Sesks kopā ar stūrmani Renāru Franci 2024. gada WRC sezonā aizvadījis divus posmus prestižākajā un ātrākajā klasē ar "M-Sport Ford" komandas sagatavoto "Ford Puma Rally1" spēkratu. Spilgtā WRC debijā Polijas rallijā latviešu pilots pārsteidza ar izcīnīto augsto 5. vietu ar automašīnu, kas pretēji konkurentiem nebija aprīkota ar hibrīda dzinēju. Jūlijā Sesks jau ar "Ford Puma" hibrīda versiju, kas ļauj attīstīt maksimālo jaudu, aizvadīja spēcīgu startu mājas rallijā Latvijā, tomēr tehniskas likstas sacensību izskaņā liedza vēsturiski finišēt pirmajā trijniekā.
Latviešu rallista pārsteidzoši teicamie iznācieni uz rallija augstākās skatuves veikli piesaistīja gan atbalstītāju, gan komandu uzmanību. Pēc rallijiem Polijā un Latvijā daudz tika runāts par to, ka Seskam jādod vairāk iespēju aiz WRC "Rally1" klases spēkrata stūres. Nu Seskam/Francim priekšā vēl viena iespēja WRC līmenī – no 26. līdz 29. septembrim ekipāža startēs WRC sezonas 11. posmā Čīlē, jau atkal ar "Ford" mašīnu bez hibrīda iekārtas.
Jāatgādina, ka Sesks ir pirmais pilots, kurš saņēma čempionāta rīkotāja "WRC Promoter" un "M-Sport Ford" atbalstu līdzdalībai jauno talantu programmā, kas veicina pāreju no soli zemākā "Rally2" uz "Rally1" jeb augstāko līmeni WRC. Sākotnēji vienošanās bija panākta par startiem tikai Polijas un Latvijas posmos, tagad latvietim dota vēl viena iespēja Čīlē. Sesks sezonu sāka Eiropas rallija čempionātā (ERC), tomēr aptuveni sezonas viducī viņa uzmanības centrā nokļuva atrādīšanās augstākajam līmenim.
"M-Sport Ford" komanda jau izsenis ir bijusi tā vienība, kas dod iespēju jaunākiem un mazāk pieredzējušiem pilotiem izmēģināt braukšanu WRC.
Arī tagad britu vienība varētu būt tā, kura pirmo reizi dotu iespēju latvietim startēt pilnu sezonu, izteicies "M-Sport Ford" vadītājs Malkolms Vilsons. Tomēr "M-Sport Ford" prioritāte patlaban ir atrast līdzekļus dalībai WRC.
"Mana prioritāte ir atrast veidus, kā palikt WRC, daudz kas būs atkarīgs no tā, ar cik mašīnām startēsim. Taču Sesks noteikti ir viens no tiem pilotiem, kuru mēs apsvērsim. Neraugoties uz to, kas notiks, mēs meklēsim jaunākus braucējus un koncentrēsimies uz nākotnes attīstību," komentējot izredzes redzēt Sesku kā pilntiesīgu WRC pilotu nākamgad, medijam "Dirtfish" norādīja Vilsons.
Jau ilgstoši tiek baumots, ka "M-Sport Ford" varētu pamest tās vadošais pilots, francūzis Adriens Formo. Un pasaulē nav daudz braucēju, kuri varētu pretendēt uz viņa vietu. Visbiežāk WRC komandas brīvo krēslu uztic braucējiem, kas ir iekrājuši pieredzi augstākajā līmenī, apliecinājuši spēju braukt ātri un stabili; protams, lomu spēlē arī finanses – cik daudz pilots var atļauties finansēt pats.
Latvietim vājā vieta noteikti ir asfalta segums, kur iepriekšējā pieredze nav nesusi augstvērtīgus rezultātus.
Tāpēc šis ir lauciņš, kur Seskam noteikti vajadzēs pilnveidoties. Piemēram, 2024. gada sezonā četri no 13 WRC posmiem ir tieši asfalta ralliji. Tomēr Sesks atbilst dažiem no šiem iepriekšminētajiem kritērijiem, tāpat viņš iekarojis arī atbalstītāju sirdis un atsvaidzinājis nedaudz iesnaudušo čempionātu, kā arī teicami ticis galā ar spiedienu.
"Komanda ļoti centās atrast viņam iespēju startēt Čīlē, lai redzētu, uz ko vēl viņš ir spējīgs, jo viņa sniegums līdz šim bija tiešām neticams. Es zinu, ka Latvijas posms Seskam bija mājas rallijs, bet to, ko viņš paveica ar tik milzīgu spiedienu – sīvi cīnīties ar titulētu Sebastjenu Ožjē, tas ir unikāli. Ja godīgi, es domāju, ka kādā brīdī Sesks neizturēs spriedzi," atzīmēja Vilsons.
Čīles rallijs Seskam būs vēl nebijis pārbaudījums. Galvenais uzstādījums sportistam palicis nemainīgs – parādīt spēju aizvadīt stabilas sacīkstes.
"Sāksim ralliju un redzēsim, kāds ir mūsu temps. Sapratīsim, kāds tas ir, kā varam spēkoties bez auto ar hibrīda dzinēju. Šobrīd neviens to nezina. Svarīgākais ir aizvadīt ralliju bez problēmām. Mūsu mērķis ir nobraukt bez kļūdām, manuprāt, tas ir svarīgākais, ko varam parādīt šajos garajos, sarežģītajos rallijos," medijam "Dirtfish" norādīja Sesks.
Pirms starta Čīlē Sesks/Francis prasīgajiem grants ceļiem iesildījās ar 3. vietu Spānijas vietējā čempionātā rallijā. Čīles rallijam ceremoniālais starts tiks dots piektdienas naktī pulksten 1.00 pēc Latvijas laika. Kopumā trīs dienu garumā braucēji spēkosies 16 ātrumposmos teju 307 kilometru garā distancē.