Jonass uz jaunās sezonas sliekšņa: Jācenšas vairāk būt priekšgalā jau pirmajos posmos

Latvijas spēcīgākais motokrosa braucējs Pauls Jonass nedēļas nogalē Materlībeisinas trasē Lielbritānijā sāks 2020.gada sezonu pasaules čempionātā. Pēc izaicinājumiem pilna pirmā gada pasaules motokrosa elitē Latvijas motosportists šogad gatavs spert nākamo soli uz priekšu cīņā ar labākajiem braucējiem.

Jau 2018.gada vasarā bija skaidrs, ka 2019.gada sezona Paulam Jonasam būs ļoti smaga – Turcijas posmā viņš sadūrās ar savu tābrīža komandas biedru Horhi Prado, kritienā saraujot ceļgala krusteniskās saites. Motokrosā krusteniskajām saitēm ir mazāka nozīme nekā, piemēram, basketbolā, tomēr trauma tik un tā ievērojami aizkavēja gatavošanos 2019.gada sezonai. Turklāt tā bija Latvijas braucēja debijas sezona prestižajā MXGP klasē. Pāreja no 250 kubikcentimetru MX2 motocikla uz lielo 450 kubikcentimetru MXGP moci nav viegla – tas prasa pielāgošanos gan braukšanas manierē, gan ievērojami labāku fizisko sagatavotību. Jonasam traumas dēļ pietrūka laika gan fiziskās kondīcijas iegūšanai, gan treniņbraucieniem trasēs.

Grūtības aprast ar lielo motociklu bija labi redzamas sezonas pirmajos posmos, kad Jonasu regulāri apsteidza viņa komandas biedrs „Husqvarna” komandā lietuvietis Armīns Jasikonis. Sezonas 5.posms Lombardijā, Itālijā iezīmēja arvien pozitīvākas tendences – Jonass pirmoreiz karjerā kāpa uz goda pjedestāla MXGP klasē. Arī sezonas turpinājumā latviešu braucējs kļuva arvien ātrāks, ik pa brīdim kādā no braucieniem izcīnot vietu uz pjedestāla. Debijas sezonu Jonass kopvērtējumā pabeidza 6.vietā. Tieši priekšā komandas biedram Jasikonim.

Pirms jaunās sezonas Jonasam bija pietiekami daudz laika, lai sagatavotos, ko pats braucējs uzsvēra sarunā ar lsm.lv. „Ziemas periodā paveicu lielu apjomu gan fiziskajā sagatavotībā, gan braukšanā ar moci. Ar ziemas periodu pats esmu apmierināts," viņš teica.

Pārejot uz lielo 450 kubikcentimetru MXGP motociklu, ir ļoti svarīgi pierast pie tā uzvedības un jaudas.

Braucot ar MX2 klases motocikliem, braucēji pārsvarā brauc ar augstiem motora apgriezieniem un zemākiem pārnesumiem. Kā saka motokrosa braucēji – ar pilnu ručku. Lielie MXGP motocikli ir tik jaudīgi, ka tie paši nes sportistu uz priekšu, un tos jāspēj savaldīt. Jonass pēc sezonas rudenī Latvijas Radio stāstīja, cik ļoti niansēti un precīzi jādarbojas ar gāzes rokturi, lai nepieļautu kļūdas. Šoziem viņam bijis gana daudz laika slīpēt braukšanas nianses.

„Ziemā savācu daudz vairāk stundas uz motocikla, nekā to izdarīju iepriekšējā sezonā. Ieguldītais darbs ar moci bija daudz lielāks, jo spēju braukt visu laiku, bez liekām problēmām. Jā, janvāra beigās nedaudz apslimu, tāpēc dažus treniņus nācās izlaist, bet kopumā gatavošanās pagāja ļoti labi. Tagad ar motociklu vairāk jūtos kā viens vesels, tas arī ir galvenais ieguvums,” pastāstīja motokrosists.

Starpsezonā braucēji vienmēr piedalās pāris treniņsacensībās, lai atgūtu sacensību garšu.

„Pirmās sacensības Sardīnijā, kas bija Itālijas čempionāts, nebija tās veiksmīgākās," atzina Jonass. "Tur bija nelielas problēmas ar roku piedzīšanos, bet pirmajās sacensībās tas ir normāli. Pēc tam pats nedaudz apslimu un nācās izlaist nākamo Itālijas čempionāta posmu. Aizvadīju vienas sacensības Francijā, kur nostartēju diezgan labi. Tur viss bija bez liekiem piedzīvojumiem un lieka riska. Guvu pārliecību pats par sevi un arī sapratu, kur vēl jāpiestrādā atlikušajā laikā līdz sezonas sākumam. Tagad jau jūtos gatavs.”

Jonasam šis būs tā saucamais līguma gads, proti, viņam pēc sezonas beigsies iepriekš noslēgtā divu gadu vienošanās ar „Husqvarna” komandu. Jonass ilgus gadus startēja KTM paspārnē, ar šī ražotāja motociklu 2017.gadā triumfējot MX2 sezonas kopvērtējumā, bet šī viņam būs otrā sezona ar „Husqvarna” tehniku.

Jonass startē F-1 pilotam Kimi Raikonenam piederošajā vienībā.

Pērn Jonasam nebija izvirzīti noteikti uzdevumi, kas jāsasniedz. Abiem braucējiem bija jāstartē un jācenšas sasniegt maksimāli labākais rezultāts katrā posmā. Līdzīgi ir arī šogad. „Tāds konkrēts mērķis no komandas nav uzstādīts. Pats sev gan esmu uzstādījis mērķus un gribu sevi parādīt no labākās puses. Kā jau teicu, pagājušajā gadā bija vairāk tāda pieredzes vākšana. Šogad jācenšas vairāk būt priekšgalā jau no pirmajiem posmiem un biežāk jāpacīnās par TOP 3”, sacīja Jonass.

Iekļūšana TOP 3, protams, nebūs viegla. Sezonas sākumā ierindā būs visi labākie pasaules braucēji. Pēc pārliecinoši izcīnīta pasaules čempionu titula tempu nebūs nometis slovēnis Tims Gajsers. Viņam nopietnu konkurenci sastādīt lūkos KTM līderi Antonio Kairoli un Džefrijs Herlingss. Abi pērn mocījās ar traumām, piedzīvojot kritienus arī Ķegumā. Herlingss 2019.sezonas sākumu izlaida lauztas kājas dēļ, pēc tam sezonas vidū viņš atgriezās, bet Ķegumā iesildīšanās apļa laikā neviena netraucēts krita un salauza potīti. Par spīti lauztajai potītei, Herlingss tik un tā uzvarēja 1.braucienā, bet 2.braucienā vairs nepiedalījās un izlaida arī nākamos posmus, atgriežoties tikai pašās sezonas beigās. Arī Kairoli visu sezonu mocījās ar dažādām veselības likstām. Abi šogad ir gatavi startēt jau no paša sezonas sākuma.

Ātri būs arī visi trīs „Yamaha” pārstāvji Arno Tonuss, Žeremijs Sīvers un Klemens Desāls. Pie starta barjeras būs jauns ražotājs – spāņu motociklu ražotājs „Gas Gas”, kura komandu pārstāvēs Glens Koldenhofs un Ivo Montičelli. Abi sevi apliecinājuši kā konkurētspējīgi braucēji, tāpēc būs interesanti vērot, ko viņi iespēs ar šo motociklu. Debiju MXGP klasē piedzīvos spānis Horhe Prado, kurš pērn pilnībā dominēja MX2 klasē, uzvarot 31 no 36 braucieniem un summā uzvarot 16 no 18 posmiem. Prado būs Kairoli komandas biedrs KTM komandā. Cīņā par goda pjedestālu iesaistīsies arī Jonass un Jasikonis.

Katrā posmā par pjedestālu pilnīgi reāli cīnīties var vismaz 10 braucēji, solot interesantu un saspringtu sezonu.

Arī Jonass ar nepacietību gaida pirmo startu. „Vienmēr pirms pirmā posma ir satraukums, un ar nepacietību to gaidu," viņš uzsvēra. "Pirmās sacensības vienmēr ir vairāk nervi un saspringums, tāpēc tiešām gribas, lai pirmie braucieni ir aiz muguras un sezona kārtīgi ieskrienas.”

Pasaules čempionātā šogad plānoti 20 posmi. Sezonas pirmās sacīkstes jau šonedēļ Lielbritānijā, bet pēdējās sacensības 20.septembrī Imolā. Latvijas Lielās balvas izcīņa šogad iesāks sezonas otro daļu, proti, kalendārā tas ir plānots kā vienpadsmitais posms un norisināsies 14.jūnijā Ķegumā. Iespējams, ka pasaules čempionāta kalendārā koronavīrusa dēļ tiks ieviestas izmaiņas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Motoru sports
Sports
Jaunākie
Interesanti