Pasaules rallija čempionāta Latvijas posma rīkotājs: Trīs pašmāju ekipāžas ir ļoti labs rādītājs

Ar pirmo ātrumposmu 18. jūlijā startēs Latvijā pirmo reizi sarīkotais pasaules rallija čempionāta (WRC) posms. Dalībnieku vidū būs trīs Latvijas ekipāžas, ko rallija direktors Raimonds Strokšs sarunā ar Latvijas Radio raksturoja kā ļoti labu rādītāju, uzsverot sacensību dalībnieku prasmes un kvalitāti. 

Startam pieteikto 40 ekipāžu vidū ir pilnīgi visa pasaules rallija elite, tāpat trīs latviešu ekipāžas. Ar ātrāko "Rally1" klases mašīnu brauks Mārtiņš Sesks/Renārs Francis, bet ar "Rally2 "mašīnām sacentīsies Matīsa Mežaka un Artūra Priednieka ekipāžas.  

Raimonds Strokšs par pašmāju ekipāžu dalību WRC posmā Latvijā
00:00 / 00:39
Lejuplādēt

Strokšs apzinās, cik nopietns finanšu izaicinājums dalībniekiem ir visu izmaksu segšana, tomēr viņš uzsvēra, ka redzēt Sesku sacīkstēs pilnvērtīgā WRC mašīnā ir svarīgāk par kādiem kvantitatīvajiem rādītājiem. Turklāt vēl divas Latvijas ekipāžas brauks ar "Rally2" spēkratiem. 

"Trīs braucēji ir ļoti labi. Ir valstis, kur notiek rallijs, un nav pat trīs. Šoreiz ir tā, ka mani kvantitāte īsti nesatrauc, un vairāk gribas akcentēt kvalitāti," teica Strokšs. "Gan Biķernieku trasē, gan Tukuma, Talsu, Kuldīgas un Dienvidkurzemes novados, gan rallija pilsētā Liepājā skatītāji varēs novērtēt jaudīgāko pasaules līmeņa tehniku ar pasaules ātrākajiem rallija pilotiem pie stūres."

Dalībnieku vidū būs visas arvien aktīvo pasaules čempionu Sebastjena Ožjē, Kalles Rovanperas un Ota Tanaka ekipāžas.

Ar pilnvērtīgām "Rally1" hibrīda automašīnām startēs 10 ekipāžas, toskait liepājnieki Sesks/Francis. Vēl 24 ekipāžas startēs ar Eiropas rallija čempionāta posmos Latvijā redzētajām "Rally2" automašīnām, kas būs arī Mežaka un Priednieka ekipāžu rīcībā.

Pirmo reizi 2024. gada sezonā WRC augstākajā klasē brauks 10 ekipāžas, kuru vidū būs arī visi trīs aktīvie pasaules čempioni rallijā. Tituliem bagātākais sastāvs būs "Toyota Gazoo Racing" komandai, kuras sastāvā startēs astoņkārtējais pasaules čempions Ožjē un pēdējo divu gadu pasaules čempions soms Rovanpera, kurš karjeras gaitas sāka Latvijā, divkārt kļūstot par Latvijas čempionu. Ar "Toyota Yaris GR Rally1" hibrīda automašīnu startēs arī brits Elfins Evanss un japānis Takamoto Katsuta.

"Hyundai Shell Mobis" sastāvā ar "Hyundai i20 N Rally1" hibrīda automašīnu startēs 2024. gada pasaules čempionāta kopvērtējuma līderis beļģis Tjerī Noivils, kā arī vēl viens pasaules čempions igaunis Tanaks, kurš nepārspēts palika WRC 2019. gada sezonā. "Hyundai" komandai uz sacensībām Latvijā pievienosies arī soms Esapeka Lapi, kurš strādā kopā ar latviešu sacīkšu inženieri Arturu Ozoliņu un ziemā uzvarēja Zviedrijas rallijā. Lapi karjeras gaitā arī ir uzvarējis Eiropas rallija čempionāta posmā "Rally Liepāja".

Pēc debijas posma Polijā pilnvērtīgas WRC sacīkstes ar hibrīda piedziņas automašīnu izbaudīt varēs Sesks/Francis, kuri startēs ar "M-Sport Ford" komandas sagatavoto "Ford Puma Rally1" spēkratu.

Tāpat britu komandu pārstāvēs tās pamatsastāva braucēji francūzis Adriens Formo un luksemburgietis Greguārs Munsters.

Aizraujošu spēkošanos par uzvaru Latvijā paredz arī WRC2 ieskaitē, kur viens no līderiem būs Olivers Solbergs, kurš līdzīgi kā Rovanpera karjeru sāka Latvijā, no priekšpiedziņas automašīnām izaugot līdz pat augstākajam WRC līmenim. Starp Solberga galvenajiem konkurentiem ir soms Sami Pajari, kuram drīzumā paredzēta debija pie "Rally1" automašīnas stūres, un iepriekš "Rally1" startējušais pilots Gass Grīnsmits.

Ar "Škoda Fabia Evo Rally2" sacensībās piedalīsies Matīss Mežaks/Arnis Ronis, bet ar "Škoda Fabia RS Rally2" auto brauks Arturs Priednieks/Jānis Kirkovalds.

WRC posmā Latvijā dalībniekiem netiek piešķirts 42. starta numurs, pieminot pāragri bojā gājušo īru rallija braucēju Kreigu Brīnu, kurš 2015. gadā izcīnīja uzvaru Eiropas rallija čempionāta posmā "Rally Liepāja".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti