F-1 čempionātu kritizē gan fani, gan žurnālisti

Pirmās formulas piloti un komandas tikuši pāri sezonas viduspunktam, un čempionāts pamazām tuvojas šī gada izšķirošajiem notikumiem. Kā parasti, pavasarī jaunā sezona tika sagaidīta ar lielu optimismu un cerībām, ka tā būs aizraujošāka nekā pirms gada.

2019. gada Pirmās formulas sezona pavasarī tika gaidīta ar lielām cerībām, ka “Ferrari” komandai beidzot būs izdevies sadeldēt deficītu līdz “Mercedes” un šogad cīņa par titulu noritēs starp vairākām komandām. Rezultāti ziemas testos tik tiešām liecināja, ka “Ferrari” savu mājasdarbu paveikuši labi un varbūt pat ir ātrāki nekā  “Mercedes”. Tagad, kad sezona ir pusē, varam novērot, cik maldīgs ir bijis šis priekšstats agrā pavasarī – “Mercedes” ir tālu priekšā visiem, savukārt “Ferrari” pieviļ tehnika, pilotu kļūdas un arī nepareiza boksu apmeklējumu stratēģija.

F-1 izpelnās kritiku un auditorijas kritumuMāris Bergs

    F1 rīkotāji jau gadiem tiek kritizēti par neinteresantām sacīkstēm, taču šovasar kritikas vilnis vēlies arī pār sacensību tiesnešiem. Soģi bieži vien iejaukušies sacīkšu norisē un arī rezultātos, piešķirot sodus, kā arī dažos gadījumos viņiem tiek pārmesta nekonsekvence savos lēmumos. Visai vienmuļais sezonas starts sarūgtinājis daudzus fanus un šoreiz kritikai pievienojies arī slavenais britu autožurnālists Džeremijs Klārksons Viņš norāda, ka daudzos posmos tribīnes ir pustukšas, un skatītāji vairs nevēlas skatīties sacīkstes, jo tās ir garlaicīgas – uzvarēs “Mercedes”.

    Klārksons bieži vien izcēlies ar skaļiem, nepamatotiem izteikumiem, un arī šajā gadījumā tie ir diezgan pārspīlēti, taču viņam piekrīt nospiedošais vairākums cilvēku, kuri komentējuši video sociālās saziņas vietnēs “Facebook” un “Youtube”. Šogad sacīkstēs piloti saņēmuši virkni ļoti apšaubāmu sodu, spilgtākais no šiem gadījumiem bija Kanādas “Grand Prix” beigās, kad tiesnešu lēmums Sebastjanam Fetelam un "Ferrari" laupīja uzvaru, par ko vācietis un viņa komanda bija ļoti sašutuši.

    Tāpat vairākās Eiropas valstīs cietuši F1 televīzijas reitingi. Prestižā britu žurnāla "Autosport" žurnālists Glens Frīmans intervijā medija “Youtube” kontā saka, ka sacīkšu rīkotāji pārāk daudz ieklausās dažās komandās, nevis fanos, un tas nenāk par labu čempionāta attīstībai un statusam.

    Sezonas pirmajā pusē vienīgais vērā ņemamais “Mercedes” klupiens bija savās mājās Hokenheimas trasē Vācijā, bet pārējos posmos viņi bijuši ļoti stabili un teju neaizsniedzami saviem konkurentiem, droši soļojot pretī kārtējiem čempionu tituliem. Ja nopietna intriga cīņā par čempionu titulu gan pilotu, gan komandu vērtējumā sezonas atlikušajā daļā ir mazticama, tad peletona vidusdaļā cīņa ir daudz sīvāka – komandas no 5. līdz 9. vietai sarindojušās ļoti blīvi, un sezonas otrajā daļā tām būs jāsadala ne tikai vietas konstruktoru kausā, bet arī miljoniem eiro lielās naudas balvas, kas pienākas par katru no pozīcijām.

    Čempionāts no vasaras brīvlaika atgriezīsies pašās augusta beigās, kad sacīkstes uzņems leģendārā Spa Frankošamps trase Beļģijā, bet sezonas noslēdzošais etaps plānots 1. decembrī Jas Marina trasē Abū Dabī.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Motoru sports
    Sports
    Jaunākie
    Interesanti