F-1 un «IndyCar» - divas paralēlas virsotnes pasaules autosportā

Pagājusī svētdiena autosporta līdzjutējiem solīja īstu saldo ēdienu. Vispirms Pirmās formulas (F-1) sacīkšu posms Monako trasē, bet tad ASV leģendārās sacīkstes Indianapolisas ovālā „Indy 500”, kur pilotiem jāveic 500 jūdžu. Tiesa, uzreiz pēc abām sacīkstēm daudzi sacensību vērotāji arī Latvijā pauda, ka F-1 posms Monako bija ļoti garlaicīgs, bet "Indy'" ir tas, kādām jābūt bolīdu sacīkstēm – ar vadības maiņām, apdzīšanām, jāpiebilst - arī smagām avārijām.

Viens no aktīvākajiem sava viedokļa paudējiem sociālās saziņas vietnē „Twitter” bija viens no astoņdesmito gadu pasaules labākajiem basketbolistiem, tagad televīzijas sporta raidījuma vadītājs Valdis Valters. Viņš Latvijas Radio pauda pārliecību, ka interese par F-1 jau gadus piecus gadus mazinās, jo līderi un uzvarētāji arvien ir apmēram vieni un tie paši.

"IndyCar" un F-1 konkurē par motoru sporta līdzjutēju uzmanībuMārtiņš Kļavenieks

    "Indy 500" sacīkstēs svētdien triumfēja bijušais F-1 pilots Takuma Sato, bet ilgu laiku līderos bija arī pašreizējais Pirmās formulas braucējs Fernando Alonso.

    Pirmās formulas sacīkšu komentētājs Ģirts Timrots gan neuzskata, ka Monako sacīkstes vai viss šī gada F-1 čempionāts ir garlaicīgs. Ja Monako nebija nevienas apdzīšanas trasē, viņš tur traģēdiju nesaskata, jo kas tāds ir noticis arī iepriekš.  "Indy" var jautrāk pavadīt laiku ar popkornu un hamburgeru, bet F-1 prasa lielāku iedziļināšanos, sacīja Timrots. 

    F-1 čempionātā pēc Monako posma vadībā ir "Ferrari" pilots Sebastjans Fetels, bet viņam seko Lūiss Hamiltons no "Mercedes". Pārējie piloti gan kopvērtējumā atpaliek no abiem līderiem. Savukārt „IndyCar” čempionātā pēc sešiem sezonas posmiem situācija ir ar daudz lielāku intrigu, jo aiz līdera Elio Kastronveša seko trīs piloti ar vienādu punktu skaitu.

    Valdis Valters uzsver, ka īsti tomēr nevar salīdzināt leģendāros Monako un „Indy 500” posmus. Tomēr viņš izceļ, ka Pirmajai formulai steidzami jāmainās, jo "Indy" sacīkstēs atšķirībā no F-1 uzvar pilots, nevis mašīna. 

    Šī sezona F-1 jau ir citāda, jo visu lielo organizāciju vairs nevada ilggadējais boss Bernijs Eklstons. Ģirts Timrots uzsver, ka F-1 čempionāts līdz ar jaunajiem saimniekiem mainās un kļūst saistošāks skatītājiem tribīnēs. F-1 ir inženieru sacensības, uzsvēra Timrots. Viņš atzīst, ka "Indy" kotējas tikpat augstu kā F-1 un abas sacīkstes ir blakus viena otrai.

    Gaidot nākamos Pirmās formulas un "IndyCar" posmus, neaizmirsīsim arī pēdējo no autosporta lielā trijnieka - Lemānas 24 stundu sacīkstes, kas risināsies jau 17.jūnijā. Pirmo reizi tur startēs arī latvietis – tas būs Konstantīns Calko.

    Saistītie raksti
    Motoru sports
    Sports
    Jaunākie
    Interesanti