Montekarlo WRC posmā pēc pirmā etapa vadībā visvairāk rallijā triumfējušais Ožjē

Pēc pirmās Montekarlo rallija dienas vadībā ir francūzis Sebastjens Ožjē (Toyota Gazoo Racing), apsteidzot savu bijušo komandas biedru Sebastjenu Lēbu (M-Sport Ford) un britu Elfinu Evansu (Toyota Gazoo Racing). Tomēr, kamēr Pasaules rallija čempionāts (WRC) šogad jau oficiāli startējis, Montekarlo aizvadīti tikai divi no kopējiem 17 ātrumposmiem, tāpēc lielākā cīņa vēl tikai priekšā.

Ožjē uzvarēja abos ceturtdienas ātrumposmos, iekrājot solīdu pārsvaru pār Lēbu un Evansu. Pirmajos 38,45 rallija kilometros Lēbs no Ožjē atpalicis par 6,7 sekundēm, bet Evanss – par 11,2 sekundēm. 

Jāatgādina, ka abi francūži – Lēbs un Ožjē – ir Montekarlo rallija neparedzamo laikapstākļu un trases seguma meistari. Ožjē uzvarējis Monako visvairāk no visiem, svinot 8 uzvaras, bet Lēbs triumfējis septiņas reizes.

Viss vēl tikai priekšā

Lai arī vēsturiskais Montekarlo rallijs, kas devis startu jaunajai Pasaules rallija čempionāta (WRC) sezonai, jau sācies, distances ziņā garākās sacensību dienas vēl tikai priekšā.

Līdz svētdienai, 23.janvārim, jaunās hibrīda dzinēju ēras automašīnas sacentīsies Francijas Alpu kalnu ceļu līkločos. WRC rīkotāji norādījuši, ka

paredzamākais Montekarlo posmā ir tas, ka tas ir gada neparedzamākais rallijs.

Kopumā sacensību četrās dienās paredzēti 17 ātrumposmi teju 300 kilometru garā distancē. Rallijā piedalīsies 75 ekipāžas. Rallijs nosaukts viena no Monako apgabala – Montekarlo – vārdā, tomēr jāpiebilst, ka ātrumposmi pundurvalsts teritorijā nemaz nenotiek, tie risinās galvenokārt Francijas dienvidu daļā.

Piektdien trases 97,86 kilometrus sastādīs trīs ātrumposmi, katram notiekot divas reizes. Pierašana pie jaunajiem automobiļiem vadošajiem sportistiem pirmajā garajā rallija dienā būs tikai viens no izaicinājumiem, otrs –

visu dienu būs jāiztiek bez servisa zonas apmeklējuma, bet gan tikai ar vienu iespējamu riepu maiņu. 

Divās noslēdzošajās rallija dienās – sestdien un svētdien – sportistiem jāveic teju 160 kilometru gara distance. No tām svētdiena būs distances ziņā īsākā, lai gan svētdienas pēdējā ātrumposmā, tā dēvētajā “Power Stage”, ātrākā laika uzrādītājs savā kontā čempionāta kopvērtējuma tabulā iegūs papildu piecus punktus.

Neparedzamie laikapstākļi

No vienas puses, WRC kalendārā visilgāk esošais rallijs daļai braucēju ir zināms teju no galvas. Lai arī rallija organizatori šoreiz uzsvēruši, ka “aptuveni 95% no sacensībām šoreiz ir citādāki nekā ierasts”, preses konferencē pirms rallija lielākā daļa sportistu norādīja, ka neparedzamākais būs laikapstākļi, nevis trases līkumi un tramplīni.

Laikapstākļi Montekarlo patiesi nosaka ļoti daudz – sniegs un ledus Alpu virsotnēs spēlē lielu lomu, piemēram, riepu izvelē, kas jāizdara kalnu pakājē, kad ārā ir 13 grādi. 

Tomēr šoreiz sportistus negaida ceļa segumu tik ļoti ietekmējošie nokrišņi, liecina prognozes. 

Jaunās ēras sākumu svinīgi atklāj Monako kazino laukumā

WRC 2022. gada sezona un jaunā hibrīdauto ēra sākās pasaulslavenajā Monako Kazino laukumā. Visi sportisti šeit iepazīstināja ar savām cerībām par rallija noslēgumu, bet WRC vadošie piloti uzsvēra jaunā hibrīdauto nozīmi čempionāta attīstībā. 

Jāpiebilst, ka šoreiz gan šis rallijs, gan visa šī gada WRC sezona būs zīmīga ar to, ka lielu daļu notikumu no trases malas atspoguļos portāls LSM.lv.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt