ĪSUMĀ:
- Sesks/Francis jau no pirmajiem metriem demonstrēja vērā ņemamu ātrumu.
- Rallija noslēdzošajā dienā Rovanpera tikai nostiprināja savu vadību.
- Cīņā par piekto pozīciju intriga saglabājās līdz pēdējai dienai.
- Polijā uzvarēja Rovanpera, otrais – Elfins Evanss, trešais – Adriens Formo.
- Latviešu izcīnīto 5. vietu uzskata par iespaidīgu debiju pasaules čempionātā.
Latvieši demonstrē vērā ņemamu ātrumu
Sesks/Francis savā WRC debijā pilotēja "M-Sport Ford" komandas sagatavoto "Ford Puma Rally1" spēkratu. "Rally1" klases automašīnas ir patlaban jaunākās un ātrākās rallija trasēs. Tomēr latviešu ekipāžas rīcībā nebija auto ar hibrīda dzinēju, salīdzinot ar konkurentiem, kas ļautu izmantot maksimālo jaudu. Mašīnu ar hibrīda dzinēju latvieši vadīs nākamajā WRC posmā Latvijā.
Latvijas ekipāža savu debiju sāka ar devīto ātrāko ātrumposma laiku ceturtdienas iesildošajā "dopā".
Tomēr pārsteigumi sekoja nākamajā dienā – Sesks/Francis piektdienas pirmajā pārbaudījumā uzrādīja otru ātrāko laiku, spilgti piesakot Latvijas vārdu uz pasaules rallija skatuves.
Latvieši turpināja demonstrēt ātru braukšanu, turoties līderu trijniekā piektdienas rīta pusē. Tomēr vēlāk iezīmējās citu sportistu pieredze un auto pārākums – Sesks/Francis pirmo pilno sacensību dienu noslēdza piektajā pozīcijā.
Sestdien latvieši turpināja braukt stabili savā tempā. Kamēr līderu trijniekā notika sīvas cīņas, Seskam/Francim pakaļdzīšanos uzsāka čempionāta līderis, beļģis Tjerī Nevils ("Hyundai Shell Mobis"), kurš centās pakāpties uz piekto pozīciju. Tomēr Latvijas ekipāža par mata tiesu jeb 0,1 sekundi sezonas līderi noturēja aiz sevis, pirms pēdējās rallija dienas nosargājot 5. pozīciju.
Rovanpera nostiprina savu vadību
Sacensību noslēdzošajā dienā svētdien braucējus gaidīja četri ātrumposmi 64 kilometru garumā.
Divkārtējais pasaules čempions Rovanpera, kurš vēl nedēļas sākumā nezināja, ka startēs Polijā, svētdienu sāka ar 9,4 sekunžu handikapu pār norvēģi Andreasu Mikelsenu ("Hyundai Shell Mobis"). Trešajā vietā tobrīd atradās velsietis Elfins Evanss ("Toyota Gazoo Racing") vēl 6,7 sekundes aiz līdera. Vairāk laika jau zaudēja francūzis Adriens Formo ("M-Sport Ford") un Sesks, kuri no Rovanperas atpalika par attiecīgi 37 un 58,2 sekundēm.
Kā paredzams, svētdien ļoti ātrs bija igaunis Ots Tanaks ("Hyundai Shell Mobis"), kurš izstājās piektdien un sestdien. Svētdiena igaunim bija vienīgā iespēja pacīnīties par čempionāta kopvērtējuma punktiem, un maz lietotās riepas viņam bija priekšrocība.
Tanaks uzrādīja ātrāko laiku dienas pirmajā "dopā". Seskam tikmēr bija sestais labākais rezultāts, bet Nevils bija par 5,6 sekundēm ātrāks. Līdz ar to latvieši noslīdēja uz sesto pozīciju kopvērtējumā.
Savukārt otrajā vietā dienu sākušajam Mikelsenam pirmā ātrumposma izskaņā plīsa riepa, kas sabojāja arī auto virsbūvi. Rezultātā Mikelsens finišā ieripoja uz viena diska un zaudēja gandrīz minūti, izkrītot no pirmā trijnieka uz ceturto pozīciju.
Arī svētdienas otrajā "dopā" ātrākais bija Tanaks. Mikelsens pēc bojājumiem "Hyundai" mašīnai nobrauca piesardzīgi un zaudēja vēl vienu pozīciju, viņš bija piektais, bet Sesks atkrita uz sesto pozīciju.
Tikmēr rallija līderis Rovanpera tikai nostiprināja savu pārsvaru – svētdienas pusē viņš komandas biedru Evansu apsteidza jau par 18,1 sekundi.
Pēdējā dienā cīņa par pirmo piecinieku
Pirms rallija pēdējiem diviem "dopiem" Sesks/Francis bija stabilā sestajā vietā, no piektajā pozīcijā esošā norvēģa viņus šķīra vien 1,8 sekundes.
Mikelsens čempionāta rīkotājiem neslēpa, ka atlikušos ātrumposmus brauks piesardzīgi. Tas nozīmēja, ka latviešus gaidīja cīņa par piekto vietu.
Priekšpēdējā ātrumposmā Seskam padevās sestais labākais rezultāts, bet Mikelsens turpināja braukt lēni. Iespējams, ka braukšana uz diska dažus kilometrus norvēģa automašīnai tomēr bija nodarījusi lielāku skādi. Sesks/Francis atguva piekto pozīciju, pirms pēdējā ātrumposma sestajā vietā esošais Mikelsens latviešiem zaudēja jau 24,2 sekundes.
Rallija noslēdzošajā "dopā" ātrākais bija Nevils, bet Sesks 10,73 kilometrus garo pārbaudījumu nobrauca ar astoto labāko rezultātu.
Galu galā Polijas WRC posmā uzvaru izcīnīja pilnu sezonu nestartējošais Rovanpera, par 28,3 sekundēm apsteidzot Evansu. Uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena trešo reizi karjerā un šosezon kāpis Formo.
Ceturtais minūti un 10 sekundes aiz līdera finišēja Nevils.
Polijas WRC posma kopvērtējums
Iespaidīgs sasniegums Latvijas autosportam
Latvijas ekipāža Sesks/Francis savā pasaules čempionāta augstākā līmeņa debijā ierindojās 5. vietā, finišējot minūti un 47 sekundes pēc rallija uzvarētājiem.
Tas ir viens no augstākajiem sasniegumiem Latvijas autosportam. Latviešu veiksmīgo braucienu atzinīgi vērtēja arī citi sportisti un komandu pārstāvji.
It īpaši jāņem vērā tas, ka Sesks/Francis debijā startēja ar mazāk jaudīgu spēkratu, salīdzinot ar konkurentiem, bet tik un tā ar stabilu un nekļūdīgu braucienu varēja parādīt labu ātrumu, aiz sevis atstājot arī pastāvīgus WRC braucējus.
Piemēram, pēc pirmās pilnās rallija dienas "M-Sport Ford" vienības pilots Formo norādīja, ka "tas ir iespaidīgi, ka Sesks pirmajās sacensībās spēj parādīt tādu tempu".
"M-Sport Ford" komandas vadītājs Ričards Milleners atzinis, ka Seskam Polijas rallijā izdevies nodemonstrēt vienu no iespaidīgākajām debijām vadošajā klasē, kas piedzīvota nesenajā vēsturē.
Pats Sesks pirms debijas WRC portālam LSM.lv norādīja, ka Polijas rallijā mērķis bija finišēt bez būtiskām kļūdām un problēmām. Tas latviešu rallistam arī izdevies, spilgti sevi atrādot uz lielākās rallija skatuves.
Polijas rallija galvenie notikumi
Pasaules čempionāts tālāk vedīs uz Latviju, kur no 18. līdz 21. jūlijam WRC posms notiks pirmo reizi. Latvijā sacensības startēs Rīgā un vīsies cauri Tukuma, Talsu, Kuldīgas un Dienvidkurzemes novadu ceļu līkločiem, bet par rallija bāzes mītni izraudzīta Liepāja. Arī Latvijā Sesks/Francis startēs prestižākajā "Rally1" klasē, ekipāžas rīcībā gan būs "Ford Puma" mašīna ar hibrīda dzinēju, kas ļaus attīstīt maksimālo jaudu.