Sporta studija

Sporta studija

Sporta studija

Titulētais motokrosa kantētājs Stupelis izbaudījis karjerā pēdējās sacensības

Baltijas čempionāta fināls pulcē autošosejas entuziastus

Autošosejas sacīkstes ikvienam: īpaša klase Baltijas čempionātā pulcē desmitiem braucēju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Autošosejas sacīkstes, kas pieejamas katram. Baltijas čempionātā jau vairākas sezonas ir īpašā BMW klase, kur bez dārgiem auto uzlabojumiem katrs var būt sacīkšu braucējs. Šādam auto būtībā vajag tikai drošības karkasu un drošības aprīkojumu, un aidā trasē...

Autosportista Matīsa Mežaka vadībā Latvijas Televīzijas "Sporta studija" pārliecinājās, ka pilotam autošosejas spēkratā vietas nav daudz un ir pagrūti pat elpot.

"Auto ir pietiekami ātrs, 218 zirgspēki. Visiem ir pilnīgi vienādi bremžu diski, vienādas bremžu uzlikas, vienādi amortizatori. Tā ka tas visām mašīnām ir pilnīgi vienāds," paskaidroja Mežaks.

Andris Auziņš: Amortizatori ir standarta?

Matīss Mežaks: Es neteiktu, ka tie ir sporta, tie ir ielas tūninga vairāk. Šie maksā ap tūkstoti [eiro], bet tādi kārtīgi sporta amortizatori ap pieciem tūkstošiem. Nu, tās uzreiz ir milzīgas izmaksas, bet, ja visiem tie ir pilnīgi vienādi, tad cīnies ar to, kas tev ir.

Tādām sacīkšu mašīnām viena no galvenajām lietām ir svars, jo vieglāka, jo labāk. Daudzi ņem ārā magnetolas, kondicionierus, paneļus ņem ārā, bet skatos, ka tev gandrīz viss ir, nu, radio nav...

Pēc noteikumiem, mums ir jābūt panelim, kā paredzēts oriģinālā. Navigācijas var ņemt ārā, bet par svaru ir tā, ka minimālais svars ir 1400 kg kopā ar braucēju. Man, piemēram, ir jāliek 10 kg plāksne iekšā [mašīnā], lai atbilstu. Vai arī jāspēlējas ar degvielas līmeni bākā.

Autosports ir dārgs sporta veids, arī šajā budžeta klasē jārēķinās ar vienreizējiem ieguldījumiem. Noteikumiem atbilstošs auto maksā no 13 tūkstošiem eiro – tiesa, ar tādu bez motora remontiem var braukt vismaz trīs sezonas pēc kārtas.

"Teorētiski, ja viss motors darbojas un tam nav nekādas pazīmes par kaut kādiem defektiem, tad nevajag motoru aiztikt. Vajag ļaut tehnikai strādāt," paskaidroja automehāniķis Ingus Dimdiņš. "Nezinu, vai ir vajadzīgs tur izlietot vairākus tūkstošus, ja tiešām tā ieguvuma var nebūt."

Šiem BMW sešcilindru motoriem bija problēmas ar dzesēšanu, jo motors ir ļoti garš. Jūs dzesēšanā kaut ko uzlabojat?

Matīss Mežaks: Nē, drīkst gan likt eļļas radiatoru, bet manai mašīnai tas nav, neuzskatu, ka ir vajadzīgs. Skatoties uz eļļas temperatūrām, tur viss ir vietā. Galu galā tās ir mašīnas, kas radītas vācu autobāņiem, kur tās var ar 250 vai 240 kilometriem stundā braukt.

Katalizators ir palicis?

Nē, mēs drīkstam braukt šeit bez katalizatora, bet es domāju, ka tas arī mainīsies, jo zaļā domāšana visur ņem virsroku un nāksies vien... Šobrīd neteiktu, ka mēs milzīgi domājam par zaļo domāšanu – Latvijas un Baltijas mērogā. Jāsaprot arī, ka tādas hibrīdu sistēmas un elektromašīnas ir kosmiskas izmaksas un bez pamatīgiem sponsoriem tas diez vai ir paceļams. Līdz ar to būs interesanti paskatīties, uz kuru pusi vispār dosies autosports.

Mašīnas sagatavošanā noder arī ekspromti un vienkārši risinājumi. 

"Vienu brīdi nevarējām saprast, kāpēc kreisais ritenis bloķējas vairāk. Izrādās, ka no stūres pastiprinātāja korķīša lēnām pil caur amortizatora augšējo galu uz riepas eļļa. Tad esam to nosargājuši ar švammīti šobrīd," paskaidroja Mežaks.

Izmaksas, izmaksas un vēlreiz izmaksas – tas ir atslēgas vārds, kāpēc šādā klasē piedalās vairāk nekā 60 automašīnu, kurām vēl jācīnās kvalifikācijā, lai tiktu pie pamatsacensībām. Jo mazāk līdzekļu tas prasīs, jo vairāk benzīngalvu trasēs.

Novelkam rokas bremzi, tagad start-engine?

Matīss Mežaks: Iespied atslēgu iekšā. Šitā, jā! Tagad sajūgu izspied.

Un es esmu sacīkšu braucējs tagad?

Vēl ne gluži...

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti