Jonasam līdz motokrosa sezonas sākumam nebijis izaicinājums – jāpieradina «Honda»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 11 mēnešiem.

Jaunā gada pirmajā dienā motokrosa braucēja Paula Jonasa pārstāvētā komanda "Standing Construct" oficiāli apstiprināja "Honda" motociklu izmantošanu gaidāmajā pasaules čempionāta sezonā. Jonass arī turpmāk paliks šajā komandā un centīsies pierast pie lielām pārmaiņām – 12 gadus latviešu sportistam bija līgums ar KTM grupu un viņš startēja ar šīs grupas zīmolu KTM, "Husqvarna" un "GasGas" motocikliem jau kopš pusaudža vecuma. Tagad Paulam būs jāadaptējas un sevi jāpierāda uz japāņu spēkrata.  

Iepriekšējā sezonā Jonass un "Standing Construct" brauca ar "Husqvarna" motocikliem, turklāt latviešu braucējs izmantoja jaunākās specifikācijas 2023. gada motocikla rāmi. Tomēr jau pagājušā gada vidū tika paziņots, ka "Husqvarna" neturpinās sadarbību ar šo komandu, un bija jāmeklē cits motociklu piegādātājs. Tas atradās "Honda" izskatā, savukārt "Husqvarna" nākamsezon kā rūpnīcas ražotājs startēs tikai MX2 klasē, bet prestižākajā MXGP klasē šīs markas motociklu savā pieteikumā līdz šim ierakstījusi tikai viena privātā komanda ar vienu braucēju Nikolasu Lapuči.

Latvijas šobrīd vadošajam braucējam Jonasam jaunā vienošanās ir noslēgta uz divām sezonām, sportistam sarunā ar LSM.lv uzsverot, ka

divu gadu līgums bija viens no galvenajiem viņa priekšnoteikumiem sarunās par jaunu sadarbību.

"Līgums ir uz divām sezonām, kas arī bija viena no lietām, ko gribējām, lai, katru sezonu braucot, nav jādomā par līgumu. Ir laiks sevi pierādīt, trenēties, gatavoties, lai varētu sasniegt labākos rezultātus. Protams, nākamā sezonā nebūs tā vieglākā, jo gan komandai, gan man tas ir jauns izaicinājums, jauns motocikls. Viss ir pilnīgi citādi, tāpēc jāmācās, jākrāj pieredze, soli pa solim jāuzlabo motocikls, arī pašam jāpierod," stāstīja latviešu sportists, kuram šīs būs, ļoti iespējams, lielākās pārmaiņas profesionālajā karjerā.

Jonass ar motociklu, kas nav izstrādāts KTM grupas ietvaros, pēdējoreiz brauca vēl laikos, kad startēja ar 85 kubikcentimetru moci jaunatnes sacensībās.

Pauls pastāstīja, ka

līguma pagarināšana ar "Standing Construct" vienību bijusi viņa prioritāte, runājot par jauno darījumu.

"Gan es jutos labi ar komandu, gan komanda jutās labi ar mani. Runājot par līgumu, gribēju palikt šajā komandā, jo šeit jutos kā mājās. Beigu beigās tā arī sanāca, ka vienojāmies, un abas puses ir priecīgas. Bija citi varianti, bet šeit jutos kā mājās, tāpēc negribēju neko mainīt. Arī no komandas jutu, ka viņi grib, lai palieku, kas deva papildus motivāciju. Var aiziet uz citu komandu, bet jūties kā piektais ritenis, tāpēc tas man bija svarīgi," par prioritātēm pārrunās pastāstīja motobraucējs.

Līdz šim Jonasu bijām raduši redzēt uz rūpnīcas motocikla, proti, ar labāko pieejamo tehniku, ko konkrētais ražotājs spēj nodrošināt, bet šosezon tā nebūs,

jo "Standing Construct Honda" saņems daļēju atbalstu no rūpnīcas, taču pilnvērtīga "Honda" rūpnīcas komanda būs cita – tā ir "Honda HRC", kurā startēs 2022. gada čempions Tims Gajsers un Rubens Fernandess.

"Mums atbalstu nodrošinās "Honda" Eiropas un "Honda" pasaules struktūrvienības, jo tur ir interesanta struktūra – ir "Honda" un ir HRC, kas ir ražotāja sacīkšu nodaļa un ir nedaudz atsevišķi. Mums būs atbalsts no "Honda", nevis no HRC. Mums būs pieejamas šādas tādas rūpnīcas detaļas, ko nevar iegādāties, tāpēc būsim pa pusei rūpnīcas, pa pusei satelītkomanda," komandas statusu izskaidroja Jonass. "Kad esi rūpnīcas komandā, tad tev ar to ir obligāti jābrauc un viss. Šobrīd ar komandu varam izvēlēties, kas ir labākais, kas mums labāk patīk, kur ir labākā kvalitāte.  Protams, vairāk laika jāpavada testējot, bet arī ieguvums ir diezgan liels."

Aizvadītā sezona Paulam neraisa pašas labākās atmiņas – lai arī ātrums trasē regulāri bija gana labs cīņai ar vadošajiem braucējiem par vietām uz goda pjedestāla, sportistu nepārtraukti vajāja dažādas ķibeles.

Vēl pirms sezonas Paulam bija rokas locītavas problēmas, kā rezultātā bija jāveic neliela operācija. Arī sezonas gaitā bija dažādas veselības likstas. Tāpat Jonass tā pa īstam nespēja sadraudzēties ar "Husqvarna" motociklu, lai tam atrastu optimālos regulējumus katrai konkrētai trasei, un viņš regulāri piedzīvoja kritienus, braucot labās pozīcijās. Sezonas kopvērtējumā Jonass samierinājās vien ar 9. vietu.

"Pēc sezonas noliku moci malā, mēnesi vispār neaiztiku. Centos sakārtot galvu un restartēties. Pēc tam oktobrī sāku trenēties fiziski, bet novembrī sāku braukt ar moci," līdzšinējo starpsezonas posmu raksturoja sportists. "Esmu pamainījis cilvēkus sev apkārt, ir citi treneri. Sākam ja ne gluži no nulles, tad daudz kas ir pamainīts, lai būtu citas emocijas, citas sajūtas. Šobrīd esmu priecīgs par darbu, kas izdarīts līdz šim."

Motokrosa braucēji, arī Jonass, tradicionāli ir ļoti aktīvi sociālās saziņas lietotnēs un publicē foto, kā arī videoklipus no treniņiem. Jonass gada pēdējos mēnešos par saviem treniņiem informējis maz, paskaidrojot, ka līdz šim spēkā bija līgums ar iepriekšējo motociklu ražotāju, tāpēc viņš nedrīkstēja publicēt neko ar jauno komandas sadarbības partneri.

Sportists sola, ka tagad viņa treniņu video atkal būs redzami krietni biežāk.

"Kopš novembra trenējamies, tagad komandas darbnīcā lēnām sāk nākt detaļas. Pēc divām nedēļām taisīsim lielos testus ar amortizāciju, ar motora detaļām un visu pārējo. Ar moci esmu pabraucis diezgan daudz – kopš novembra trenējos trīs reizes nedēļā. Tagad pa Ziemassvētkiem un Jaunogadu paņēmām divas nedēļas brīvas, bet šonedēļ atkal kāpšu virsū uz mocīša un aktīvāk trenēšos. Līdz Jaungadam vairāk strādāju pie fiziskās sagatavotības, bet tagad uzsvars būs uz braukšanu, tāpēc pavadīšu vairāk stundu uz moča. Katru reizi, uzkāpjot uz motocikla, ir interesantas sajūtas, jo vēl līdz galam neesmu pieradis. Pat sēdeklis ir savādāks nekā KTM grupas motocikliem. Ļoti daudz gadu pavadīts ar KTM močiem, tāpēc, uzkāpjot uz cita motocikla, paies laiks, lai pavisam pierastu. Kopumā sajūtas ir labas, esmu apmierināts kā viss līdz šim noticis, tagad tikai jākrāj stundas, un viss būs kārtībā," apņēmīgi teica braucējs.

Jaunā MXGP sezona sāksies 12. martā ar posmu Argentīnā, savukārt Latvijas Lielās balvas izcīņa paredzēta kā sezonas astotais posms, un tas tradicionāli risināsies "Zelta zirga" trasē Ķegumā, kur sacīkstes plānotas 4. jūnijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti