Sporta ziņas

Par šorttrekista Roberto Puķīša iespējamo pilsonības maiņu

Sporta ziņas

Aļona Ostapenko un Anastasija Sevastova pārstāvēs Latviju sezonas pēdējā "Grand Slam"

Pēc vasaras pauzes atsākas spraigs F-1 čempionāts

Pēc vasaras pauzes atsākas spraigs F-1 čempionāts

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Karaliskās autosporta klases jeb Pirmās formulas (F-1) piloti un komandas atgriezušās pēc vasaras pārtraukuma un visi ir gatavi ar pilnu sparu aizvadīt atlikušos sezonas posmus. Augustā notikušas visai ievērojamas pārmaiņas - viens no vadošajiem pilotiem paziņojis par komandas pamešanu, savukārt cits pieredzējis braucējs nolēmis atstāt F-1 un pievērsties citiem čempionātiem.

F-1 sezona turpināsies pēc gandrīz mēnesi ilga pārtraukuma. Augusts F-1 parasti ir diezgan kluss un mierīgs laiks, taču šogad tā nebija, jo šajā mēnesī notika divas vērā ņemamas pilotu pārejas. "Red Bull" komandas pilots austrālietis Daniels Rikjardo pēc sezonas atstās komandu un dosies uz "Renault" fabrikas komandu. Šāds lēmums daudzus pārsteidza, jo "Renault" mašīna ir vājāka nekā "Red Bull", tomēr spēku samēri varētu mainīties pēc gada, kad "Red Bull" sāks startēt ar "Honda" ražotajiem dzinējiem. 

Autosporta eksperts Aldis Putniņš Latvijas Radio pastāstīja, ka Rikjardo pārejas iemesls varētu būt pilota neapmierinātība ar savu lomu komandā. "Renault" viņam piedāvāja vietu fabrikas komandā un finansiāli labu līgumu, ko Rikjardo nolēma izmantot. 

Vēl viena skaļa pāreja notika augusta vidū, kad par aiziešanu no F-1 paziņoja divkārtējais pasaules čempions Fernando Alonso.

Pieredzējušais spānis karaliskajā autosporta klasē ienāca 2001.gadā un tieši viņš 2005.gadā pārspēja Mihaelu Šūmaheru un "Ferrari", pārtraucot vācu pilota ieilgušo dominanci. Alonso pēdējos gados daudz kritizējis "Honda" par nespēju radīt gana labu un izturīgu jaudas agregātu. Šogad "McLaren" pārgāja uz "Renault" ražotajiem dzinējiem, tomēr rezultāti īpaši nav uzlabojušies.

Turklāt šogad Alonso uzvarēja Lemānā un viņam tagad nepieciešama uzvara "Indy500" sacīkstēs, lai kļūtu tikai par otro pilotu autosporta vēsturē, kurš uzvarējis F-1 Monako "Lielajā balvā", Lemānas 24 stundu sacīkstēs un "Indy500". Līdz šim to iespējis tikai Greiems Hils sešdesmito gadu izskaņā. Tomēr Alonso neizslēdz iespēju F-1 atgriezties nākotnē. Ilggadējais F-1 komentētājs Ģirts Timrots norāda, ka par F-1 čempioniem ir kļuvuši arī gados vēl vecāki piloti, tāpēc, ja tam būs atbilstoši apstākļi, spāni, iespējams, vēl ieraudzīsim F-1.

Ja Alonso būs iespēja tikt konkurētspējīgā mašīnā, viņš varētu arī atgriezties,

uzskata Timrots. Spānis ir pierādījis, ka autosports nav viena cilvēka solo nodarbe un panākumi ir atkarīgi no ļoti daudzām lietām. Alonso ir pierādījums, ka spēcīgam un talantīgam sportistam neveiksmīgi lēmumi par komandu izvēli var radikāli ietekmēt izredzes gūt panākumus, atzina Timrots.

Līdz sezonas beigām atlikuši deviņi posmi un čempionāta līderus Lūisu Hamiltonu un Sebastianu Fetelu šķir tikai 24 punkti jeb vienas uzvaras tiesa. Arī Konstruktoru kausā starp "Mercedes" un "Ferrari" ir vien 10 punkti, kas sola sīvu spēkošanos līdz pat pašām beigām. Putniņš uzsvēra, ka iepriekšējos gados varēja paredzēt, kura komanda būs sekmīgāka konkrētā trasē, tomēr šogad spēku samēri ir tik ļoti izlīdzinājušies, ka tas nav iespējams. "Ferrari" dažu nelielu kļūdu dēļ ir zaudējuši vērtīgus punktus, kas tehniski līdzvērtīgu komandu situācijā izrādījies ļoti būtiski, paskaidroja Putniņš. 

Sezona šajā nedēļas nogalē atsāksies pilotu un skatītāju iemīļotajā Spā trasē Beļģijā, kur ierasti norisinās ļoti spraigas un neprognozējamas sacīkstes. Čempioni tiks kronēti 25.novembrī Jas Marinas trasē Abūdabī, kur notiks sezonas noslēdzošais -21.- posms.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti