Svaigākais un patīkamākais notikums pavisam noteikti ir Ļebedeva Eiropas zelts, ko savā karjerā viņš kaklā kāra otro reizi (pirmā bija 2017. gadā). Daugavpilieša izšķirošais lidojums Polijā bija citādāks, nekā ierasts, jo nebija ne miņas no riska – Andžejs tikai vāca sev vajadzīgos punktus, lai dānim Leonam Madsenam nedotu nekādas cerības uz titulu.
"Saņēmu apsveikumus gan "Instagram", gan "WhatsApp", neskaitāmi daudz. Neesmu [paguvis] pat visus apskatīties un izlasīt," "Sporta studijai" sajūsmu neslēpj čempions.
"Kad tev ir tāda sezona, kad viss sanāk un kad viss ir kārtībā – gan ar līgas sacensībām, gan individuāli –, tad gribas braukt katru dienu. Vienkārši ņemt no tā visu labāko," atzīst Ļebedevs.
Šajā sarežģītajā motosportā jārēķinās ar jebkuriem apstākļiem. "Mums ir ļoti daudz dzinēju, jo katrs atbilst savam sezonas laika posmam – kad ir vēsāks, kad siltāks, daži treki (trases – aut.) ir cietāki, citi mīkstāki, ar bedrēm vai bez." Nepārtraukti jāpielāgojas, ko Andžejs ar komandu šosezon arī veiksmīgi pilda. Kā pats stāsta, Eiropas zeltam noteikti gribētu pievienot arī goda pjedestālu pasaules čempionāta posmā.
"Ir pāris ideju, ko gribētu pēdējā posmā izdarīt. Riskēsim ar motociklu, ar dzinēju un riepām. Cerēsim sasniegt šajā sezonā pirmo pasaules čempionāta pjedestālu."
Tikmēr brāļi Lielbārži, kuriem tikai šovasar apritēja pilngadība, pierādīja motokrosa blakusvāģu pasaulei, ka Latvija joprojām ir šī sporta veida lielvalsts. Pirmajos piecos posmos trīs uzvaras, un sezonas gaitā paši saprata, ka sākotnējais plāns mainījies – no cerībām par trijnieku mūsējie tikai savā otrajā sezonā kāroja izcīnīt pasaules čempionu titulu.
"Pasaules čempioni pirmajā braucienā finišēja ceturtajā vietā. Mēs bijām pirmie. Tas nozīmēja, ka dabūjām pietiekami lielu punktu skaitu, lai viņu pārsvars būtu mazāks par 25 punktiem. Bet jau pēc brauciena apmēram 10 ekipāžām sadeva sodus par to, ka viņi veica lēcienus tramplīnā, kur bija pacelts dzeltenais karogs. Tad ar rīkotājiem sanāca nelieli strīdi, bet pasaules čempioni pakāpās uz trešo vietu un jau 26 punktu pārsvars. Pirms otrā brauciena jau viņus varēja kronēt par pasaules čempioniem," pēdējā posma dramatiskos notikumus atceras brāļi Lielbārži.
Šogad atlicis vairs tikai viens starts – Nāciju līgā, kas šajā nedēļas nogalē, 24. un 25. septembrī, norisināsies Čehijā, Loketas trasē, kur līdzīgi kā Ļebedevam plāns ir kopvērtējumā iebraukt trijniekā. Tad neliela atpūta un pievēršanās mācībām, jo jau pēc Jaungada sāksies aktīva gatavošanās jaunajai sezonai.
Noteikti jāpiemin arī motosportists Pauls Jonass, kurš, pēc neveiksmes 2023. gadā (MXGP kopvērtējumā tika ieņemta vien 19. vieta), sākoties šai sezonai, bija noskaņots pozitīvi un apņēmīgi. Tas arī izdevās – ceturtā vieta atklāšanas posmā Argentīnā marta vidū, pēc divām nedēļām septītā vieta Spānijā, tad aprīlis pavadīts Itālijas trasēs – ceturtā vieta Sardīnijā un 10. vieta Trentīno.
Mīņāšanās ap goda pjedestālu latvietim tikai uzsita asinis, un maija sākumā Portugālē viņš pārrakstīja vēsturi, kļūstot par pirmo latvieti, kas izcīnījis uzvaru MXGP klases posmā. Pēcāk sekoja devītā vieta Galisijas "Grand Prix" posmā un kārtējā ceturtā vieta Francijā. Tajā brīdī Jonass kopvērtējumā bija piektais, kas mūsu platuma grādos bija neredzēts sasniegums, taču tad labi iesāktajai sezonai svītru pārvilka kritiens Vācijā, kurā Pauls salauza labās rokas augšdelmu.
Nesen tapa skaidrs, ka spēcīgā japāņu komanda "Kasawaki" pēc sezonas vairs neturpinās sadarbību ar šveiciešu braucēju Džeremiju Sīveru. Kā izteicies komandas vadītājs Anti Pīronens, šveicieša aizvietotājs noskatīts tieši Jonasa personā un pat esot parakstīta vienošanās. Pagaidām gan tas nav izziņots oficiāli.