Igaunijas karogi un cerības plīvos augstu. Sākas pasaules rallija čempionāta posms «Rally Estonia»

Pasaules rallija čempionāta (WRC) šīs sezonas septītais posms no 14. līdz 17. jūlijam notiks tepat kaimiņos – Igaunijas dienvidos. Šī būs trešā reize, kad igauņi uzņems vienas no prestižākajām autosporta sacensībām pasaulē. Šis WRC posms ir īpašs ne tikai tādēļ, ka tas ir lielākais motoru sporta pasākums Baltijā, bet arī tāpēc, ka starp vadošajiem sportistiem ir mājinieks Ots Tanaks un Igaunijas trašu līkloči no rallistiem prasa lielu ātrumu un uzmanību viltīgajos līkumos. 

ĪSUMĀ:

Kļūdas nepiedod 

Igaunijas dienvidu daļas grants ceļi ir prasīgi. Svarīgs ir gan ātrums platajās un labi pārredzamajās vietās, gan precizitāte tehniski sarežģītajos līkumos. Pie lielā ātruma pat mazāko kļūdu pieļaušana var maksāt dārgi, jo zaudētās sekundes ir grūti atgūt. 

Sacensības sāksies ceturtdienas vakarā. Pēc ceremoniālā starta Tartu pilsētas centrā braucējus gaidīs pirmais, nepilnus divus kilometrus (km) garais ātrumposms. 

Taču īstā cīņa par uzvaru Igaunijas WRC posmā sāksies ar rallija distances ziņā garāko etapu piektdien – astoņos “dopos” jāmēro 139,18 km, tostarp arī garākais pārbaudījums 24,35 km distancē. Sestdien rallijs ar deviņiem ātrumposmiem (kopā 95,02 km) turpināsies Otepes apkārtnē. Savukārt noslēdzošajā dienā, svētdien, braucēji spēkosies sešos “dopos” (78,02 km), tostarp pēdējā jeb tā dēvētajā “Power Stage” ātrumposmā, kur piecu ātrāko laiku uzrādītāji nopelna papildu tik vērtīgos punktus sezonas kopvērtējumam. 

Līdz ar to cīņa par uzvaru “Rally Estonia” šoreiz notiks 24 ātrumposmos 314,26 km garumā.  

Šis rallijs kopumā noticis 11 reižu, tiesa, tikai pēdējie trīs izlaidumi bijuši daļa no WRC sezonu kalendāra. Visvairāk jeb četras reizes “Rally Estonia” vēsturē triumfējis mājinieks un nepārprotama igauņu cerība Ots Tanaks. Viņš ar stūrmani Martinu Jerveoju pilotēs “Hyundai Shell Mobis” komandas sagatavoto automašīnu. Tomēr igauņa uzvara šajā rallijā, kā jau jebkurās citās šī sarežģītā tehniskā sporta veida sacīkstēs, nav garantēta. 

Mājinieks pret somiem 

Rallija zinātāji Igaunijas ceļos var saskatīt līdzību ar trasēm Somijā, kur čempionāts vedīs pēc “Rally Estonia”. Abās valstīs ceļi ir ātri un tramplīniem pārpildīti, pilotu kājas biežāk skar gāzes, nevis bremzes pedāli. Tāpēc zināma priekšrocība šajās sacensībās ir arī pašreizējam čempionāta līderim, 21 gadu vecajam somam Kallem Rovanperam (“Toyota Gazoo Racing”). 

Kalles Rovanperas ekipāža Igaunijas WRC posmā. 2021.gada 18.jūlijs.

Tieši Rovanpera guva virsroku 2021. gada Igaunijas WRC posmā. Toreiz tā somam bija pirmā uzvara WRC karjerā. 

Jāatzīmē, ka ar triumfu pērn Igaunijā Rovanpera 20 gadu un 289 dienu vecumā kļuva par visu laiku jaunāko pasaules čempionāta posma uzvarētāju.

Rovanpera patlaban atrodas pārliecinošā līderpozīcijā sezonas kopvērtējumā, apsteidzot Tanaka komandas biedru, beļģi Tjerī Nevilu, par 65 punktiem. Savukārt trešo vietu kopvērtējumā ar 62 punktiem dala Tanaks un Rovanperas komandas biedrs, japānis Takamoto Katsuta. Un, lai arī Igaunijas ceļu segums ir klāts ar nedaudz slidenāku granti nekā Somijā, Rovanpera Igaunijā jūtas kā mājās, jo dzīvo Tallinā. 

Pašreizējais čempionāta līderis bijis ātrākais četros no sešiem sezonas rallijiem.

Atkārtota uzvara Igaunijā Rovanperam būtu liels solis pretim pirmajam pasaules čempiona titulam.

Čempionāta rīkotājiem Rovanpera norādīja: “Būs jauki atgriezties “Rally Estonia”. Uzvara pagājušajā gadā mums bija lielisks brīdis, un labi aizvadījām visu nedēļas nogali. Taču šogad situācija ir citādāka – atrodoties čempionāta līderpozīcijā, mums būs jābrauc pirmajiem, bet cerams, ka varēsim vēlreiz uzrādīt labu rezultātu.”

Līdzās ar Rovanperu “Toyota Gazoo Racing” komandā startēs arī britu pilots Elfins Evanss un cits somu braucējs – Esapeka Lapi, kurš ceturtdien treniņbraucienos lietainos laikapstākļos uzrādīja ātrāko laiku.

Tāpat paredzams, ka “Toyota” rindās brauks arī japāņu rallists Takamoto Katsuta. Japānis gan treniņu ātrumposmā pirms rallija piedzīvoja avāriju, tāpēc komandas mehāniķiem vajadzēs pamatīgi piepūlēties, lai auto savestu kārtībā pirms ceturtdienas vakarā gaidāmā ātrumposma. 

Jāpiebilst arī, ka “Toyota” komanda Igaunijas rallijā startēs ar uzlabotiem “Rally1” specifikācijas spēkratiem. Komandas tehniskais direktors Toms Fovlers norādījis, ka mašīnām uzlaboti dzinēji un aerodinamika. Taču arī “Hyundai Shell Mobis” sagatavotie automobiļi, kas līdz šim bijuši ātrāki taisnēs, Igaunijas ātrajos ceļos solās būt visai konkurētspējīgi, atzīmēja Fovlers. 

“Hyundai” rūpnīcas komandas sastāvu bez mājinieka Tanaka, kurš šī gada Sardīnijas posmā izcīnīja pirmo uzvaru vairāk nekā gada laikā, papildinās sezonas kopvērtējuma otrajā vietā esošais Nevils un leģendārā norvēģu autosportista Petera Solberga dēls Olivers. 

Tāpat ātrākajā automobiļu klasē pārstāvēta būs arī “M-Sport Ford” komanda, kuras īru pilotu Kreigu Brīnu, britu braucēju Gasu Grīnsmitu un franču rallistu Pjēru-Luisu Lubē šosezon piemeklējušas dažādas likstas.

Ota Tanaka ekipāža 2021. gad Igaunijas WRC posmā

Tomēr domājams, ka nedēļas nogale aizritēs Igaunijas un Somijas zīmē. Kā minēts, nākamais WRC posms no 4. līdz 7. augustam notiks Somijā, tāpēc sezonu sagaida divi līdzīgi ralliji, kas lielai daļai no čempionāta vadošajiem sportistiem ir labi zināmi. 

Igaunis Tanaks WRC rīkotajiem uzsvēra, ka šis rallijs būs liels pārbaudījums, tāpēc ātram jābūt jau no pirmā “dopa”.

Neapšaubāmi mājinieks centīsies atkārtot 2020. gada panākumu Igaunijā un uzlabot “Hyundai” komandas nestabilo sezonas pirmo daļu. 

Igaunijas karogi plīvos augstu 

Kā norādījuši čempionāta rīkotāji, tad Tanaka popularitāte autosporta sabiedrībā gan Igaunijā, gan citviet pasaulē pēdējos gados bijis viens no aizraujošākajiem stāstiem. To pašu varētu teikt teju jebkurš cits, kurš pēdējos gados apmeklējis kādu WRC posmu, – Igaunijas karogi, Tanaka un viņa komandas simbolika redzama trašu malās visā pasaulē. 

Lai arī šogad pirms Igaunijas posma gaisotne rallija mītnes vietā Tartu bija visai mierīga, sagaidāms, ka pēc diviem kovida pandēmijā aizvadītiem Igaunijas WRC posmiem ovācijas un atbalstītāju pūļi būs pārsteidzoši lieli. 

Arī pats Tanaks atzinis, ka līdzjutējiem ātrumposmu malā ir svarīga loma. “Ir patīkami redzēt karogus, ko pēdējos gadus kovida dēļ tik daudz nevarēja manīt,” piebilda Tanaks. 

Šogad rallija apmeklētāju skaits kovida pandēmijas un tās ieviesto ierobežojumu dēļ nav limitēts. Līdz ar to paralēli notikumiem “dopos” paredzama arī lieliska atmosfēra skatītāju zonās. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt