Izaicinājums tehnikai un braucējiem. Sākas pasaules rallija čempionāta posms Meksikā 

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Pasaules rallija čempionāta (WRC) sezona ar trešo posmu turpinās Meksikā, kur sagaidāmas gan tehnikai, gan braucējiem pārbaudījumiem bagātas sacensības. Apslēptiem akmeņiem piepildītie ceļi augstajos kalnos un gaidāmais lielais karstums būs izaicinājums ne tikai rallija spēkratiem, bet arī sportistu manevrētspējai, jo pagājuši pāris gadi kopš pēdējās reizes, kad Meksikas posms iekļauts WRC kalendārā. 

ĪSUMĀ:

  • Meksikas rallijs WRC kalendārā atgriezies pēc divu gadu prombūtnes. 
  • Sagaidāms, ka karstums, putekļi un kalnainais apvidus pārbaudīs tehnikas un braucēju spēkus.
  • Šoreiz sportistus sagaida 23 ātrumposmi kopumā vairāk nekā 320 kilometru garā distancē.
  • Šāda tipa sacīkstēja sarežģīts uzdevums braucējiem – ceļu attīrīšana no slidenās grants.
  • Igauņu rallists Ots Tanaks kā pašreizējais sezonas līderis trasē dosies pirmais. 
  • Uz starta izies arī Meksikas rallija rekordists Sebastjens Ožjē. 
  • Pēc pirmajiem diviem ātrumposmiem niecīgā vadībā izvirzījies Tanaks.

Karsts, putekļains un kalnains

WRC organizatori šo ralliju aprakstījuši vienkārši – ir karsts, putekļains un augsti kalni. Rallija maršruts vietām ved vairāk nekā 2700 metru augstumā virs jūras līmeņa. Šādā augstumā automašīnu dzinēji varētu saskarties ar grūtībām "plānā" gaisa dēļ. Arī prognozētais teju 30 grādu karstums ierasti apgrūtina ekipāžu un tehnikas mijiedarbību.

Tomēr jaunās paaudzes "Rally1" klases hibrīda automobiļus gaisa trūkumus ietekmē mazāk, tāpēc čempionāta rīkotāji pieļauj, ka varētu būt gaidāms līdz šim ātrākais Meksikas rallijs. 

Meksikas rallija vārds ar WRC saistāms kopš 2004. gada. Ar izņēmumiem 2009. gadā, kā arī aizvadītajās divās sezonās, posms atkal atgriezies apritē. Līdz svētdienai Meksikā par pasaules ātrāko rallistu mītnes vietu kļūs Leona – Gvanahvato štata lielākā pilsēta. Šoreiz sportistus sagaida 23 ātrumposmi kopumā vairāk nekā 320 kilometru (km) garā distancē. Sacensībās ar pirmajiem diviem "dopiem" sāksies agrā piektdienas rītā pēc Latvijas laika.

Meksikas WRC posma treniņbraucieni

Ceļu tīrīšana – sarežģīts uzdevums braucējiem

Šāda tipa rallijos, kur sacensības notiek slidenas grants ceļos, pirmajām ekipāžām trasē ir sarežģīts uzdevums – tā dēvētā "ceļu tīrīšana". Proti, ar katru nākamo auto ātrumposmā ceļa segums kļūst tīrāks un ātrāks, jo iepriekšējās ekipāžas attīrījušas trasi no slidenās grants virskārtas. 

Šoreiz ceļu tīrītāju uzdevumi pirmajam jāsāk pildīt būs igauņu braucējam Otam Tanakam ("M-Sport Ford"), kurš sezonas kopvērtējumā ieņem līderpozīciju. Tanaks jauno sezonu pēc atkalapvienošanās ar "M-Sport Ford" vienību ir uzsācis ar solīdu sniegumu, finišējot 5. vietā viņam tik neparocīgajā Montekarlo asfalta rallijā un uzvarot Zviedrijas sniegotajā posmā

Taču ar ceļu tīrīšanu labam rallistam karjeras laikā jāsaskaras visai bieži. Startējot pirmajam, šādās sacīkstēs ir arī pozitīvais – netraucē iepriekšējās mašīnas gaisā atstātie putekļi. Tanakam viennozīmīgi arī palīdzēs pieredze – no 10 startiem Meksikā viņš divreiz finišējis otrais. 

Tomēr igaunis vairākkārt pirms sacensībām uzsvēris, ka šis viņam ir pirmais grants rallijs ar jauno "Ford Puma" mašīnu, tāpēc priekšā vēl ir daudz darba, lai pielāgotos gan auto, gan laikapstākļiem, gan ceļu segumam. "Esmu braucis ar "Ford Puma" pa grants ceļiem, bet šī būs pirmā reize grants rallijā. Būs ļoti ātri jāpielāgojas jaunajam," autosporta blogam "Dirtfish" norādīja Tanaks. 

No ceļu tīrīšanas vismaz līdz sestdienai neizbēgs arī 2022. gada pasaules čempions Kalle Rovanpera ("Toyota Gazoo Racing") un pieckārtējais pasaules vicečempions Tjerī Nevils ("Hyundai Shell Mobis"), kuri attiecīgi ieņem otro un trešo vietu sezonas kopvērtējumā.

Taču citādāka aina paveras nedaudz zemāk starta sarakstā. Laba starta pozīcija un bagātā pieredze par vienu no favorītiem uz uzvaru Meksikas rallijā padara francūzi Sebastjenu Ožjē ("Toyota Gazoo Racing"). Astoņkārtējais pasaules čempions Ožjē vairs nestartē visos sezonas posmos, taču tad, kad viņš atbrauc, viņa vārds allaž tiek minēts cīņā par goda pjedestāla augstāko pakāpienu. 

Arī Meksikā Ožjē bijis panākumiem bagāts, triumfējot šajā rallijā sešas reizes. Viņš kopā ar leģendāro tautieti Sebastjenu Lēbu ir vienīgie rallisti, kuri Meksikā uzvarējuši vairākkārt; abiem kontā ir vienāds skaits Meksikas posma trofeju.

Līdzās galvenajiem favorītiem katra no rūpnīcas komandām uz Meksiku aizvedušas arī citus sportistus. "Toyota Gazoo Racing" vienību līdzas Rovanperam un Ožjē papildinās arī brits Elfins Evanss, kurš ieņem ceturto pozīciju sezonas kopvērtējumā. Tikmēr japānis Takamoto Katsuta šajā posmā nepiedalīsies komandu ieskaites punktu krāšanā priekš "Toyota", bet startēs ar tās sagatavoto "Toyota Yaris GR" auto. 

Dani Sordo ekipāža Meksikas WRC posma treniņbraucienos
Dani Sordo ekipāža Meksikas WRC posma treniņbraucienos

Bez Tanaka zem "M-Sport Ford" karoga brauks arī franču rallists Pjērs-Luis Lubē un grieķis Jordans Serderidis. Savukārt "Hyundai Shell Mobis" komandas sastāvā līderim Nevilam pievienosies pieredzējušais spāņu braucējs Dani Sordo un vienības pirmgadnieks Esapeka Lapi no Somijas.  

Jāpiemin, ka pēc pirmajiem diviem rallija ātrumposmiem, kas kopā veidoja vien nepilnu 2,3 km distanci, niecīgā vadībā izvirzījies Tanaks, kuram 1,7 sekundes zaudē Rovanpera, bet 2,2 sekundes – Lapi.

Tas, kurš sportists saņems kovboju zābakus, ko tradicionālā dāvā Meksikas rallija uzvarētājam, un sombrero cepuri, tiks noskaidrots svētdienas vakarā pēc Latvijas laika.  

Sebastjens Ožjē (pa kreisi) ar savu stūrmani pēc uzvaras 2020. gada Meksikas WRC posmā
Sebastjens Ožjē (pa kreisi) ar savu stūrmani pēc uzvaras 2020. gada Meksikas WRC posmā

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti