Motokrosa braucējam Jonasam problēmas ar roku, bet cer startēt sezonas pirmajās sacensībās

Šajā nedēļas nogalē ar sacensībām Materlībeisinas trasē Lielbritānijā sāksies kārtējā pasaules motokrosa čempionāta (MXGP) sezona, Latvijas vadošajam braucējam Paulam Jonasam šosezon atgriežoties uz „Husqvarna” motocikla. Jonasa pārstāvis Kristers Serģis sarunā ar LSM.lv ieskicēja gan pirmssezonas notikumus, gan arī to, cik svarīga šī sezona būs Jonasa karjerā.

Jau iepriekš bija zināms, ka Pauls Jonass treniņu laikā iedzīvojies rokas cīpslas iekaisumā. Tās nav sekas kādam kritienam, bet problēmas radušās slodzes rezultātā, tāpēc sportistam kādu laiku bija jāierobežo savi treniņi un jābūt piesardzīgākam. Kā pastāstīja Serģis, iekaisuma ārstēšana nav bijusi tik gluda, cik gribētos viņam un arī pašam sportistam. „Roka īsti nav atlabusi tā, kā bija cerēts. Bija plānots, ka viņš mazliet pasēdēs mierā un roka būs kaujas gatavībā. Tā īsti nav. Līdz ar to tieši pirmssezonas posms braukšanā ar moci ir ne visai veiksmīgs, tieši pēdējās divas trīs nedēļas Pauls nedabūja pabraukt tik, cik vajadzētu,” par Latvijas motokrosa līdera veselības likstām stāsta Serģis. „Jācer, ka varēs šīs sacensības nostartēt un tad skatīsimies, kas būs ar roku, kā tā uzvedas. Vai var pabraukt, vai nevar, pēc tam domāsim tālāk, kā rīkoties.”

Serģis norāda, ka šādas problēmas raksturīgas arī citiem sporta veidiem un tas nav kaut kas motokrosam specifisks, tiesa, ņemot vērā milzīgo slodzi tieši rokām, arī motokrosa braucēji ik pa brīdim saskaras ar šādām problēmām. „Tas ir ļoti individuāli. Tas nav tāds klasisks gadījums kā ar lauztu kaulu, kad zini – apmēram 4-5 nedēļas un kauls būs saaudzis. Šādos gadījumos ir grūtāk kaut ko prognozēt, tā nu šoreiz Paulam ir sagadījies,” teic Serģis. Viņš arī norāda, ka pirmajā posmā līdzjutējiem nevajadzētu sacerēties, ka Jonass uzreiz spēs braukt ar maksimālo ātrumu – nepieciešams gan izārstēt šo rokas problēmu, gan kārtīgi aprast ar „Husqvarna” motociklu. „Protams, motokrosā visādi var būt, turklāt redzam, ka laikapstākļi tur solās būt lietaini. Lietus sacensībās vienmēr ir vairāk pārsteigumu un negaidītu notikumu.

Galvenais ir šo pirmo posmu nobraukt normāli un neiedzīvoties citās traumās.”

Starpsezonā Jonass atgriezies uz „Husqvarna” motocikla. Tieši ar šī zīmola moci viņš aizvadīja savas pirmās divas sezonas MXGP klasē 2019. un 2020. gadā, bet pērn pārsēdās uz „GasGas” motocikla. Lai arī Jonass atgriezies uz „Husqvarna”, viņš brauks tieši tajā pašā „StandingConstruct” vienībā, kurā startēja jau pērn, sportistam apkārt esot tieši tiem pašiem cilvēkiem, kurus Jonass jau pērn slavēja par attieksmi un profesionalitāti. „Bija iespēja palikt arī „GasGas” un braukt (Klaudio) De Karli komandā, bet, izsverot visus aspektus, Pauls nolēma palikt šajā komandā. Motocikli jau ir gandrīz vienādi. Tos ražo vienā rūpnīcā, ar vienādām komponentēm, atšķiras tikai krāsojums un plastmasi. Princips ir ļoti līdzīgs un teiktu, ka 95% tie motocikli ir vienādi, tāpēc lielas atšķirības tur nebija,” starpsezonas nianses skaidro Serģis.

Pāreja uz De Karli vadīto „GasGas” gan tik un tā bija faktiski neiespējama kaut vai viena iemesla dēļ – šajā komandā šogad brauks spānis Horhe Prado. Jonass un Prado 2018. gadā bija komandas biedri KTM komandā MX2 klasē un cīnījās par čempiona titulu, bet vienā no posmiem Prado apzināti uztriecās Jonasam, kā rezultātā Latvijas braucējs krita un sarāva ceļgala krusteniskās saites, tam nopietni ietekmējot viņa debiju MXGP klasē 2019. gadā. Pats Jonass vairakkārt atzinis, ka ar Prado viņi nav draugi un bez īpašas vajadzības nesarunājas, bet toreiz 2018. gadā, ja spānis būtu trāpījies kaut kur pa ceļam, Jonass, iespējams, nenoturētos un pārmācītu viņu. Serģis īpaši uzsver, ka pašreizējā komanda uzticējusies Paulam grūtā brīdī, dodot iespēju pirms 2021. gada sezonas.

„Brīdī, kad Paulam bija trauma un īsti nebija cerību atrast labu komandu, šī vienība viņam deva iespēju pagājušajā gadā startēt. To arī ņēmām vērā. Komandas īpašnieks savā ziņā uzņēmās risku, ņemot Paulu un vienojoties par līgumu brīdī, kad bija daudz neskaidrību.

Dzīvē dažādi var būt, bet vienmēr vajag atcerēties tos, kas palīdzējuši, kad bija grūti. Šis bija tāds brīdis un komanda paņēma Paulu.”

Šajā sezonā Jonasam beigsies iepriekš noslēgtais divu gadu līgums un viņam sevi jāpierāda no labākās puses, lai sevi nostādītu pēc iespējas labākās pozīcijās pirms pārrunām par jauno līgumu. Serģis stāsta, ka šobrīd sportista nometne par to vēl nedomā un visam savs laiks. „Šobrīd par to nedomājam. Vispirms ir jātiek galā ar esošo problēmu, ar roku, lai varētu pilnvērtīgi braukt un tad skatīsimies, kā sezona veidojas. Katru gadu sevi jāpierāda un tagad domāt par nākotnes līgumu… Viss ir vienkārši – jo labāk brauksi, jo lielāka vērtība būs. Jo vairāk būsi priekšā, jo lielāka vērtība, vienkāršoti runājot. Ja Paulam izdosies iebraukt pieciniekā sezonas noslēgumā un būs 3-5 pjedestāli, tad varēsim teikt, ka sezona ir izdevusies. Manā skatījumā tas ir reāls un izdarāms, tajā pašā laikā grūts uzdevums.”

Konkurence MXGP allaž bijusi milzīga un šogad tā noteikti nav kļuvusi mazāka.

Ķiveri uz nagliņas pakāris savas paaudzes titulētākais braucējs Antonio Kairoli, bet visi pārējie labākie sezonas laikā būs ierindā. Traumu dēļ sezonas pašu sākumu izlaidīs pērnā gada čempions Džefrijs Hērlingss un vicečempions Romēns Fevrē, bet arī viņi drīz vien būs atpakaļ. Serģis atgādina, ka būs vēl vairāki spēcīgi konkurenti.

„Nāk klāt Maksims Reno no MX2, Bens Vatsons būs ar Kawasaki un apbružājies šajā klasē. Tas pats (Džeremijs) Sīvers bija ļoti labs pagājušās sezonas beigās, bet sezonas vidū viņš cīnījās ar Barra-Epšteina vīrusu un viņam nebija fiziskais. Beigās viņš parādīja, ka ir cienīgs būt uz pjedestāla. Atgriezīsies Hērlingss, Fevrē, domāju, ka (Tims) Gajsers ir labā formā, Prado ir nobriedis un apbružājies vēl vienu gadu MXGP. Arī bez Kairoli pietiks braucēju, kas gribēs un varēs uzvarēt,” par konkurences līmeni izsakās Serģis.

Šā brīža plāns paredz, ka sacensības „Zelta Zirga” trasē Ķegumā būs sezonas 6. posms un tās notiks netipiski agri – jau 24. aprīlī. Līdz posmam vēl ir divi mēneši, bet gatavošanās tam jau pamazām notiek. Serģis atzīst, ka aprīlis nav pats pateicīgākais brīdis, kad Latvijā sarīkot augsta līmeņa motokrosa posmu, taču šo pozīciju kalendārā atvēlēja čempionāta rīkotāji, tāpēc neatliek nekas cits, kā darīt visu iespējamo, lai sagatavotu trasi. Serģis norāda, ka aprīlī pietiks ar 2-3 sausākām nedēļām, lai trasi varētu sagatavot kvalitatīvi. MXGP čempionāts pēc diviem pandēmijas saraustītiem gadiem atkal atgriezīsies normālā ritmā, sezonā notiekot 19 posmiem, pēdējam no tiem 4. septembrī Turcijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt