Latviešiem piesardzīga diena, bet ne bez izaicinājumiem
Latvijas ekipāža, kas startē ar "M-Sport Ford" vienības sagatavoto "Ford Puma Rally1" spēkratu bez hibrīda iekārtas, rallija pirmajā dienā izstājās divu pārsistu riepu dēļ. Par neveiktajiem ātrumposmiem ekipāžai piešķīra kopumā 30 minūšu sodu, kas lika dienu noslēgt 38. kopvērtējuma pozīcijā.
Līdz ar to Sesks/Francis šajā rallijā nepretendēs uz augstākajām pozīcijām.
Latvieši kopā ar pārējiem sportistiem sacensības atsāka sestdien, kas bija rallija garākais etaps – braucēji sešos ātrumposmos mēroja gandrīz 140 kilometrus.
Sestdiena Seskam/Francim izvērtās par pamatīgu izaicinājumu – bija ne tikai jāturpina aprast ar Čīles ceļu specifiku, bet arī bija jādodas pirmajiem trasē un jāattīra ceļš pārējiem.
Pirmie startējošie auto attīra ātrumposmu no slidenās grants virskārtas, ar katru nākamo ekipāžu trasē saķere kļūst labāka. Trases tīrītāja loma ar auto, kas hibrīda iekārtas neesamības dēļ ir mazāk jaudīgs par konkurentu spēkratiem, bija sarežģīts uzdevums, WRC rīkotājiem norādīja Sesks.
Dienas pirmajā ātrumposmā Sesks uzrādīja 11. labāko rezultātu. Nākamajos divos ātrumposmos Sesks finišēja ar devīto ātrāko laiku, taču tas nepalīdzēja uzlabot vietu kopvērtējumā.
Sestdienas otrā cēliena ātrumposmos vietām bija liela migla, kas pamatīgi apgrūtināja redzamību un lika ekipāžām krietni samazināt ātrumu.
Seskam sestdienas noslēdzošajos trīs "dopos" padevās attiecīgi desmitais, septītais un astotais labākais rezultāts.
Migla vieš korekcijas līderu trijniekā
Tikmēr sacensību rezultātu augšgalā visas dienas garumā noritēja spraigas cīņas par pirmo trijnieku.
Lai arī sākotnēji piektdienas izskaņā rallija līderis bija igaunis Ots Tanaks ("Hyundai Shell Mobis"), kurš par nieka 0,4 sekundēm apsteidza velsieti Elfinu Evansu ("Toyota Gazoo Racing"), tiesneši koriģēja vienu no Evansa ātrumposmu laikiem, kā rezultātā abi braucēji tabulā samainījās vietām. Sestdienu Evanss sāka kā rallija līderis ar 3 sekunžu pārsvaru. Tālu neatpalika arī Rovanpera.
Sestdienas pirmajā ātrumposmā ātrākais bija Evanss, tikmēr Rovanpera sāka pietuvoties otrajā pozīcijā esošajam Tanakam. Nākamajā pārbaudījumā nenoķerams bija Rovanpera, kurš jau pakāpās par pozīciju augstāk.
Tanaka misēklis
That cost some seconds 😬 @OttTanak / Martin Järveoja now in P3 after SS8!
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) September 28, 2024
▶️ SS9 live now at https://t.co/bVNpLD93Wo 👀#WRC | @HMSGOfficial | #RallyChile 🇨🇱 pic.twitter.com/6jFVidKY7e
Savukārt pieredzējušais francūzis Sebastjens Ožjē ("Toyota Gazoo Racing"), kurš piektdien pieļāva līdzīgu kļūdu kā Sesks, pārsitot riepu, centās atgūt zaudēto, taču nesekmīgi – otrajā ātrumposmā uzbraucot lielam akmenim, tika bojāta stūres iekārta, francūzis no tālākās cīņas sestdien izstājās.
Ožjē cenšas atbrīvot auto
Trešajā ātrumposmā Evanss nepalika atbildi parādā un uzrādīja pārliecinoši ātrāko laiku, kas dienas viducī kopvērtējumā ļāva baudīt 11,3 sekunžu pārsvaru pār Rovanperu, vēl 6,1 sekundi zaudēja Tanaks.
Ceturtais "dops" atkal veiksmīgāks bija Evansam, kur pārsvars bija pieaudzis līdz 13,6 sekundēm.
Savukārt tuvāk dienas izskaņai jau pieminētā migla dažviet trasē viesa korekcijas līderu trijniekā.
Migla apgrūtina braukšanu
160km/h+, zero visibility, absolute faith in the pacenotes. Rallying offers a challenge like nothing else.#RallyChile #WRC pic.twitter.com/IU2wxnIZpo
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) September 28, 2024
Priekšpēdējā pārbaudījumā Evanss sliktās redzamības dēļ zaudēja līderpozīciju, viņš čempionāta rīkotājiem norādīja: "Nevarēju redzēt tālāk par motora pārsegu." Rovanpera kļuva par jauno sacensību līderi, tobrīd apsteidzot Evansu par 5,5 sekundēm, Tanaku – par 20,8 sekundēm.
Migla sportistus apgrūtināja arī sestdienas pēdējā, 28,31 kilometra garajā ātrumposmā. Tas visātrāk padevās francūzim Adrienam Formo ("M-Sport Ford"), pavisam tuvu sekoja arī Rovanpera, taču pārējie sportisti abiem zaudēja jau vairāk nekā 8 sekundes.
Tādējādi pēc Čīles WRC posma otrās dienas līderpozīciju pārņēmis Rovanpera, kuram Evanss zaudē 15,1 sekundi, bet Tanaks – 33,6 sekundes.
Sesks/Francis zaudē līderim vairāk nekā 37 minūtes.
Čīles WRC posma kopvērtējums pēc otrās dienas
Tikmēr pašreizējais sezonas līderis beļģis Tjerī Nevils ("Hyundai Shell Mobis") no 6. pozīcijas piektdienas izskaņā pakāpies jau uz 4. vietu sestdienas finišā. Abus "Hyundai" komandas pilotus – Tanaku un Nevilu – tagad šķir vien 10,1 sekunde. Nevilam arvien svarīgs ir katrs punkts cīņā par ilgi kāroto titulu, tāpēc svētdien varētu arī būt gaidāmas kādas "Hyundai Shell Mobis" norādes Tanakam par labu ilggadējā komandas pilota mērķim.
Čīles rallijs noslēgsies svētdien ar pēdējiem četriem "dopiem" 54,8 kilometru garumā. Pirmā ātrumposma sākums – pulksten 14.23 pēc Latvijas laika.
KONTEKSTS:
Rallija pilots Mārtiņš Sesks un stūrmanis Renārs Francis ir pirmā Latvijas ekipāža, kas startējusi pasaules rallija čempionāta (WRC) prestižākajā klasē ar spēcīgāko tehniku.
Čīles rallijs ir Seska/Franča trešais WRC pārbaudījums. Jūnija izskaņā spilgtā WRC debijā Polijas rallijā ekipāža pārsteidza ar izcīnīto augsto 5. vietu ar automašīnu, kas pretēji konkurentiem nebija aprīkota ar hibrīda iekārtu un līdz ar to bija ar mazāku jaudu. Jūlijā Sesks jau ar "Ford Puma" hibrīda versiju, kas ļauj attīstīt maksimālo jaudu, aizvadīja spēcīgu startu mājas rallijā Latvijā, tomēr tehniskas likstas sacensību izskaņā liedza vēsturiski finišēt pirmajā trijniekā.
Seska sniegums piesaistījis gan autosporta līdzjutēju, gan WRC komandu uzmanību. No britu komandas "M-Sport Ford" izskanējis, ka Sesks ir starp tiem pilotiem, kas pretendē uz vietu, lai nākamgad aizvadītu pilnu sezonu.