Desmit gadi bez dzelzs vīra Skrastiņa. Hokejā piemin Jaroslavļas komandas bojāejas gadadienu

Kontinentālajā hokeja līgā (KHL) otrdien pieminēs pirms 10 gadiem 7. septembrī lidmašīnas katastrofā Krievijā pie Jaroslavļas bojāgājušo "Lokomotiv" komandu, kurā bija arī tālaika Latvijas valstsvienības kapteinis Kārlis Skrastiņš. Sešus gadus pēc traģēdijas KHL 7. septembrī spēles nerīkoja, bet vēlāk izvēlējās citu pieeju, un otrdien uz ledus dosies arī "Lokomotiv" komanda.

KHL otrdien ir paredzētas trīs spēles, tostarp Jaroslavļas "Lokomotiv" uzņems Minskas "Dinamo" hokejistus. Pirmo reizi kopš 2011. gada "Lokomotiv" spēlēs 7. septembrī – kluba vadība uzskata, ka tas ļaus visiem kopā arēnā pieminēt bojāgājušos. 

Latvija piemin pirms 10 gadiem aizsaulē devušos Kārli SkrastiņuReinis Grundspeņķis

Viens no Skrastiņa bērnības draugiem un nākamais komandas biedrs valstsvienībā Rodrigo Laviņš 10 gadu senos notikumus labi atceras vēl tagad. Laviņš sarunā Latvijas Radio atzina, ka, uzzinājis par traģēdiju Jaroslavļā, nav spējis parunāt. Sajūta Laviņam bijusi tāda, ka viss ir apstājies. Laviņš arvien atceras Kārli kā klusu un pieklājīgu ģimenes cilvēku.

“Kārlis ir nācis no plašas ģimenes. Viņam bija trīs māsas un viens brālis. Labi audzināts, kluss, bet pieklājīgs. Viņa brālis joprojām piedalās triatlona sacensībās. Ja Kārlis nebūtu hokejists, tad viņš noteikti būtu ļoti labs daudzcīņā vai triatlonā," teic Laviņš.

“Kārlis bija spēlētājs, uz kuru varēja paļauties. Viņu varēja likt laukumā jebkurā situācijā. Treneru uzticība jebkurā klubā viņam vienmēr bija augsta – tas ir pats vērtīgākais, kas hokejistam var būt,” atceras Rodrigo.

“Bērnībā Kārlis bija uzbrucējs. Viņš pārtapa par aizsargu vienā starpsezonā. Tas notika Kandavas nometnē, kura bija fiziski sarežģīta ar lielām slodzēm. Daudziem sāpēja kājas un iekaisa kaulu plēve. Viens no tiem bija Kārlis, un tādējādi viņš divas nedēļas pat nevarēja paiet. Kārlis aizbrauca uz mājām, bet pārējie palika trenēties. Tieši pēc tās nometnes notika lielākais progress viņa karjerā. Kājas sāpes viņam bija nākušas par labu, jo viņš bija labi atpūties un, kad bija jāiet uz ledus, jutās stiprāks par pārējiem, kuri bija kārtīgi nodzenāti. Tad viņš sāka krietni progresēt un kopš tā laika arī spēlēt aizsardzībā. Tajā laikā mums bija 13 vai 14 gadi," atmiņu kamolīti ritina Laviņš.

Šobrīd pavisam sarežģīti uztvert to, ka tā paša 2011. gada vasarā intervijā žurnālistam Armandam Pučem Skrastiņš salīdzināja lidošanas apstākļus Ziemeļamerikā un Jaroslavļā. “Tie lidojumi un pārbraukšanas atšķirsies no Ziemeļamerikas. Bet es zinu, ka Jaroslavļā ir sava lidmašīna. Tur kluba līmenis ir diezgan augsts, un domāju, ka mums, spēlētājiem, nebūs jāuztraucas par sadzīviskām problēmām," tā toreiz teica Skrastiņš.

Skrastiņa dzīves pavediens pārtrūka 37 gadu vecumā. Latvijas valstsvienībā viņš aizvadīja 151 spēli, piedaloties trijos olimpisko spēļu turnīros, kā arī deviņos pasaules čempionātos. Skrastiņš 2000. gadā deva savu ieguldījumu valstsvienības vēsturiskajā uzvarā pār Krievijas izlasi, bet trīs gadus vēlāk pasaules čempionātā Somijā izšķirošajā spēlē par iekļūšanu nākamajā kārtā aizsargs guva trīs vārtus uzvarā pār Baltkrieviju, turklāt paveica to deviņarpus minūtēs. 

Nacionālajā hokeja līgā (NHL) Skrastiņš aizsargu konkurencē sasniedza "dzelzs vīra" rekordu, aizvadot pēc kārtas 495 spēles. Intervijā Latvijas Televīzijā 2000. gadā Skrastiņš atzina, ka ceļš uz NHL nebija viegls, un viņš nebūt nebijis pārliecināts, ka tas izdosies.

Video Kārļa Skrastiņa piemiņai 

Jaroslavļas lidostā 2011. gada 7. septembrī katastrofas brīdī uz lidmašīnas klāja bija 37 pasažieri un astoņi apkalpes locekļi, kuru vidū bija vienīgais izdzīvojušais. "Lokomotiv" sastāvā uz KHL sezonas pirmo spēli devās arī Krievijas, Baltkrievijas, Čehijas, Slovākijas un Zviedrijas hokejisti.

Pēc lidmašīnas katastrofas izmeklēšanas par vienīgo notiesāto kļuva lidojumu veikušās aviokompānijas "JAK Servis" ģenerāldirektora vietnieks Vadims Timofejevs, kuru amnestijas dēļ uzreiz atbrīvoja. Izmeklētāji konstatēja, ka lidmašīnas komandieri lidojumam pielaida uz nederīgu dokumentu pamata, kā arī JAK-42 ekipāža nebija izgājusi nepieciešamo apmācību.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt