Latvijas Radio Sporta nodaļu rudenī sasniedza vairākas ziņas ar jautājumu, kur skatāmas Rīgas „Dinamo” spēļu tiešraides, bet kur meklēt Čempionu līgu futbolā.
Vasarā tirgū ienāca jauns, bet jau iepriekš dzirdēts spēlētājs „ViaPlay”, kas ir zviedru uzņēmuma „Nordic Entertainment Group” produkts. „ViaPlay” ambīcijas sporta tiešraižu tirgū apliecināja zibenīgi, iegūstot tiesības Latvijas teritorijā pārraidīt Čempionu līgu futbolā, Pirmo formulu (F-1) un Nacionālo hokeja līgu (NHL).
Čempionu līgu vēl pērn varēja redzēt „All Media Baltics” jeb „Bite” piederošā „TV3 Group” lietotnē „Go3”. Tas arī daudzos radīja apjukumu un nesapratni, jo līdzjutēji nebija ievērojuši, ka lielais futbols tagad jāmeklē citur.
„ViaPlay” pārstāvis Olafs Jākobsons Latvijas Radio pastāstīja, ka pirmās Čempionu līgas spēļu kārtas laikā arī viņam daudziem bija jāskaidro jaunā kārtība, bet nu jau vairums interesentu zina, kur meklēt sev interesējošās tiešraides. Joprojām gan daudziem jāpierod, ka sporta tiešraides var nebūt atrodamas lineārajā televīzijā, kas ir arī „ViaPlay” gadījums.
Tātad „ViaPlay” lietotne gudrajās ierīcēs šosezon piedāvā skatīties UEFA futbola turnīru spēles, NHL, F-1, Vācijas bundeslīgu futbolā. No nākamās sezonas platformā varēs redzēt arī Anglijas premjerlīgu futbolā un visas nacionālo izlašu spēles, arī Latvijas.
Jaunā spēlētāja ienākšana tirgū „TV3 Group” nozīmē palikšanu bez Čempionu līgas futbolā, bet arī šosezon šis pārraidītājs piedāvā Kontinentālās hokeja līgas (KHL) mačus, Nacionālo basketbola asociāciju (NBA), Spānijas ACB līgu, Latvijas futbola un basketbola izlašu cīņas, motoru sportu, boksu un cīņas.
Apmulsumu sezonas sākumā radīja arī Rīgas „Dinamo” spēļu tiešraižu shēma. Mājas spēles un izbraukuma mači tiek rādīti dažādos kanālos, vien daļēji lineārajā televīzijā. Šo lēmumu „TV3 Sport” programmu direktors Toms Circenis izskaidroja ar uzņēmuma sekošanu pasaules tendencēm, klubu sportu demonstrējot maksas kanālos.
Mūsdienās ik gadu pieaug dažādu satura straumēšanas platformu skaits. Populārākās pasaulē, protams, ir "Netflix", "Amazon Prime", "Disney", "Hulu" un citas. Jākobsons uzskata, ka tā ir satura demonstrēšanas un patērēšanas tagadne un nākotne. Arī „ViaPlay” nedomā par darbošanos lineārajā televīzijā, jo tas nav izdevīgi.
Sporta pārraižu tiesību iegādē darbojas brīvā tirgus principi, tāpēc arī, piemēram, Latvijas mediju uzraugs Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) nevar liegt ko sabiedriski nozīmīgu pārraidīt maksas kanālos vai platformās.
Teorētiski izlašu mačiem, olimpiskajām spēlēm būtu jābūt pieejamām bezmaksas apraidē, taču praksē tas ne vienmēr ir īstenojams.
Precedents nav tālu jāmeklē: daļu 2016.gada Rio olimpisko spēļu sacensību pārraidīja Latvijas Televīzija, bet tiesības rādīt vieglatlētikas sacīkstes iegādājās komerctelevīzija, kas bija pieejama tikai par maksu.
Galvenais sporta faniem ir rūpīgi sekot līdzi, kurā platformā aktuālajā sezonā tiek rādītas interesējošās spēles. Jo tas var strauji mainīties.