Dalībnieku saraksts pasaules čempionāta posmiem ir īsāks, salīdzinot ar vietējām autorallija sacensībām, tomēr skatītājiem nedēļas otrajā pusē būs iespēja trasē redzēt vairākus meistarus, kuru panākumi rallija trasēs iecementējuši viņu vārdus starp rekordistiem. Latvijas WRC posma dalībnieku sarakstā atrodamas 40 ekipāžas dažādās klasēs.
Pirmo reizi šosezon prestižākajā un ātrākajā "Rally1" klasē uz starta izies 10 ekipāžas, kam pievienosies vēl 24 braucēji no allaž ar aizraujošajām cīņām piepildītās "Rally2" kategorijas, kā arī sportisti no zemākām klasēm.
Daudzu acis pievērstas mājinieku ekipāžai no "M-Sport Ford" komandas
Latviešu līdzjutēju acis un arī autorallija elites uzmanība būs pievērsta vadošajai latviešu ekipāžai Seskam/Francim, kurai šis būs otrais starts augstākajā līmenī. Tiesa, pretēji iepriekšējam rallijam Polijā ekipāžas rīcībā šoreiz būs "M-Sport Ford" komandas sagatavota "Ford Puma Rally1" automašīna ar hibrīda dzinēju, ļaujot attīstīt maksimālo jaudu.
Seska panākumi autorallijā uz starptautiskās skatuves ir iespaidīgi – 2023. gada Eiropas vicečempions, 2020. gada pasaules vicečempions junioru ieskaitē, 2018. gada Eiropas čempions "ERC3" klasē. Tomēr tieši izcīnītā 5. vieta WRC prestižākās klases iespaidīgajā debijā latvietim pievērsusi lielu uzmanību. Seskam/Francim šis kā mājas rallijs labi pazīstamos ceļos noteikti būs priekšrocība, un to apliecina arī ekipāžas uzvara pēdējos divos Latvijas rallijos, kad tie bija daļa no Eiropas čempionāta.
Britu vienības "M-Sport Ford" rindās šajās sacensībās līdzās latviešiem startēs arī luksemburgietis Greguārs Munsters, kam gan vēl krietni jāpieliek ātrumā, lai viņš sacenstos ar vadošajiem klases braucējiem. Tomēr Munsters Kurzemes ceļos iepriekš sacenties trīs reizes – Eiropas čempionāta posmā "Rally Liepāja". Trešo "Ford Puma Rally1" auto stūrēs francūzis Adriens Formo, kurš šogad aizvada vienu no labākajām sezonām, izcīnot trīs trešās vietas. Formo šis būs pirmais starts Latvijā.
Čempiontituliem bagātāko sastāvu nokomplektējusi "Toyota Gazoo Racing"
Braucēju čempiontituliem bagātākais sastāvs uz Latvijas ralliju nokomplektēts "Toyota Gazoo Racing" komandai.
Latvijā startēs astoņkārtējais pasaules čempions, francūzis Sebastjens Ožjē, kurš ir otrs titulētākais pilots WRC vēsturē, atpaliekot vien no sava tautieša Sebastjena Lēba, kuram pieder deviņi pasaules rallija kroņi. Ožjē gan vairs nestartē pilnu sezonu, piedaloties vien atsevišķās sacensībās. Šis francūzim būs pirmais starts Latvijā, un pēc negadījuma trases pierakstīšanas laikā pirms Polijas rallijā, kas viņam lika izstāties, viņš ar uzvaru lūkos izdarīt jaunu ierakstu savas titulētās karjeras lappusēs.
Tāpat "Toyota Gazoo Racing" rindās varēs redzēt pēdējo divu gadu pasaules čempionu somu Kalli Rovanperu. Arī viņš nestartē pilnu sezonu, jo izvēlējās šogad ieturēt pauzi, tomēr Rovanpera, esot karjeras virsotnē, katrā startā ir ierindojams starp favorītiem uz uzvaru. 23 gadus vecais somu rallists pēc Ožjē neveiksmes Polijā tika izsaukts uz ralliju pēdējā mirklī, taču tas viņam netraucēja izcīnīt uzvaru. Rovanpera Latvijas autosportam ir zīmīgs arī ar to, ka viņš ir pasaules čempions, kurš uzaudzis Latvijas ceļos. Laikā, kad citur jaunajam talantam nebija iespējams sacensties, Rovanpera savu karjeru sāka tieši Latvijā, divreiz kļūstot arī par Latvijas čempionu. Ar 2016. gada panākumu Rovanpera aizvien ir jaunākais braucējs, kurš izcīnījis čempiontitulu kādā valstī, to izdarot 16 gadu vecumā. Sešus gadus vēlāk soms atzīmējās arī kā visu laiku jaunākais pasaules čempions.
Vienlaikus "Toyota Gazoo Racing" vienību pārstāvēs arī pašreizējais sezonas kopvērtējuma otrās vietas īpašnieks un trīskārtējais pasaules vicečempions Elfins Evanss. Tāpat ar "Toyota Yaris GR Rally1" auto brauks japānis Takamoto Katsuta, kurš karjeras pirmsākumos reizi redzēts Latvijā.
"Hyundai Shell Mobis" komandas rindās redzamas vairākas saiknes ar Latviju
Arī pašreizējā ražotāju ieskaites līdervienībā "Hyundai Shell Mobis" viegli atrodamas saiknes ar Latviju.
Igaunis Ots Tanaks savā karjerā sacenties vairākos Latvijas vietējā čempionāta rallijos, tomēr 2019. gadā izcīnītais pasaules čempiona tituls bija pagrieziena punkts, kas lika daudzu autosporta lietpratēju acīm pievērsties Baltijai. Tanaks pēdējos gados vairākkārt mainījis komandu, lūkojot atgriezties virsotnē. Viņš šobrīd ieņem trešo vietu čempionāta kopvērtējumā, un, pārzinādams Latvijas ceļu specifiku, centīsies pakāpties tabulā augstāk.
Starp dalībniekiem ir arī "Hyundai Shell Mobis" ilggadējs pilots, beļģis Tjerī Nevils – pašreizējais sezonas līderis. Viņš nekautrējas uzturēt sacensību garu arī komandas iekšienē, un jāteic, ka pelnīti, jo pieckārtējais pasaules vicečempions sezonas viducī atrodas labā pozīcijā, lai pirmo reizi gada beigās virs galvas celtu prestižāko trofeju rallijā.
Trešā "Hyundai i20N Rally1" auto pilota krēslu šajā rallijā aizpildīs soms Esapeka Lapi, kurš strādā kopā ar sacīkšu inženieri latvieti Arturu Ozoliņu. un ziemā notikušajā Zviedrijas rallijā izcīnīja uzvaru. Lapi 2014. gadā uzvarēja Eiropas čempionāta posmā "Rally Liepāja", kad tas vēl norisinājās ziemā.
Arī "Rally2" klasē uz starta latvieši un Latvijā karjeru sākušie
Aizraujošu spēkošanos par uzvaru Latvijas posmā "WRC2" ieskaitē paredz arī "Rally2" klases dalībnieku sastāvs.
Sagaidāms, ka viens no līderiem "Rally2" līmenī būs zviedrs Olivers Solbergs ("Škoda Fabia RS"), kurš, līdzīgi kā Rovanpera, savu karjeru aizsāka tieši Latvijā – no priekšpiedziņas automašīnām izaugot līdz Latvijas rallija čempionam un pat augstākajam WRC līmenim. Starp Solberga galvenajiem konkurentiem var minēt somu Sami Pajari ("Toyota GR Yaris"), kuram drīzumā paredzēta debija pie "Rally1" automašīnas stūres, un iepriekš arī "Rally1" klasē startējušais brits Gass Grīnsmits ("Škoda Fabia RS"). Interesants pienesums "Rally2" klasē būs arī divkārtējais Amerikas rallija asociācijas čempions Brendons Semenņus ("Toyota GR Yaris"), kurš pasaules čempionāta sacīkstēs piedalīsies pirmo reizi.
Bez Seska/Franča ekipāžas vadošajā ieskaitē Latviju šajā rallijā pārstāvēs vēl divas latviešu ekipāžas "WRC2" ieskaitē – ar "Škoda Fabia Evo Rally2" uz starta izies Matīss Mežaks/Arnis Ronis, bet ar "Škoda Fabia RS" auto sacentīsies Arturs Priednieks/Jānis Kirkovalds.
Gadsimta sākumā Mežaks vairakkārt kļuva par Latvijas čempionu, līdz uz ilgāku laiku pagāja malā. Savukārt Priednieks ilgāku laiku ir iesaistīts dažādos ar autosporta menedžmentu saistītos darbos gan augsta līmeņa rallija, gan rallijkrosa komandās, bet trasē un pie mašīnas stūres viņš redzēts retāk.
Jāatzīmē, ka Latvijas WRC posma dalībniekiem netiek piešķirts 42. starta numurs, pieminot bojā gājušo īru rallija braucēju Kreigu Brīnu, kurš 2015. gadā izcīnīja uzvaru Eiropas čempionāta posmā "Rally Liepāja".
Latvijas WRC posms ar pirmo ātrumposmu startēs ceturtdien, bet tālāk trīs dienu garumā sacensības vedīs caur Tukuma, Talsu, Kuldīgas un Dienvidkurzemes novadu ceļiem, kā arī Liepāju, kas izraudzīta par rallija bāzes pilsētu.
KONTEKSTS:
Latvija 2024. gadā no 18. līdz 21. jūlijam pirmo reizi rīkos pasaules rallija čempionāta (WRC) posmu. Sagaidāms, ka Latvijas ātrie ceļi būs izaicinājums dalībniekiem, kuru starpā būs arī 2023. gada Eiropas vicečempionu ekipāža Mārtiņš Sesks/Renārs Francis.