Sadaļas Sadaļas

NBA fanus pārņem digitāli autentisku unikālu spēļu fragmentu kolekcionēšana

Kanādas uzņēmums "Dapper Labs" sadarbībā ar Nacionālo basketbola asociāciju (NBA) pērn oktobrī ieviesa iespēju faniem tiešsaistē iegādāties dažādus īsus spēļu videoklipus, katru no tiem pārdodot ierobežotā skaitā, bet autentiskumu nodrošinot ar kriptovalūtu uzturēšanā izmantotu tehnoloģiju. Jaunais piedāvājums "Top Shot" platformā ir guvis milzu panākumus, pirmdien vēstīja aģentūra AFP.

NBA superzvaigznes Lebrona Džeimsa spoža epizode internetā ikvienam ir redzama bez maksas, bet kā oriģināls un digitāli parakstīts video tas uzreiz kļūst par vērtību kolekcionāriem, un pirmdien to pārdeva par 208 000 dolāru. Klips kļūst arī par īpašnieka investīciju objektu ar iespēju vēlāk to pārdot par citu cenu.

Klipa identitāti un autentitāti pret viltošanu garantē digitāli nemaināmi žetoni (NFT) - virtuāli objekti, kuros izmantotas tās pašas blokķēžu tehnoloģijas, ko lieto kriptovalūtu drošībai. 

"Dapper Labs" izvēlas tirgojamās epizodes un to skaitu, kas svārstās no viena unikāla video līdz dažiem simtiem identisku klipu.

Cena uzņēmuma uzturētā vietnē ir atkarīga no klipa unikalitātes un pieprasījuma. Pēc klipa pārdošanas tā īpašnieks var mainīties neskaitāmu skaitu reižu. Par katru darījumu uzņēmums iekasē nelielu komisiju, no kuras savu daļu saņem gan NBA, gan līgas spēlētāju asociācija (NBPA). 

Biznesa sākums bija lēns, bet kopš janvāra ir novēroja eksplozīva aktivitāte, pirkumu skaitam tuvojoties sešciparu skaitlim, informēja "Dapper Labs" pārstāve. Savukārt visu darījumu apgrozījums kopš gada sākuma pārsniedz 200 miljonu dolāru. 

Kopējā digitālo momentu tirgus vērtību uzņēmums "Momentranks" lēš uz 1,8 miljardiem dolāru. "Christies" ceturtdien kļuva par pirmo lielo izsoļu namu, kas piedāvā NFT darbu. ASV digitālā mākslinieka Bīpla jeb īstajā vārdā Maika Vinkelmana darba "Pirmās 5000 dienas" cena no sākotnējiem 100 dolāriem jau sasniegusi 3 miljonus dolāru. Gala cena kļūs zināma izsoles noslēgumā 11.martā.

Kādu citu digitālo klipu par 35 000 dolāriem nopirkušais Džonatans Beilss atzina, ka ir dabiski uz jauno tirgu sākotnēji reaģēt kā uz muļķību. Tomēr viņš aicina ņemt vērā, ka ir izaugusi jauna paaudze, kas lietas uztver pilnīgi atšķirīgi. Turklāt pircējiem ir garantija nekļūt par viltojuma īpašnieku.

Tādēļ eksperti uzskata, ka NBA spilgtākās epizodes pašlaik var iegādāties par lētu naudu, kas pēc 10 gadiem šķitīs vēl niecīgāka.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Basketbols
Sports
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt