Seskam/Francim Čīles rallija pirmajā dienā divas pārsistas riepas liek izstāties

Pasaules rallija čempionāta (WRC) sezonas 11. posms Čīlē latviešu ekipāžai Mārtiņam Seskam/Renāram Francim iesācies neveiksmīgi – trešajā ātrumposmā, atduroties pret valni, pārsistas divas riepas. Vienu izdevās nomainīt ātrumposma laikā, taču otru ne – kā rezultātā latvieši sacīkstes piektdien neturpināja. Sesks/Francis uz starta atkal izies sestdien, taču jau ar laika sodu. 

WRC atgriešanos Dienvidamerikā atzīmēja ar sacensību ceremoniālo startu ceturtdien rallija bāzes pilsētā Konsepsjonā. Sesks ceturtdien arī veiksmīgi aizvadīja treniņbraucienus, uzrādot otro labāko rezultātu. Latviešu rīcībā uz šo ralliju ir britu komandas "M-Sport Ford" sagatavots "Ford Puma Rally1" spēkrats bez hibrīda dzinēja, kas ir mazāk jaudīgs, salīdzinot ar savas klases konkurentiem.

Sacīkstes Čīlē sākās piektdien, kad braucējus gaidīja seši ātrumposmi nepilnu 113 kilometru (km) garumā. 

Piektdienas pirmajā ātrumposmā Seskam/Francim padevās astotais labākais rezultāts, zaudējot līderim 10,5 sekundes. Otrajā dienas pārbaudījumā latvieši bija lēnākie no prestižākās "Rally1" klases braucējiem, un rallija kopvērtējumā tā brīža līderim francūzim Sebastjenam Ožjē ("Toyota Gazoo Racing") zaudēja 15 sekundes. 

Trešais piektdienas ātrumposms bija pirmais brauciens cauri dienas garākajam "dopam" – 23,32 km. Aptuveni ātrumposma vidū latviešu ekipāža pieļāva kļūdu – kādā ātrā līkumā saslīdēja un ar mašīnas kreiso pusi atsitās pret valni. Rezultātā – Sesks pārsita divas riepas. Vienu riepu ekipāža nomainīja ātrumposmā, bet otru nevarēja, jo līdzi vairs nebija rezerves riteņa. 

Sesks/Francis izslīd līkumā

"Dopa" finišā latvieši zaudēja vairāk nekā piecas minūtes ātrākā laika īpašniekam. Ar mīkstu riepu ekipāža lēnām devās uz servisa parku, bet ceļā riepas gumija atdalījās no riteņa. Latvieši apsvēra uzmontēt otru pārsisto riepu, taču Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) pārstāvji skaidroja, ka ar to riteni tālāk braukt nedrīkstēs. 

Proti, FIA noteikumi nosaka, ka pārbraucienos visiem četriem riteņiem jābūt brīvi rotējošiem. Līdz ar to Sesks/Francis bija spiesti izstāties no pirmās Čīles rallija dienas. 

Sesks/Francis ceļā uz servisa parku

"Jā, mums līdzi bija tikai viena rezerves riepa. Diemžēl tā sanāca. Bija labais līkums, kur viss bija kārtībā, bet tad aizmugure izslīdēja un mēs ietriecāmies valnī, kā rezultātā pārsitām abas riepas. Mašīnai viss ir kārtībā, stūre ir taisna, problēma ir tikai ar riepām," Sesks norādīja autosporta medijam "Dirtfish". 

Vēlāk Seska komanda paziņoja, ka ekipāža atgriezusies servisa parkā, kur mehāniķi varēs sagatavot mašīnu sestdienai.

Sesku/Franci pievīla stratēģija – dienu iesākt ekipāža izvēlējās ar vienu rezerves riteni. Ja būtu paņēmti divi riteņi, sacensības būtu iespējams turpināt.

Tomēr ņemt līdzi otru rezerves riteni netika apsvērts.

"Riepu pārduršanas risks bija ļoti zems. Tāpēc šis gadījums bija mācība par slidenām vietām. Protams, šī nav patīkamākā mācīšanās daļa, bet, kamēr viss ir vesels, viss ir labi. Tagad zinu, ka rīt man jāpiefiksē vietas, kur ir slidenas vietas, jo tas mūs šoreiz pievīla," atzīmēja Sesks. 

Latvijas ekipāža sacensības atsāks sestdien, tomēr par katru no trim izlaistajiem piektdienas ātrumposmiem tai tiks piešķirts 10 minūšu sods.  

Pēc pirmajiem sešiem Čīles WRC posma ātrumposmiem līderis ir igaunis Ots Tanaks ("Hyundai Shell Mobis"), kurš par nieka 0,4 sekundēm apsteidz velsieti Elfinu Evansu ("Toyota Gazoo Racing"), bet vēl 6,7 sekundes atpaliek pēdējo divu gadu pasaules čempions, soms Kalle Rovanpera ("Toyota Gazoo Racing").

Čīles WRC posma kopvērtējums pēc pirmās dienas

Čīles rallijs atsāksies sestdien pulksten 15.07 pēc Latvijas laika. Sestdiena ar sešiem ātrumposmiem gandrīz 140 km garumā būs distances ziņā garākais etaps, bet Čīles rallijs noslēgsies svētdien ar pēdējiem četriem "dopiem" 54,8 km garumā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti