Nitišs un Baumanis necilās pozīcijās pēc rallijkrosa čempionāta pirmās dienas. Interesantākās epizodes

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Motoru rūkoņa un kaucošas riepas sestdien pieskandināja Biķernieku trasi, jo pirmos kvalifikācijas braucienus aizvadīs pasaules čempionāta rallijkrosā devītā posma dalībnieki. Tiesa gan, Latvijas rallijkrosa braucējiem, kuri startēja prestižajā "SuperCar" klasē Jānim Baumanim un Reinim Nitišam nācās samierināties ar attiecīgi 10. un 13. pozīcijām pēc diviem aizvadītajiem kvalifikācijas braucieniem.

Nitišs trasē devās jau pirmajā braucienā. Šajā neveiksmi piedzīvoja Krievijas rallijkrosa braucējs Timurs Timerzjanovs, kura vadītais spēkrats drīz pēc starta palika trasē guļam uz sāniem. Šajā braucienā ātrākais bija ungārs Kristians Sabo, bet Reinis palika trešais.

1. kvalifikācija 1. brauciens ar Reini Nitišu

Pēc neveiksmīgā Reiņa starta viņa tēvs Aigars Nitišs norādīja, ka lielākā neveiksme bijusi komandas biedra Timerzjanova apgāšanās līkumā un tas, ka spēkrats tika atstāts trasē – tas esot laupījis braucējiem vismaz trīs sekundes. Viņaprāt, kvalifikācijas braucienā tā nevajadzēja rīkoties. Tomēr Reiņa ātrums esot labs un spēkrats konkurētspējīgs.

Intervija ar Reiņa tēvu Aigaru Nitišu

Runājot par to, ka šis, iespējams, ir pēdējais pasaules čempionāta posms rallijkrosā Rīgā, Nitišs pauda cerības, ka tas tā nenotiks un valdība pieņems pareizos lēmumus. Jo rallijkrosa posms ieguldīto naudu ar laiku atnes atpakaļ ar uzviju nodokļu veidā.

Jānis Baumanis trasē devās jau pirmās kvalifikācijas otrajā braucienā, un, lai arī viņam bija veiksmīgs starts, viņa spēkrats kontakta rezultātā diezgan cieta, un galu galā pirmo kvalifikāciju savā braucienā viņš noslēdza piektajā vietā. Labākais šajā braucienā bija soms Niklass Gronholms.

1. kvalifikācija 2. brauciens ar Jāni Baumani

Pēc pirmās kvalifikācijas Baumanis palika 16. vietā, jo tiesneši viņam piešķīra piecu sekunžu sodu, bet Nitišs 15. pozīcijā. Ātrāko laiku pirmajā kvalifikācijā uzrādīja lietuvietis Roks Baciuška.

Otrajā kvalifikācijā Nitišs startēja trešajā braucienā, un šis bija viņam ļoti veiksmīgs, jo izdevās būs ātrākajam šajā braucienā.

2. kvalifikācija 3. brauciens ar Reini Nitišu

Pirmajā kvalifikācijā saņemtais piecu sekunžu sods Baumani ierindoja vien otrās kvalifikācijas ceturtajā braucienā. Savā braucienā viņš palika otrajā pozīcijā, piekāpjoties Timerzjanovam.

2. kvalifikācija 4. brauciens Jānis Baumanis

Otrajā kvalifikācijā Nitišs ierindojās astotajā pozīcijā, bet Baumanis palika 12. Ātrākais otrajā kvalifikācijā bija Gronholms. Tikmēr pēc diviem kvalifikācijas braucieniem, Nitišs ir 10. pozīcijā, bet Baumanis 13. vietā. Abiem latviešiem gan vēl svētdien ir visai pamatotas cerības uzlabot savas pozīcija, lai pārliecinoši iekļūtu pusfinālā.

Pēc pirmajiem diviem kvalifikācijas braucieniem Nitišs atzina, ka nav apmierināts ar savu sniegumu – otrais brauciens izdevies labi, taču ne tik labi, lai būtu apmierināts. Nitišs arī pauda neizpratni par pirmā brauciena epizodi, kad pie Timerzjanova apgāztā spēkrata tomēr netika izlikti sarkanie karogi.

Nitiša komentāras pēc sestdien aizvadītājiem kvalifikācijas braucieniem

Uz svētdienu Reinis raugās cerīgi – pirms izšķiro0šajām sacensībām kārtīgi vakarā jāpaēd gaļa un jāizguļas.

Arī Baumanis bija gana sapīcis pēc pirmajiem kvalifikācijas braucieniem, it īpaši raizes sagādājis otrais brauciens, kurā nācies saskarties ar tehniskām ķibelēm. Tagad Baumanis turēs īkšķi, lai svētdien, sacensību izšķirošajā dienā lītu lietus.

Baumanis svētdien gaida lietu

Savas komandas aizkulisēs skatītājiem ļāva ieskatīties Reinis Nitišs, kurš šosezon startē “GRX Taneco” komandas sastāvā. Teltis un četras fūres – ēdināšanas bloks, tehniskais bloks un pat SPA.

Nitišs iepazīstina ar komandas aizkulisēm

Izrādās, diviem pavāriem un diviem palīgiem parasti ir jāpabaro ap 60 cilvēku, bet, tā kā Rīgas posms ir ļoti populārs, tad šoreiz pavāriem nākšot sarūpēt maltītes pat 120 cilvēkiem. Bet tehniskais bloks – tas parasti svešām acīm tiek slēpts, jo pārāk daudz komercnoslēpumu.

Zīmīgi, ka pats Nitišs, lai arī viņam ir mājas Rīgā, Biķernieku trasē dzīvo kemperī, lai būtu vienmēr maksimāli tuvu trasei. Reinis arī atklāja, kas “GRX” komandā ir savādāk, nekā citiem – un tie ir kvadracikli, ar kuriem darbinieki var pārvietoties.

Biķernieku trasē ieradušies bija arī olimpieši, kamaniņu braucēji brāļi Juris un Andris Šici, lai klātienē turētu īkšķus par savējiem – Baumani un Nitišu. Brāļi arī atklāja, ka mājās vienmēr ir grūtāk startēt, nekā citviet, jo vairāk atbalstītāju, lielāka atbildība. 

Brāļi Šici Biķernieku trasē

Biķerniekos sastapt varēja arī Jāņa Baumaņa brāli Arti Baumani, kurš vēl pērn startēja 1600 klasē, taču šogad sezonu izlaiž. “Prioritāte ir ģimene, rallijkross nekur nepazudīs,” atzina Baumanis, kurš pastāstīja, ka vērojis brāli treniņbraucienos un priecājās, ka svētdien prognozēts lietus, kas sacensības padarīs interesantākas.

Artis Baumanis šosezon lūkojas no skatītāju tribīnēm

Jānis Baumanis pirms sacensībām atklāja, ka savā ziņā esot atvieglojums, ka brālis šosezon nestartē – atvieglojums no finansiālā viedokļa, jo tagad Jānis varot koncentrēties uz sevi. Runājit par Biķernieku posmu, sportists atklāja, ka šis ir sezonas svarīgākais starts.

Baumanim šis nozīmīgākais posms

Pasaules čempionāta posmu rallijkrosā uz Rīgu atveda Raimonds Strokšs, kurš aktīvi darbojas arī tagad. Par spīti tam, ka nākamgad posma Rīgā vairs nebūs, Strokšs nav saskumis, norādot, ka ir pateicīgs jau par to, ka bijuši šie četri gadi, kad posms noticis Rīgā.

Strokšs pateicīgs par četriem gadiem

Runājot par šo čempionāta posmu, Strokšs atklāja, ka ir daudz ārzemju viesu, īpaši no Skandināvijas valstīm, bet ir arī skatītāji no Rietumeiropas un pat no Austrālijas.

Nitišam šī sezona, lai arī iepriekš startējis vien divos posmos, bijusi pilna ar spilgtiem notikumiem. Abos posmos Reinis ir izcēlies un tagad zina, ka galvenais ir tikt pašam ar sevi galā un nepieļaut nevajadzīgas kļūdas.

Nitišs dalās iespaidos par sezonu

Šī sezona līdz ar rūpnīcas komandu aiziešanu esot daudz interesantāka. Bet, runājot par nākamo sezonu, Reinis norādīja, ka skaidrība būs vairāk ap februāri.

Būtiska nozīme rallijkrosā ir spēkrata aerodinamikai. Baumanis ir gatavs pastāstīt un parādīt gan spoileri, gan spārnus, un norāda, ka aerodinamika sāk strādāt jau pie salīdzinoši maziem ātrumiem – proti, 100 kilometriem stundā.

Baumanis stāsta par aerodinamiku

Tikmēr Nitišs ir gatavs atklāt savus noslēpumus, kā uzsākt startu, kuri līkumi ir vissvarīgākie un kā jāreaģē kurā situācijā.

Nitišs komentē savu pērnās sezonas braucienu

Biķernieku trasē varēja sastapt arī Andi Neikšānu, bijušo autorallija braucēju. Viņš atklāja, ka atbalsta Latvijas rallijkrosa braucējus, taču viņa uzdevums Biķerniekos vizināt ar rallija automašīnu pasažierus. Neikšāns solīja, ka piloti brauks kā normālā rallija ātrumposmā – pasažieriem nekas jautāts netiks, brauciens notiks pēc pilota ieskatiem.

Andis Neikšāns sola izklaidēt publiku

Eiropas ieskaitē startēja arī latvietis Jānis Veģeris, kurš šogad debitēja rallijkrosā, bet, kā pats neslēpa, iepriekš izmēģinājis spēkus arī citos motoru sporta veidos. Viņa sacīkšu auto ir pašu būvēts un tam tērēti divi gadi. Veģeris arī iepazīstina LTV skatītājus ar savu komandu un tehnisko aprīkojumu. Pēc divām kvalifikācijām gan Veģeris palika vien 15. pozīcijā.

Jānis Veģeris stāsta par startēšanu  rallijkrosā

Sacensības turpināsies svētdien, kad gaidāmi pēdējie divi kvalifikācijas braucieni, pusfināli un fināls. Tiešraides no Biķernieku trases svētdien jau no plkst. 9.30.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti