Jau notikušajos bezmaksas semināros septiņās Latvijas pilsētās – Daugavpilī, Rēzeknē, Liepājā, Ventspilī, Valmierā, Jelgavā un Rīgā - kopā pulcēti vairāk nekā kā 800 pedagogi. Dažādās pilsētās lektoriem pievienojās un pieredzē dalījās olimpiešu treneris Aigars Birzulis, Eiropas čempione pludmales volejbolā, tagad trenere - Ingūna Minusa un biatlonists Gundars Upenieks. Otrdien Rīgā notika pēdējais no martā plānotajiem semināriem sporta pedagogiem, Olimpiskajā sporta centrā fiksēts dalībnieku rekords - 170. Fiziskās veselības, sporta medicīnas un rehabilitācijas centra „Sporta laboratorija” vadītāja un sporta ārste Sandra Rozenštoka iepazīstināja ar savu redzējumu, kā sabalansēt slodzes bērnu fiziskajā attīstībā, sporta skolotājs un treneris Ģirts Mihelsons uzsvēra, ka sporta skolotājs nav tikai sporta stundu un citu uzdevumu vadītājs, bet kaut kas vairāk. Jāizmanto katram iespēja, lai ikviens skolotājs skolā tā arī justos - kā svarīgākā priekšmeta pasniedzējs: „Es dalījos pieredzē. Mēs futbola skolā parādām jauniešiem, cik nozīmīgs attīstībā ir sports. Teorētiskās un praktiskās metodes liek skolotājiem aizdomāties, kā dažādot nodarbības, lai pēc iespējas vairotu audzēkņu interesi un iedotu pievienoto vērtību. Pēc būtības treneru un skolotāju profesionalitāte jāvērtē ne vien tad, kad viņi strādā ar pieaugušajiem, bet būtiskākais darbs ir ar bērniem un jauniešiem.”
Ir ļoti daudz ģimeņu, kas gribētu vest bērnus slidot, taču to nevar atļauties to finansiāli. Tā atzina olimpiete Evita Krievāne, kura joprojām pati ir aktīvajā sportā un paralēli audzina jauno maiņu, kas jau veiksmīgi sevi pierādījuši pat Eiropas olimpiādē. Šorttrekistu audzinātāja norādīja, ka šāda veida semināri ir veiksmīga atgriezeniskā saite, lai pedagogi varētu komunicēt savā starpā un vērtīgāko izmantot ikdienas darbā: „Ir svarīgi savstarpēji komunicēt. Ikdienā tu tiecies ar bērniem vai viņu vecākiem, reti sanāk tikties ar profesionālu treneri vai sporta speciālistu. Tas ir vērtīgi treneru pašizaugsmē.”
Vairāki lektori uzsvēra, ka uzdevums semināru laikā ir parādīt, ka izglītība un sports ir divas nesaraujamas lietas – šo divu faktoru mijiedarbība palīdz veiksmīgāk attīstīties ikvienai personībai. Tomēr lielākais uzsvars jāliek uz to, ka sporta pedagogs ir paraugs. Pašam jābūt aktīvam piemēram un jāprot iedvesmot skolēnus.
Katrs dalībnieks saņems sertifikātu saskaņā ar Ministru kabineta noteikto pedagogu profesionālās pilnveides kārtību, un semināru ciklu plānots turpināt arī rudenī.