Jaunais rallija pilots Sesks: Bez domas par pasaules čempionātu nebija vērts sākt

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Ar "Opel Motorsport" sadarbību noslēgušais Mārtiņš Sesks šogad Eiropas čempionātā junioru ieskaitē startē ar rūpnīcas komandas atbalstu, taču mērķi Latvijas jaunajam rallija pilotam ir vēl lielāki, un Latvijas Televīzijas "Sporta studijā" viņš uzsvēra, ka bez domas par pasaules čempionātu nebija vērts sākt gaitas autosportā.

Pilota lielais mērķis ir braukt pasaules rallija čempionāta komandā. "Kā jebkuram," viņš piebilst. Iekļūšana "Opel Motorsport" sastāvā padara pilotu redzamu arī pārējām komandām, un ar savu sniegumu tad var ieinteresēt citus, paskaidroja Sesks, kam autosports ir ģimenes tradīcija.

Ar "Opel" Mārtiņam sākotnēji bija sarunas par iespēju pamēģināt viņu tehniku, bet pēc veiksmīga Eiropas rallija čempionāta (ERČ) posma Liepājā sekoja uzaicinājums paviesoties rūpnīcas komandā. Pamazām izveidojās turmākā sadarbība.

Martā Sesks izcīnīja trešo vietu ERČ posmā - Azoru salu rallijā - junioru ieskaitē. Tas bijis negaidīti arī "Opel Motorsport" komandā.

Pirmajā gadā Seskam dalībai rūpnīcas komandā ir vajadzīgs arī savs līdzfinansējums, taču ieguvums ir komandas teicamais darbs, kas nodrošina gan tehnikas sagatavošanu, gan treneru padomus. Turklāt visu laiku turpinās labāko variantu meklēšana.

Seska mašīna stāv Vācijā, un to viņš nākamreiz ieraudzīs maija sākumā Kanāriju salās ERČ otrā posma sacensību nedēļas pirmdienā. Tikmēr tiek meklētas citas treniņu iespējas, un vēl arī nav zināms, vai Latvijas rallija čempionāta posmos Sesks varēs startēt ar "Opel", lai gan pats to vēlētos.

Latviju Sesks uzskata par pateicīgu vietu jaunajiem autosportistiem. Pats viņš sācis braukt piecu gadu vecumā ar mazo bagiju sētā, bet kā astoņgadnieks jau ticis pie tēva spēkrata stūres. Citur Eiropā nesaprot, kā tas iespējams, ka tik mazam bērnam ļauj braukt ar mašīnu, atzīst pilots. Toties tagad viņš 18 gadu vecumā jau var būt  konkurētspējīgs, kamēr citviet Eiropā sākt braukt 17 gados skaitās agri. Latvijā ar atļauju nopietnās sacīkstēs var sākt braukt jau 14 gadu vecumā, un tas gan Seskam, gan vairākiem ziemeļvalstu jaunajiem pilotiem ir palīdzējis krāt pieredzi.

ERČ posmā Kanāriju salās Sesks sagaida jaunu izaicinājumu, jo pirmo reizi viņš brauks pilnvērtīgu asfalta ralliju. Atkal būs jāpāršķir karjerā pilnīgi jauna lappuse.

KONTEKSTS:

Mārtiņš Sesks pirmais Latvijas autosporta vēsturē ir kļuvis par pilntiesīgu autorūpnīcas atbalstītu rallija pilotu. Pēdējos trīs gadus ERČ čempionu titulus junioru ieskaitē izcīnīja "Opel" komandas piloti.

Šosezon ERČ ir paredzēti astoņi posmi, kuros būs sešas junioru sacīkstes. ERČ sezona beigsies oktobra vidū Liepājā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti