Leģendāros tramplīnos un ātrumposmos Latvijā atkal ierūcas rallija svētki. Sākas «Rally Liepāja»

Šajā nedēļas nogalē, no 1. līdz 3. jūlijam, Kurzemē notiks “Tet Rally Liepāja”, kas nozīmē – Latvijā atkal pienācis rallija svētku laiks, jo sacensības būs ne vien vietējā čempionāta posms, bet arī daļa no Eiropas čempionāta. Pašmāju un ārzemju rallisti spēkosies Dienvidkurzemes un Talsu novadu ceļos, kur viņus sagaida vairāki leģendām apvīti ātrumposmi. 

Lai arī sportisti trasē dosies sestdien, 2. jūlijā, rallijam sākoties Talsu apkārtnē, pasākuma atklāšana gaidāma piektdienas vakarā Liepājas sirdī – Rožu laukumā, kur Eiropas rallija čempionāta (ERC) piekto sezonas posmu atklās ar dalībnieku parādes braucienu. 

Īstā cīņā sāksies sestdien Talsos, kad startēs gan ERC piektais posms, gan Latvijas rallija čempionāta (LRČ) otrais posms. Tiesa, pašmāju čempionāts norisināsies vien sestdien ar sešiem ātrumposmiem, bet Eiropas rallijs ar tikpat pārbaudījumiem turpināsies arī svētdien un noslēgsies Liepājā. 

Cīņa par Eiropas čempiona titulu uzņem apgriezienus 

ERC uz starta Liepājas rallijā izies 50 ekipāžas. Starp dalībniekiem manāmi gan sezonas līderi, gan pasaules rallija čempionāta posma uzvarētājs jaunzēlandietis Haidens Padons, gan pašmāju rallija pilots Mārtiņš Sesks, liecina rallija rīkotāju informācija. Kopumā dalībnieku lokā Liepājas rallijā būs sportisti no 23 dažādām valstīm. Papildus cīņā par ātrākās ekipāžas godu rallisti centīsies papildināt punktu ražu čempionāta kopvērtējumā. 

Latvijā kā kopvērtējuma līderis ar pirmo starta numuru trasē ar “Škoda Fabia R5 Rally2 evo” auto dosies ilggadējais ERC dalībnieks Efrens Larena. Spāņu braucējs šogad demonstrējis stabilu sniegumu – triumfējis Azoru salu rallijā un finišējis labāko desmitniekā pārējās sacensībās, kopvērtējumā iekrājot 24 punktu pārsvaru pār savu tuvāko sāncensi. 

Sezonā otrajā vietā esošais Larenas tautietis Nils Solans pie “Hyundai i20 N Rally2” automobiļa stūres šogad izcēlies ar uzvarām Kanāriju salās un Portugālē, taču nedošanās uz Azoru salām un izstāšanās Polijā liek Solana ekipāžai pagaidām samierināties ar otro pozīciju un 65 punktiem. Desmit punktus tālāk iepaliek Simone Tempestini. Rumānijas pārstāvim ar “Škoda Fabia R5 Rally2” auto šogad vēl nav izdevies iekļūt labāko trijniekā nevienā rallijā, tomēr tas netraucē kļūt par Larenas un Solana tuvāko sekotāju.

Kurzemē savus spēkus izmēģinās arī “ERC3” ieskaites līderi Igors Vidlaks un Daniels Dimurskis. Vienīgo reizi šosezon ekipāža uz goda pjedestāla nekāpa vien savās mājās rallijā Polijā. Lai gan Vidlaks iekrājis 40 punktu handikapu pret igauni Kasparu Kasari, mūsu ziemeļu kaimiņš izlaida divus posmus, bet bija ātrāks abos atlikušajos, radot priekšnoteikumus lieliskai cīņai Liepājas rallijā. Abas ekipāžas sacensībām pieteikušās ar “Ford Fiesta Rally3” automašīnu.

Tikmēr plaši pārstāvētajā priekšpiedziņas “ERC4” klasē pieciem dažādiem braucējiem ir iespēja atrasties kopvērtējuma vadībā pēc vizītes Latvijā. Šobrīd pirmajā vietā esošo Oskaru Palomo, kurš pilotē “Peugeot 208 Rally4” auto, no Andrea Mabellini (“Renault Clio Rally4”) šķir tikai viens punkts. Abiem gan jāuzmanās no Lorēna Peljē (“Opel Corsa Rally4”). Francūzis triumfēja Kanāriju salās un Polijā. 

Taču no pašmāju sportistiem jāizceļ Mārtiņš Sesks ar stūrmani Renāru Franci. Sezonas pirmajā pusē liepājniekam izdevās uzvarēt “ERC Open” ieskaitē Azoru salās un Polijā. Uz sacensībām dzimtenē Sesks pārsēdies jaudīgākā “Škoda Fabia R5 Rally2 evo” automašīnā un startēs čempionāta vadošajā “ERC1”  klasē. Absolūtajā ieskaitē Sesks patlaban ir 24. vietā, pateicoties 7 punktiem Azoru salu rallijā, kur pat ar krietni mazjaudīgāku automašīnu spēja sasniegt desmito vietu. 

Liepājas rallija organizators Raimonds Strokšs iepriekš norādīja, ka

Seska ekipāžai ir labas izredzes uz panākumiem šajā posmā, jo ar pareizu gatavošanās plānu tā izvēlējās ne uzreiz braukt jaudīgākajā spēkratā, bet vispirms kāpa mazāk jaudīgā mašīnā. Tāpat Sesks arī labi pārzina rallija ātrumposmus.

Latvijas līdzjutējus vadošajā ieskaitē priecēs arī Iļja Zakmans, kura rīcībā būs “Mitsubishi Lancer Evo X “ automašīna.

Kopumā ERC Liepājas posmā rallisti spēkosies 12 ātrumposmos, mērojot 181,28 kilometru garu distanci.

Latvijas čempionātā starp pieredzējušām pašmāju ekipāžām arī vairāki ārvalstu rallisti 

Līdztekus ERC piektajam posmam norisināsies arī pašmāju čempionāta sezonas otrais posms, kura norise Talsu novadā paredzēta 2. jūlijā. Kopumā 37 dalībnieki startēs sešos ātrumposmos 85,94 kilometru garā distancē. Par uzvaru spēkosies ātras un pieredzējušas Latvijas rallija ekipāžas, kā arī viesi no ārvalstīm.

“Tet Rally Liepāja” rīkotāji norādījuši, ka cīņas LRČ gaidāmas ļoti aizraujošas, turklāt ekipāžas par uzvaru sacentīsies sešās dažādās ieskaites klasēs.

Cīņā par Latvijas rallija čempionāta posma absolūti labāko rezultātu un uzvaru “LRČ2”  klasē noteikti iesaistīsies arī ERC startējošais liepājnieks Sesks un igaunis Gregors Jēts, kuri abi startēs ar vienādām automašīnām. Tāpat skatītājiem būs iespēja redzēt arī jaudīgās “Proto” automašīnas, ar kurām rallijā startēs “LRČ1” klases ekipāžas, kā, piemēram, igaunis Karls Martins Volvers (“Škoda Fabia Proto”) un Latvijas komandu “Sports Racing Technologies” pārstāvošais Talsu novada ceļu pārzinātājs Elviss Hermanis (“Škoda Fabia R5 Proto”).

Arī otrs vadošajā ERC ieskaitē startējošais latvietis Zakmans sacentīsies pašmāju čempionātā, startējot “LRČ3” klasē, kur viņam pretī stāsies trīs ārzemnieki. Tikmēr priekšpiedziņas auto ieskaitē jeb “LRČ4” klasē šogad būs pārstāvētas tikai ārvalstu ekipāžas, par uzvaru cīnoties galvenokārt igauņu autosportistiem. “LRČ4” klasē cīnīsies deviņas ekipāžas. 

Tāpat sagaidāms, ka atbalstītājus trases malā priecēs rallisti “LRČ5” klasē, kur parādās Latvijas rallija līdzjutējiem labi zināmi uzvārdi.

Edijs Bergmanis un igaunis Timmu Korge ar attiecīgi “Mitsubishi Lancer Evolution IX” un “Mitsubishi Lancer Evolution X” automašīnām konkurenci veidos rallija vecmeistaram Jānim Vorobjovam, kurš ar stūrmani Guntaru Zicānu pēc ilgāka laika atsāka sadarbību šā gada ziemas rallijā “Sarma 2022”. Ekipāža startēs ar “Mitsubishi Mirage” auto. “LRČ5” klasē startēs kopumā 10 ekipāžas.

Starp LRČ ieskaitē Liepājas rallijā pieteiktajām ekipāžām pārstāvētas tādas valstis kā Latvija, Igaunija, Lietuva, Beļģija, Polija un Spānija. 

Leģendām apvītie ātrumposmi 

Lai arī Talsu novada un Liepājas apkārtnes ceļi ir labi zināmi lielai daļai no Liepājas rallijā startējošajiem latviešiem,

ne velti sacensībās ieplānotie ātrumposmi ir leģendām apvīti, un viltīgie tramplīni un līkumi būs liels pārbaudījums gan pašmāju, gan ārzemju braucējiem. 

Viens no šādiem leģendāriem ātrumposmiem ir “Strazde”, kas daudz saistīts ar Talsu ralliju. Taču šis “dops” un it īpaši tā dēvētais Strazdes tramplīns nešaubīgi ierindojams starp leģendārākajām Latvijas rallija skatu vietām. Lai arī cauri gadiem ātrumposms mainījies, braukts dažādos virzienos, Strazdes tramplīns vienmēr palicis. Turklāt šogad ekipāžas Strazdes tramplīnam pietuvosies tā klasiskajā izpildījumā – no ziemeļiem.

Savukārt cits labi zināms pārbaudījums sportistiem un baudījums skatītājiem ir Vecpils ātrumposms Liepājas pusē, it sevišķi skatu punkts – Ķiršu dārzs. Šogad no kalna nogāzes pie Vecpils baznīcas skatītājiem būs iespēja vērot ātrumposma asfaltēto starta daļu, sekojot ekipāžām, kas ar lielu pienākošo ātrumu tuvojas šaurajam tiltiņam, pēc kura veicams labais pagrieziens ar seguma maiņu, pēc tam grants ceļam vedot kalnā augšup, Vecpils baznīcas virzienā.

Arī Vecpils “dopā” ir tramplīns, kas redzējis daudz automašīnu lidojumu, sagriešanos pēc piezemēšanās, kā arī gadu gaitā iemantojis skatītāju sirdis. Tas ir Stroķacs tramplīns. Rallija organizatori norādījuši, ka šogad skatu punktā būs izveidoti divi viens otram sekojoši tramplīni – vispirms mazāks, bet tad arī slavenais Stroķacs tramplīns. 

Šie ir vien daži vietvārdi, kas rallija zinātājiem un līdzjutējiem asociējas ar Kurzemes trases ceļu līkločiem, taču arī tie sacensību rezultātā varētu nospēlēt lielu lomu. 

“Tet Rally Liepāja” notikumus un spilgtākos mirkļus no abām sacensību dienām atspoguļos arī portāls LSM.lv

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt