Sporta studija

Sporta studija

Sporta studija

Sporta studijas Naivais jautājums: Vai Latvijas hokeja čempionāts ir pārvērties par sētas mačiem

Pasaules rallija čempionāta posms Latvijā: vai mājiniekiem vajag savu ekipāžu

Pasaules rallija čempionāta posms Latvijā būs, mājinieki arī sapņo par savu ekipāžu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Latvija 2024. gadā uzņems pasaules rallija čempionāta (WRC) posmu, bet ir pavisam vienkāršs jautājums, vai Latvijai šajās sacensībās vajadzīgs savs braucējs prestižākajā ieskaitē ar "Rally1" klases automašīnu.

WRC Latvijas rallija organizators Raimonds Strokšs sarunā ar Latvijas Televīzijas "Sporta studiju" pauda pārliecību, ka sapnis jārealizē līdz galam.

"Kāpēc mums neizvirzīt otru sapni, ka mums šajās sacensībās "Rally1" automašīnā ir latviešu sportists," teica Strokšs. "Kur vēl labāku momentu? Mums būs mājas sacensības, mums ir sportists [Mārtiņš Sesks], kurš visādā ziņā tam ir gatavs. Viņš vairs nav jauns puisis ar visādām lietām galvā – viņš ir stabils, nobriedis, ir parādījis ātrumu, un es nezinu, vai labāks moments var būt."

Pasaules čempionātā startam varētu būt pieejamas deviņas vietas, un ir gads laika, lai kādu no šīm komandām pārliecinātu par latviešu spēju piedalīties, 

paskaidroja rallija pilots Mārtiņš Sesks. 

SRT autosporta komandas vadītājs Ģirts Krūzmanis pastāstīja, ka "Rally1" klases izmaksas rūpnīcas neatklāj, tādēļ tās nav zināmas. Tomēr arī  Krūzmanis latviešu pilota dalību pašmāju WRC posmā uzskata par ļoti svarīgu. SRT komanda ir apkalpojusi augstākā līmeņa braucēju spēkratus, tai skaitā arī zviedru Oliveru Solbergu, kurš ir WRC2 čempionāta līderis.

"Ja runājam par "Rally2" klases automašīnām, tad droši vien 45 tūkstoši [eiro] būtu minimums, kas aizies dažādās izmaksās, lai nostartētu posmā," paskaidroja Krūzmanis. "Domāju, ka mēs redzēsim vairākus Latvijas pilotus šajā posmā, jo šobrīd aktivitāte un interese ir milzīga."

Sagaidāms, ka pēc pusotra gada Latvija piedzīvos iespaidīgu WRC klātbūtnes efektu.

"Es ļoti ceru, ka te notiks diezgan iespaidīga atklāšanas ceremonija vienam lielam pasākumam," pie Brīvības pieminekļa Rīgā teica WRC Latvijas rallija organizators Strokšs. "Viennozīmīgi, kad mēs sākām plānot WRC un kad runājām ar Rīgu un ar visiem mūsu partneriem, tai skaitā ar ar WRC promotieri, viņi ļoti atbalstīja ideju atklāt to visu pasākumu Rīgā, aizvadīt pirmo ātrumposmu. Ļoti ceru, ka šeit būs ļoti iespaidīga atklāšanas ceremonija."

Strokšs pastāstīja, ka rīkotājiem ir vairāki lieli izaicinājumi, piemēram, izveidot servisa parku, kur nobāzēt visas komandas, nodrošināt naktsmītnes daudziem tūkstošiem cilvēku, kā arī veikt visus neieciešanos saskaņojumus.

WRC līmeņa rallijs Igaunijā notiek jau kopš 2020. gada, un pirmais WRC igauņiem bija jāsarīko 69 dienās, kovida ierobežojumu laikā. 

Igaunijas WRC rallija organizators Urmo Āva iesaka latviešiem būt pacietīgiem un mierīgiem.

"Es teiktu, ka izaicinājums ir niansēs – jums jāņem vērā miljons nianšu," uzsvēra Igaunijas WRC rallija organizators Āva. "Mums ir līgumi ar vairāk nekā 700 privātajiem zemju īpašniekiem, kuru teritorijā notiek rallijs."

Arī Strokšs atzina, ka saskaņojumi prasa daudz laika, turklāt viss jāpaveic ļoti laicīgi.

"WRC gadījumā mums praktiski vajag visu norisi saskaņot gadu iepriekš. Rīga–Liepāja laikam ir 200–220 kilometri. Plus mīnus tāds ceļa posms – līkumots, grantēts – mums ir jāsaskaņo no A līdz Z. Katrs ceļa īpašnieks, katra pieguļošā māja, katru ceļu, kuru mēs noslēdzam, katru zemnieku, kuram trases malā ir zeme, kur mēs cilvēkus gribam nostādīt, lai viņi skatītos ralliju. Darbs ir ļoti apjomīgs un, ja tur kaut kas nobrūk īsi pirms rallija, tev faktiski viss kāršu namiņš sabrūk."

Latvijā 2024. gadā būs pasaules čempionāta posms, bet paliek jautājums, vai būs arī pēc tam. 

Uzņēmuma "WRC Promoter" vecākais direktors sporta jautājumos Peters Tūls paskaidroja, ka ierastāk ir piesaistīt ilgtermiņa partneri.

"Tas ir mūsu mērķis. Rotācija piedāvā iespēju vienu gadu rīkot pasaules, vienu gadu – Eiropas čempionātu," norādīja Tūls. "Tā varat saglabāt cilvēkus un pasākuma kvalitāti. Tā var būt iespēja, bet vēl ir daudz par agru par to runāt."

WRC Latvijas rallija organizators Strokšs atgādināja, ka līgums ir līdz 2024. gadam, WRC posmu ieskaitot, bet par tālāko viņš šobrīd nedomā, jo vispirms ir jāsarīko sacīkstes, lai runātu par tālāku nākotni.

"Pēc šīs [WRC] sacensības mēs varam apsēdināt valdības pārstāvjus, WRC promotieri, pilsētu pārstāvjus un saprast, vai visi ir apmierināti, vai visiem viss patika, varbūt kaut kas nebija labi. Nospriest kopā, kāds bija pasākums, un tai pašā laikā uzprasīt arī valdībai, vai mums to vajag un vai mēs turpinām," sacīja Strokšs. "Ātrāk par to runāt ir diezgan bezjēdzīgi, bet vienu lietu gan es zinu un laikam nebaidīšos par to runāt – es uzskatu, ka mums to nevajag katru gadu. Tāpēc, ka mums, mazai valstij, tas ir pārāk liels pasākums. Rotācijas princips mums būtu perfekts, kas nozīmētu, ka

mēs rotētu starp būšanu Eiropas čempionātā un pasaules čempionātā ar intervālu pasaules čempionāts reizi divos vai reizi trijos gados.

Ar Eiropas čempionātu mēs uzturam formu visiem tiesnešiem, visiem apsardzes darbiniekiem. Mēs uzturam sportisko "know how" [zinātību] tādā līmenī, lai mēs būtu gatavi, un tad reizi vienalga cik gados mēs izšaujam ar WRC. Tas būtu tāds mans sapņu scenārijs."

Rotācijas princips Latvijai ir ļoti reāls, jo "WRC Promoter" pārvalda ne tikai pasaules, bet arī Eiropas rallija čempionātu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti