Visvairāk līgumu ar enerģētikas un naftas ķīmijas industriju ir futbolā (58), kam seko motoru sports (39), regbijs (17) un golfs (15), liecina klimata pētnieku apvienības NWI ziņojums "Netīrā nauda – kā fosilās degvielas sponsori piesārņo sportu."
Pēc NWI aplēsēm, lielākais fosilās degvielas nozares sponsors sportā ir Saūda Arābijas naftas gigants "Aramco", kas sportam atvēlējis gandrīz 1,2 miljardus eiro. Līderim seko naftas ķīmijas uzņēmumi "Ineos" ar 700 miljoniem eiro, "Shell" (430 miljoni eiro) un "TotalEnergies" (310 miljoni eiro), kas pērn bija regbija Pasaules kausa sponsors.
"Aramco" 2024. gadā noslēdza sadarbības līgumu ar Starptautisko futbola federāciju (FIFA), kā arī atbalsta Pirmo formulu (F-1) un Starptautisko Kriketa padomi.
NWI aicina sporta organizācijas un pārvaldības organizācijas noteikt fosilās enerģijas uzņēmumiem tādus pašus reklāmas aizliegumus kā tabakas industrijai un meklēt ilgtspējīgākus finanšu avotus.
"Naftas uzņēmumi, kas pielej degvielu globālajai sasilšanai, vadās pēc tabakas [industrijas] vecās dziesmu grāmatas, uzdodot sevi par sporta aizbildņiem," NWI direktoru Endrjū Simsu citēja BBC. "Taču fosilo degvielu radīts gaisa piesārņojums un uzsilstošās zemeslodes ekstrēmie laikapstākļi apdraud pašu sportistu, līdzjutēju un dažādu pasākumu no ziemas olimpiskajām spēlēm līdz Pasaules kausiem nākotni."
Lai sportam būtu nākotne, tam jāattīrās no lielo piesārņotāju naudas un jābeidz veicināt pašiznīcināšanās, pauda NWI direktors Simss.