Rallija pilots Sesks pirms debijas pasaules čempionātā: Galvenais uzdevums – finišēt bez kļūdām un problēmām

Pats galvenais uzdevums Mārtiņa Seska debijā pasaules rallija čempionātā (WRC) ir finišēt bez kļūdām un problēmām, to sarunā ar portālu LSM.lv neilgi pirms Polijas WRC posma starta atklāja Latvijas autorallija pilots. 

Sesks neslēpa, ka pēdējās nedēļas bijušas saspringtas – startējot rallija augstākajā līmenī, jāapgūst daudz jaunu lietu, jātiek galā arī ar lielu uzmanību gan no līdzjutējiem, gan medijiem.

"Tas ir diezgan grūti sagremojams. Jau sākot no iepriekšējās nedēļas izskaņas, kad bijām Varšavā uz WRC šovu, un tagad ierodos šeit… Tas liekas pilnīgi nereāli. Es nekad nebiju domājis, ka tas dzīvē varētu notikt. 

Mums no viesnīcas jānāk trīs minūtes uz servisa parku, bet ir jāierēķina kāda pusotra, divas minūtes uztaisīt kādu bildi, parakstu. Tas ir kaut kas tāds, kas paņem diezgan daudz enerģiju. Tai pašā laikā tas iedod tādu pacilājumu par to, ka tu tiec novērtēts par to, ko mēs darām ar [stūrmani] Renāru Franci kopā. Tā kā tā atmosfēra ir vienkārši fantastika," klāstīja Sesks. 

Mārtiņš Sesks sarunā ar medijiem 2024. gada Polijas WRC posma laikā.
Mārtiņš Sesks sarunā ar medijiem 2024. gada Polijas WRC posma laikā.

Sesks ir viens pilotiem, kurš nu jau 80 reižu notikušajā Polijas rallijā izcīnījis uzvaru. 2023. gadā Sesks kopā ar stūrmani Renāru Franci triumfēja Polijas rallijā, kad tas bija daļa no Eiropas rallija čempionāta. Nu Polijas posms atgriezies WRC kalendārā, un iepriekšējā pieredze arī šajās nedēļas nogalē gaidāmajās sacensībās brīžiem varētu būt priekšrocība, vērtēja Sesks.

"Kaut kur noteikti brīžiem tā ir priekšrocība. Vai tas šajā reizē spēlēs daudz par labu, nezinu, jo ir kādi divarpus ātrumposmi, kas ir tādi paši kā iepriekšējā gadā. Varbūt, ka tajās vietās būs nedaudz vienkāršāk. Bet, nu, redzēsim, nav nekādu lielu ekspektāciju," pauda Sesks. 

Sesks/Francis ceturtdienas rītā jau aizvadīja pirmos treniņātrumposmus, kur spēja parādīt labu ātrumu, ņemot vērā to, ka viņu pilotētā "Ford Puma Rally1" automašīna nav aprīkota ar hibrīda dzinēju, salīdzinot ar citām ekipāžām "Rally1" klasē. 

Vaicāts par mērķiem savā WRC prestižākās klases debijā, Latvijas pilots uzsvēra – pats galvenais ir finišēt bez lielām kļūdām un problēmām. Tāpat jāizmanto iespēja apgūt auto un braukšanu WRC augstākajā līmeni pirms jūlijā gaidāmā pasaules čempionāta posma Latvijā, kur ekipāžas rīcībā būs "Ford" spēkrats ar hibrīda dzinēju, ļaujot attīstīt maksimālo ātrumu.

"Pirmkārt, tas būs pats galvenais uzdevums, lai mēs būtu finišējuši – visus ātrumposmus nobraukuši bez lielām kļūdām, bez problēmām un tiešām paņēmuši visu informāciju, ko mēs varam paņemt. Jo tiešām viss ir jauns, (..) un visa informācija jāuzsūc maksimāli, lai tad, kad mēs būsim Latvijas posmā, jau mēs jūtamies komandā un mašīnā kā mājās," atzīmēja Sesks. 

Mārtiņa Seska/Renāra Franča ekipāžas auto 2024. gada Polijas WRC posma servisa parkā.
Mārtiņa Seska/Renāra Franča ekipāžas auto 2024. gada Polijas WRC posma servisa parkā.

Latviešu rallists arī neslēpa, ka pirms lielā starta WRC ir neliels, bet patīkams satraukums.

"Stresiņš, protams, ir, bet tāds patīkams, jo labā ziņā, ka mums nav vispār nekāda spiediena no komandas. Līdz ar to visi visu laiku atgādina, ka mums šajā nedēļā jāmācās," sacīja Sesks. 

Pirmais Polijas rallija ātrumposms 2,5 kilometru garumā gaidāms jau ceturtdienas vakarā, tomēr galvenās cīņas trasē norisināsies no piektdienas līdz svētdienai, kad braucēji mēros vairāk nekā 300 kilometrus vēl 18 ātrumposmos. 

KONTEKSTS:

WRC sezonas septītais posms no 27. līdz 30. jūnijam notiek Polijā, kur pasaules ātrākie rallisti atgriezīsies pēc septiņu gadu pārtraukuma. Šajā rallijā pirmo reizi prestižākajā "Rally1" klasē startē arī latviešu ekipāža Mārtiņš Sesks/Renārs Francis. 

Kas noticis 2024. gada WRC sezonā

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti