Ar "Rally Liepāja" sacensībām pielikts punkts kārtējai rallija sezonai pašu mājās. Rallija pasaulē šogad neapšaubāmi visvairāk iepriecināja 19 gadus vecais Mārtiņš Sesks kopā ar savu stūrmani Renāru Franci, kuri kļuva par Eiropas čempioniem junioru U-27 klasē. Sezonā ekipāža startēja ar "Opel" rūpnīcas komandas sagatavotu auto, un, kā norāda Seska treneris Uldis Briedis, ekipāžai sadarbība ar vācu rūpnīcu bijusi liels, taču ļoti interesants pārbaudījums.
Galvenais ieguvums bija pieredze komandā, kur viss ir atstrādāts līdz sīkākajai detaļai. Pašiem bija jātrenējas un jābrauc, paskaidroja Briedis.
Tagad sportistiem laiks nelielai atpūtai, taču paralēli jau jākaļ plāni nākamajai sezonai. Vienmēr ir lietas, ko varētu uzlabot braukšanas tehnikā, tāpēc darbs nekad neapstājas, pastāstīja Briedis.
Iegūtais tituls vēl nenozīmē, ka Sesks brauc pasaules līmenī, uzsvēra Briedis. Lielākās nianses ir ātros līkumos, kur braukšana ir uz robežas starp bremzēšanu un nebremzēšanu, lai nezaudētu ātrumu. Ir iespēja arī dažādot pilotēšanas prasmes, pētot pasaules pieredzi.
Vēl pirms diviem gadiem Eiropas rallija čempionātā startēja Ralfs Sirmacis, kurš 2016.gada sezonā ieguva 3.vietu kopvērtējumā. Tādam panākumam šķietami bija jāpaver durvis nākamajam pakāpienam uz augšu, taču tā nenotika. Sirmača ekipāža mocījās ar finanšu problēmām.
Par spīti sarežģītajai situācijai, Sirmacis rallijam nav atmetis ar roku un cenšas iegūt sponsoru atbalstu startiem nākamā gada sezonā.
Rallijs ir ļoti dārgs, un pašiem tādu līdzekļu braukšanai nav, paskaidroja Sirmacis. Atbalstītājus viņš vairāk meklē Latvijā, jo katrā valstī lielāka interese ir par savējiem. Sirmacis neuzskata, ka būtu ierūsējis un zaudējis ātrumu. Par nākamo sezonu viņam skaidrības vēl nav, bet mašīna būs atkarīga no finansējuma. Ja izdosies piesaistīt pietiekami daudz līdzekļu, Sirmacis brauks ar pilnpiedziņas spēkratu Eiropas čempionātā. Pieticīgākos apstākļos pilots plāno braukt ar priekšpiedziņas auto junioru ieskaitē.
Latvijas čempionātā kopvērtējumā uzvarēja ukrainis Vitālijs Gorbans, trešais palika ar Latvijas licenci startējušais Nikolajs Grjazins, savukārt 4.vietā kopvērtējumā bija Emīls Blūms, kuram čempiona tituls LRC2 klasē. Blūms sarunā ar Latvijas Radio atklāja, ka kopumā ir apmierināts ar paveikto
Rallijs vēl turpināsies pasaules čempionāta jeb WRC ieskaitē, kur par pasaules čempiona titulu cīnās ziemeļu kaimiņš igaunis Ots Tanāks. WRC braucējiem vēl palicis Spānijas un Austrālijas rallijs. Savukārt jaunā Latvijas rallija sezona sāksies īsi pēc jaunā gada sagaidīšanas ar ziemas rallijiem Vidzemes pusē.