Motokrosa talantu kalvē jaunas cerības – brāļi Reišuļi sevi skaļi piesaka Eiropas čempionātā

Pasaules motokrosa čempionāta sezona strauji tuvojas beigām, un Paulam Jonasam ir vēl trīs posmi, lai uzlabotu pozīcijas kopvērtējumā. Pjetramuratas trasē Itālijā pēdējās septiņās dienās jau notikuši divi posmi un oktobra beigās plānots trešais etaps nedēļas laikā, bet paralēli risinās arī Eiropas čempionāta sacensības 125 kubikcentimetru klasē, kur sevi spoži apliecinājuši brāļi Kārlis un Jānis Reišuļi.

Jonass ir Latvijas motokrosa šībrīža neapstrīdamais līderis un viens no pasaules topa braucējiem, kuram sekojam jau ilgus gadus. "GasGas” komandas līderis un 2017. gada MX2 pasaules čempions sezonas kopvērtējumā ir septītais, un viņam pozīcija drīzāk jānosargā, jo pakāpties uz augšu būs visnotaļ grūti. Savukārt Latvijas motokrosa talantu kalvē top jauni meistari – Mairis Pumpurs brauc 250 cm3 klasē un startēja Nāciju kausā, savukārt vieni no nākamajiem sekotājiem ir Reišuļi, kuru vārdus pēc braucieniem Pjetramuratas trasē sadzirdēja arī tie, kuri par motokrosu neinteresējas.

Brāļi Reišuļi jau ilgāku laiku ar atzīstamiem rezultātiem startējuši gan Latvijā, gan starptautiska līmeņa sacensībās. Šogad pasaules čempionātā vecākais no brāļiem – Kārlis Alberts – 125 cmklasē izcīnīja 5. vietu, savukārt Jānis Mārtiņš 85 cmklasē bija 14. vietā. Jānim šajā klasē sudrabs Eiropas čempionātā.

Ierodoties Pjetramuratas trasē, Kārlis Reišulis daudzus pārsteidza, pirmā posma kvalifikācijā izcīnot uzvaru. Sacensību braucieni tik veiksmīgi gan nepadevās, posma kopvērtējumā ieņemot 10. vietu. Viņš šobrīd ir arī „Yamaha” rūpnīcas komandas braucējs, kas pats par sevi ir kvalitātes rādītājs, jo rūpnīcu komandām ir iespējas atlasīt talantus. Ja tie nerāda cerēto sniegumu, vietā ātri tiek atrasti nākamie. Jaunākais no brāļiem Jānis ikdienā startē ar mazāku 85 cm3 motociklu, taču Pjetramuratas trasē viņš debitēja Eiropas čempionāta ieskaitē ar lielāku un jaudīgāku 125 cm3 moci. Pirmajā posmā viņš kopvērtējumā ieņēma 15. vietu. 

Kārlis Reišulis

Par patīkamāko pārsteigumu kļuva rezultāti otrajā posmā, kas risinājās otrdien – pirmajā braucienā Kārlis finišēja piektais, bet Jānis izstājās. Lielāko šoku ne tikai līdzjutējiem, bet arī abu braucēju tēvam sagādāja otrais brauciens – Jānis savās otrajās Eiropas čempionāta sacīkstēs šajā klasē „izcēla startu”, proti, aizbrauca pirmais, bet brauciena beigās finišu sasniedza otrais astoņas sekundes aiz līdera, bet 11 sekundes priekšā trešās vietas ieguvējam. Arī Kārlim otrais sacensību brauciens padevās veiksmīgs, izcīnot 4. vietu.

Abu motokrosistu tēvs Kaspars Reišulis atzīst, ka pat viņš bijis ļoti pārsteigts par tik sekmīgu braucienu.

"Ja par vecāko dēlu Kārli domājām, ka viņam vajadzētu kaut kur tur būt un pēc traumas pakāpeniski braukt tuvāk labāko trijniekam, tad mazais galīgi pārsteidza. Pilnīgi visus pārsteidza, tai skaitā mani,” stāstīja braucēju tēvs. „Tāds rezultāts nebija gaidīts no mazā Janča vispār. Bijām domājuši atbraukt šeit, kvalificēties [sacensībām] un tad skatīties, kā būs, bet viņš laikam savādāk domāja.”

Tēvs Kaspars norāda, ka 13 gadus vecais Jānis ir savam vecumam psiholoģiski spēcīgs, vienlaikus uzteicot trenera Roberta Justa paveikto darbu, abiem Reišuļiem mācot motokrosa braukšanas mākslu. 

Jānis Reišulis

"Domāju, tas ir Jāņa raksturs – ja viņš iet, tad dara no sirds. Viņš ir, kā saka, galvā stiprs, māk sevi noskaņot uz sacensībām un pats sev ļoti tic, ka viņš ir stiprs. Ja starts sanāk, tad brīvi brauc arī trasē," savu jaunāko dēlu raksturoja Kaspars Reišulis. "Liels nopelns, protams, ir arī trenerim, kurš iemācījis braukt un izvēlēties tādu ātrumu, lai nav pārgalvīgi. Treneris Roberts Justs ar abiem strādā, arī Kārlim ļoti daudz palīdz.”

Pjetramuratas trase ir ar izteikti kalnainu reljefu, jo tā atrodas Itālijas ziemeļdaļā netālu no Gardas ezera, Alpu kalnu ielokā.

Arī pasaules čempionāta dalībniekiem Pjetramuratā nereti gadās kāds misēklis, kas liek zaudēt laiku un pozīcijas, tāpēc jaunajiem braucējiem braukšana šādā trasē ir labs pārbaudījums.

"Es pat teiktu, ka mums, latviešiem, šī ir ļoti parocīga trase, jo nav ļoti cieta, bet nav arī smilšaina. Tāda tipiska "Grand Prix" trase, bet tie lēcieni arī ir tādi, ka ne uzreiz viss sanāks, ja neesi bijis tādās lielās trasēs. Treneris abus puikas ved uz šādām trasēm, lai viņus gatavotu. Fiziski arī ir grūti. Domāju, ka Jānim fizisko nogurumu kompensēja emocionālais faktors, braucot otrajā vietā. Kādā sliktākā vietā varbūt tā nebūtu. Kad tuvojies finišam un jūti, ka turpat jau esi, tad tas dod pacēlumu un papildu spēkus,” stāstīja Kaspars Reišulis.

Jaunajiem sportistiem Eiropas čempionāta ieskaitē ir precīzi tāds pats grafiks kā pasaules dūžiem – trīs posmi nedēļas laikā.

Starp otrdienas un sestdienas sacensībām nekāda papildu braukšana vai treniņi netika aizvadīti – trešdien vērots pasaules čempionāta posms ar Paula Jonasa dalību, ceturtdien nedaudz vietējās kultūras un ainavu apskate, bet piektdien jau gatavošanās sacensībām, aprūpējot tehniku.

Kārļa motociklu sagatavo „Yamaha” rūpnīcas komanda, savukārt par Jāņa tehniku rūpējas tēvs ar kolēģiem. Reišuļu ģimenes galva arī atzīmē, ka šāds formāts, proti, trīs posmi vienā vietā, ir arī finansiāli izdevīgāks, jo nav jātērē laiks un nauda pārbraucienos starp trasēm un valstīm, bet visu laiku var atrasties vienuviet un aizvadīt daudz sacensību.

Pasaule čempionāta sezona motokrosā noslēgsies 10. novembrī Mantujas trasē Itālijā, kur plānots arī noslēdzošais posms 125 cm3 klasei.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt