Ožjē pirms pasaules rallija čempionāta Montekarlo posma pēdējās dienas pārliecināts par uzvaru

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Pirms pēdējās pasaules rallija čempionāta (WRC) Montekarlo posma dienas līderpozīciju saglabā franču rallija pilots Sebastjens Ožjē ("Toyota Gazoo Racing"), kurš čempionāta rīkotājiem pauda pārliecību, ka viņa iekrātais pārsvars ir pietiekams, lai nosargātu uzvaru. Nu astoņkārtējam pasaules čempionam Ožjē palikuši vien četri svētdienas ātrumposmi, lai nosargātu uzvaru un pārrakstītu Montekarlo rallija vēsturi. 

Ožjē pārliecināts par vadības nosargāšanu

Ožjē sacensību līderpozīcijā atrodas kopš pirmā ātrumposma ceturtdien. Taču piektdien francūzim izdevās nostiprināties vadībā un priekšpēdējo sacīkšu dienu sākt ar 36 sekunžu pārsvaru pār tuvāko sekotāju. 

Jau piektdien pēc pietiekama pārsvara iekrāšanas pār konkurentiem Ožjē čempionāta rīkotājiem norādīja, ka lieki neriskēs, lai nepieļautu kļūdas un nezaudētu vadību. Šādu pieeju titulētais rallists turpināja arī sestdien, atļaujoties atsevišķos trases posmos braukt uzmanīgāk, tādējādi pieļaujot iespēju konkurentiem kaut nedaudz sadeldēt savu pārsvaru.  

Ožjē WRC rīkotājiem norādīja: "Kopš sestdienas rīta mērķis ir censties saglabāt "drošības spilvenu". Trasē ir vairākas iekšmalas, kur ir liela iespēja pārsist riepu, tāpēc braucu mierīgāk."

Tomēr arī ar piesardzīgu braukšanu Ožjē pamanījās uzrādīt ātrāko laiku vienā no sestdienas sešiem ātrumposmiem. 

Tikmēr cīņā par atlikušajām pozīcijām pirmajā trijniekā lielākā intriga sestdien bija sagaidāma starp 2022. gada pasaules čempionu Kalli Rovanperu ("Toyota Gazoo Racing") un pieckārtējo pasaules vicečempionu Tjerī Nevilu ("Hyundai Shell Mobis"). Pirms sestdienas ātrumposmiem beļģi Nevilu no otrās vietas un soma Rovanperas šķīra vien 1,9 sekundes. Taču sestdien šajā duelī pārāks izrādījās Rovanpera. Jaunais somu rallists jau dienas pirmajā ātrumposmā vairāk nekā dubultoja savu pārsvaru pār Beļģijas pilotu. Šī rezerve dienas gaitā ļāva Rovanperam turpināt atrauties no Nevila.

Lai arī varbūt Rovanperas mērķis sestdien bija nostabilizēties otrajā pozīcijā, soms pēdējā dienas ātrumposmā, kas noritēja tumsā, spēja ne vien vēl vairāk atrauties no Nevila, bet arī krietni samazināt Ožjē vadību.

Proti, sestdienas noslēdzošajā "dopā" Nevils bija par vairāk nekā 6,5 sekundēm lēnāks par Rovanperu, taču Ožjē somam ātrumposmā zaudēja teju 10 sekundes. 

Kalles Rovanperas ekipāža 2023. gada WRC Montekarlo posmā
Kalles Rovanperas ekipāža 2023. gada WRC Montekarlo posmā

Rezultātā – pirms pēdējās rallija dienas Montekarlo posma līderpozīcijā ar 16 sekunžu pārsvaru pār Rovanperu atrodas Ožjē, bet trešais ir Nevils, kurš līderim zaudē 32 sekundes.

Ožjē pārliecību gan nezaudēja arī pēc lēnā brauciena dienas pēdējā ātrumposmā. Vaicāts, vai 16 sekunžu pārsvars ir pietiekams, lai nosargātu uzvaru, Ožjē WRC rīkotājiem atbildēja apstiprinoši,

norādot, ka tieši dienas pēdejais "dops" bija riskantākais, tāpēc arī viņš braucis piesardzīgi.

Montekarlo rallija kopvērtējums pirms pēdējās dienas 

Savukārt ārpus kopvērtējuma pirmā trijnieka ātru un prasmīgu braukšanu pa Francijas Alpu kalnu ceļiem turpināja demonstrēt brits Elfins Evanss ("Toyota Gazoo Racing"). Tieši Evanss līdz pārsistai riepai piektdien bija vienīgais, kurš vislabāk spēja turēties līdzi Ožjē dominējošajam tempam. Pārsistā riepa Evansam piektdien maksāja nokrišanu no otrās uz piekto pozīciju. 

Taču sestdien britam izdevās ierindoties starp pirmo trīs ātrāko laiku īpašniekiem katrā ātrumposmā un kopvērtējumā apsteigt igauni Otu Tanaku ("M-Sport Ford"), pakāpjoties uz ceturto vietu. 

Tanaka pilotēto "Ford" automašīnu sestdien piemeklēja problēmas ar stūres pastiprinātāju. Līdz ar to igaunis turpina aprast ar jauno automašīnu pēc atkalapvienošanās ar "M-Sport Ford" vienību. 

Savukārt franču rallists Pjērs-Luis Lubē ("M-Sport Ford"), kuram šī ir pirmā pilnā sezona, startējot kādas rūpnīcas komandas sastāvā ātrākajā WRC ieskaitē, sestdien piedzīvojā vēl vienu neveiksmi. Lubē jau piektdien izbrauca no trases un sabojāja "Ford" automašīnas stūres pastiprinātāju, bet sestdienas pirmajā "dopā" francūzis izslīdēja pēdējā līkumā un pēc atduršanās pret tilta barjeru sabojāja automobiļa aizmugurējo labo amortizatoru. Lubē no tālākās cīņas sestdien izstājās.

Lubē atduras pret tilta barjeru

Ožjē Montekarlo rallija vēstures pārrakstīšanas priekšvakarā

Ožjē visas savas karjeras laikā bijis zināms kā asfalta ralliju speciālists. 39 gadus vecais Ožjē šosezon līdzīgi kā pērn nestartēs visos WRC posmos, jo autorallija pasaules augstākajā līmenī pierādījis pietiekami. Pasaules čempiona titulu skaita ziņā Ožjē apsteidz vien viņa tautietis Sebastjens Lēbs ar deviņiem pasaules kroņiem. Savukārt WRC kalendāra prestižākajās sacensībās abiem Sebastjeniem līdz šim veicies vienlīdz labi.

Sebastjens Ožjē (kreisajā pusē) un Sebastjens Lēbs.
Sebastjens Ožjē (kreisajā pusē) un Sebastjens Lēbs.

Ožjē un Lēbs ir Montekarlo rallija neparedzamo laikapstākļu un trases seguma meistari. Abi francūži Montekarlo trasē uzvarējuši visvairāk reižu – astoņas katrs. 

Tomēr jāatgādina, ka Lēbs rezultātu izlīdzināja 2022. gada WRC Montekarlo posmā. Pirms tam šajā statistikas lauciņā līderis bija Ožjē. Pērn Ožjē Montekarlo posma uzvaru no rokām izlaida vien pašā sacensību izskaņā. Šogad Ožjē var iztikt bez Lēba spiediena un atgriezties Montekarlo rallija virsotnē. 

To, vai Ožjē izdosies izcīnīt devīto uzvaru Montekarlo rallijā, parādīs svētdien gaidāmie četri noslēdzošie sacensību ātrumposmi nepilnu 68 kilometru garumā. Kā jau ierasts, sacīkšu pēdējais ātrumposms būs tā dēvētais "Power Stage", kur piecu ātrāko laiku uzrādītāji savā kontā čempionāta kopvērtējuma tabulā nopelna papildu punktus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti