūdas un vairākkārt mainījās kopvērtējuma līderis. 

Pirmajā rallija dienā pa kādam “dopam” uzvarēja 5 piloti: Nevils, Rovanpera, Evanss, Lapi un igauņu rallija braucējs Ots Tanaks (“Hyundai Shell Mobis”).

Ralliju ar ātrāko laiku pirmajā ātrumposmā iesāka tieši igaunis Tanaks, kuram 0,4 sekundes zaudēja Rovanpera, bet otrajā "dopā" ātrākais bija Lapi, kuram šis ir pirmais rallijs ar "Toyota GR Yaris Rally1" automašīnu. Pēc diviem pārbaudījumiem Lapi bija rallija līderis. Trešajā ātrumposmā ātrākais bija Rovanpera, tobrīd viņš bija pārņēmis vadību rallijā.

Pirmās dienas otrajā pusē, pēc servisa parka Tanaks hibrīda automašīnas problēmu dēļ uz starta neizgāja. "Hyundai" komanda norādīja, ka kāda problēma jaunajā hibrīdauto izsauca sarkanās gaismas signālu, kas pēc noteikumiem ar šādu auto neļauj startēt. 

Dienas noslēdzošajos ātrumposmos, kas norisinājās pa tumsu, lielākā daļa braucēju riepu dēļ, kas vairs diži nelīdzēja pret slīdēšanu, uzrādīja lēnus laikus. Pirms dienas pēdējā 5,5 kilometrus garā ātrumposma vadībā atradās brits Evanss, kuram Nevils zaudēja nieka 0,6 sekundes. Bet pēdējā ātrumposmā Nevils spēja būt ātrāks par tuvākajiem konkurentiem, līdz ar to pēc pirmās dienas beļģis atrodas rallija līderpozīcijā.

Sestdien dalībnieki spēkosies vēl 6 ātrumposmos 82,3 kilometru garumā, bet sacensību noslēdzošā diena, svētdiena, ar četriem pārbaudījumiem būs distances ziņā īsākā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt