Neparedzamajā WRC Montekarlo posmā uzvaru izrauj rallija ikona Lēbs. Spilgtākie mirkļi

Pasaules rallija čempionāta (WRC) pirmajā šīs sezonas posmā, Montekarlo rallijā, uzvarējis leģendārais rallija pilots Sebastjens Lēbs (M-Sport Ford), kurš pirmajā pozīcijā ierindojās pēc cita francūža – Sebastjena Ožjē (Toyota Gazoo Racing) – neveiksmīgi pārsistās riepas pirmspēdējā ātrumposmā. Lēbs nu ar astoņām Montekarlo rallija uzvarām pievienojies Ožjē ar visvairāk triumfiem šajās sacensībās.

ĪSUMĀ:

Saulainā svētdienas dienā Alpos rallisti aizvadīja izšķirošos četrus ātrumposmus, tostarp tā dēvēto “Power Stage”, kur ātrākā laika uzrādītājs savā kontā čempionāta kopvērtējuma tabulā iegūst papildu piecus punktus. Montekarlo rallija noslēdzošā diena noskaidroja ne vien uzvarētājus katrā no sacensību ieskaitēm, bet arī to, vai Ožjē kā vienīgais paliks Montekarlo rallija karaļa statusā. 

Sebastjena Ožjē ekipāža 2022. gada WRC Montekarlo rallijā.

Pēdējās sacensību dienas pirmā puse aizritēja bez lieliem pārsteigumiem. Ožjē brauca pretim 9. uzvarai Montekarlo rallijā, viņa sestdien iekrātais pārsvars pār Lēbu tikai pieauga. Tomēr pirmspēdējā ātrumposmā Ožjē pārsita riepu, kas rezultējās ar 34,1 sekundes zaudēšanu ātrumposmā pirmajā vietā esošajam Lēbam. 

Pirms pēdējā ātrumposma Ožjē atradās otrajā vietā, no Lēba atpaliekot par 9,5 sekundēm. Taču 14,26 kilometrus garajā noslēdzošajā ātrumposmā Ožjē nespēja apsteigt Lēbu. Par pāragru startu Ožjē pēdējā pārbaudījumā nopelnīja 10 sekunžu sodu un ātrumposma finišā Lēbam zaudēja vēl vienu sekundi.

Līdz ar to Lēbs pēc piesardzīgi aizvadīta pēdējā ātrumposma rallijā finišēja pirmais, esot par 20,5 sekundēm ātrāks nekā otrajā vietā esošais Ožjē un par minūti un 19,3 sekundēm apsteidzot trešajā vietā finišējušo Kreigu Brīnu (M-Sport Ford). 

Ar uzvaru šajā rallijā Lēbs pievienojies Ožjē Montekarlo uzvarētāju virsotnē. 

Proti, pirms šīm sacīkstēm Montekarlo rallija karaļa statuss piederēja tikai Ožjē, kura kontā ir astoņas uzvaras, taču tagad viņam pievienojies arī Lēbs. Abiem nu ir visvairāk uzvaras Montekarlo rallija vēsturē. Tomēr Lēbs atradis citu veidu, kā izcelties.  

Uzvarot priekšpēdējā ātrumposmā, deviņkārtējais WRC čempions Lēbs bijis ātrākais visvairāk jeb 80 ātrumposmos Montekarlo rallija vēsturē.

Sebastjena Lēba ekipāža 2022. gada WRC Montekarlo rallijā.

Savukārt noslēdzošajā ātrumposmā uzvarēja un līdz ar to papildu piecus punktus čempionāta kopvērtējuma tabulā ieguva soms Kale Rovanpera (Toyota Gazoo Racing). 

Kopumā salīdzinot ar rallija iepriekšējo dienu, noslēdzošajā etapā sacensības aizritēja visai mierīgi – izpalika gan tehniskas ķibeles, gan avārijas. 

Francūžu duelis no pirmā ātrumposma

Sebastjens Ožjē (kreisajā pusē) un Sebastjens Lēbs.

Jau no pirmā rallija ātrumposma Lēbs un Ožjē demonstrēja stabilu sniegumu, savā starpā spēkojoties par līderpozīciju. Pirmajā rallija dienā pārāks izrādījās Ožjē, otrajā – Lēbs, bet Ožjē atkal vadību atguva trešajā dienā un saglabāja to līdz pārsistajai riepai sacensību pēdējās dienas vidū.

Tikmēr līdz pat trešās sacensību dienas vidum abiem francūžiem nopietnu konkurenci pieteica brits Elfins Evanss (Toyota Gazoo Racing), kurš pirms noslīdēšanas no ceļa abiem franču pilotiem, kuru rezultāti tobrīd bija vienādi, zaudēja vien 9,3 sekundes. Evanss cauri Alpu ceļiem automašīnu stūrēja lieliski, tomēr pieļautā kļūda maksāja britam iespēju finišēt pirmajā trijniekā. Evanss gan ar otro vietu "Power stage" pārbaudījumā ieguva papildu 4 punktus sezonas kopvērtējumā.

Elfina Evansa ekipāža 2022. gada WRC Montekarlo rallijā.

Rallija trešā diena nesa dramatiskas pārmaiņas gan rezultātu tabulā, gan ceļu segumā. Vien retais spēja izvairīties no Montekarlo rallija neparedzamības sekām.

Montekarlo rallijs parāda zobus 

Pirms šī posma vadošie sportisti uzsvēra, ka Montekarlo rallijā ļoti svarīgi ir laikapstākļi, kas sacensības padara neparedzamas. Lai arī sinoptiķu prognozes par saulaino laiku un brīvdienām bez nokrišņiem apstiprinājās, Alpu kalnu virsotnēs sastaptais sniegs un ledus uz ceļiem lielu daļu rallistus tomēr pārsteidza nesagatavotus. Neba velti WRC rīkotāji norādījuši – 

paredzamākais Montekarlo posmā ir tas, ka tas ir gada neparedzamākais rallijs.

Šogad neparedzamais faktors izrādījies nokrišņu trūkums. Tik sauss ceļa segums esot bijis vien 1989. gada Montekarlo rallijā, preses konferencē norādīja šī rallija veterāns Fransuā Delakūrs.

Šoreiz lielākās pārmaiņas ieviesa trešās dienas trešais ātrumposms, kurā aptuveni 5 kilometri Alpu virsotnēs bija jāveic pa pamatīgu sniegu un ledu. Tas dažiem sportistiem, kuru automašīnas aprīkotas ar sausam asfaltam paredzētām riepām, izvērtās notikumiem bagāts. Līdz ar to krasas izmaiņas bija vērojamas kopvērtējuma tabulā. 

Savukārt citu kļūdas palīdzēja ekipāžām, kuras vēl centās saprasties ar jaunās hibrīda dzinēju ēras automašīnām, pakāpties uz augstākām pozīcijām. Vairāki piloti, tostarp igaunis Ots Tanaks (Hyundai Motorsport), atzina, ka jaunie hibrīdauto ir pavisam citādāki un pierast pie to vadāmības esot ļoti grūti. Piemāram, Tanaks pēc neveiksmju virknes rallija sākumā sacensību otrajā daļā centās startēt stabili, lai "spētu sagatavot automašīnu turpmākajām sacīkstēm un aprast ar to", norādīja Tanaka komandas pārstāvji. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt