Piektdien un sestdien Spānijas dienvidu pilsētas Granādas apkārtnē norisinājās Spānijas Grants rallija kausa ceturtais posms, kurā braucēji astoņos ātrumposmos sacentās nedaudz vairāk kā 100 kilometru garā distancē.
Rallijā startēja arī Sesks/Francis ar "Ford Fiesta Rally2" automašīnu. Šīs sacensības treniņa nolūkos izmantoja arī pašreizējais pasaules čempionāta kopvērtējuma līderis beļģis Tjerī Nevils, kurš startēja ar sev ierasto "Hyundai i20N Rally1" spēkratu, kā arī "WRC2" ieskaites pilots Miko Heikila no Somijas, kura rīcībā bija "Škoda Fabia Rally2 evo" automašīna.
Some action with #FordFiestaRally2 and #PastRacing from stages of @RallyeGranada 🇪🇸 pic.twitter.com/F6tZKzsxhc
— Mārtiņš Sesks (@MSesks) September 15, 2024
Šie trīs braucēji sacensību finišā arī veidoja pirmo trijnieku. Par pārliecinošu uzvarētāju kļuva Nevils, kurš ar krietni pārāko auto finišēja vairāk nekā divas minūtes ātrāk par konkurentiem.
Aizraujošākas cīņas risinājās starp Sesku un Heikilu par otro pozīciju. Pēc rallija pirmā ātrumposma Sesks/Francis ieņēma otro vietu, tomēr jau nākamajā pārbaudījumā soms atguva vadību. Dažos no atlikušajiem ātrumposmiem latviešu ātrums bija līdzvērtīgs Heikilam, taču ar to nepietika, lai atgūtu otro pozīciju. Finišā Seskam/Francim 3. vieta, zaudējot Heikilam 12,5 sekundes.
Tālāk sacensību kopvērtējumā jau sekoja pastāvīgie kausa braucēji. Ceturtajā vietā ierindojās spānis Čavi Vidaless ("Škoda Fabia RS Rally2"), kurš no Seska atpalika jau par vairāk nekā 3 minūtēm.
Rallija kopvērtējums
Šis bija pirmais Seska/Franča starts ar "Ford Fiesta Rally2" automašīnu. Nākamajās sacīkstēs latvieši atgriezīsies augstākajā līmenī, kad no 26. līdz 29. septembrim startēs WRC sezonas 11. posmā Čīlē. Rallijā Dienvidamerikā latviešu rīcībā būs britu rūpnīcas komandas "M-Sport Ford" sagatavotā "Ford Puma Rally1" automašīna bez hibrīda dzinēja.
Jāatgādina, ka šis šogad būs Seska/Franča trešais starts WRC prestižākajā klasē. Latvieši spilgtā WRC debijā izcīnīja 5. vietu Polijas rallijā, kur pārsteidza rallija eliti ar lielisko ātrumu, pilotējot automašīnu bez hibrīda dzinēja. Savukārt mājas rallijā Latvijā Seskam/Francim jau bija pieejams hibrīdauto, ļaujot attīstīt maksimālo jaudu – tomēr vēsturisks goda pjedestāls no rokām izslīdēja pēdējā ātrumposmā.