Zane Radzobe: Džilindžera darbībā ir liela krīze

Režisora Dž.Dž.Džilindžera darbībā vērojama liela krīze, lai gan kā Dailes teātra mākslinieciskais vadītājs viņš darbojas ļoti veiksmīgi, Latvijas Televīzijas raidījumā „100g kultūras. Diskusija” norāda teātra kritiķe Zane Radzobe.

Jā, Džilindžeram ir liela krīze, un tas ir jautājums par Dailes teātri kopumā," uzskata Zane Radzobe. "Viņa personiskā krīze un tas, ka viņš netiek galā, ļoti daudz iestudējot, acīmredzot nenostrādā šos darbus, viņam ir zudusi interese par to, ko viņš iestudē, un viņam īsti nav, ko teikt."

Kritiķe skaidro, ka teātra sezonas sākumā Džilindžers mēģinājis meklēt kaut ko jaunu, bet "sezonas beigās jau vairs neko nemeklē, vienkārši ražo, un ražo slikti, ko būtu spējīgs ražot labi".

"Bet pretēji tam kā mākslinieciskais vadītājs viņš darbojas ļoti veiksmīgi, kas ir paradoksāli, jo viņš mērķtiecīgi atlasa interesantus, spilgtus projektus un Daile kopumā iet uz augšu šajā sezonā. Dailei kopumā ir ļoti laba sezona,” atzīst Radzobe.

Arī teātra kritiķe Ieva Rodiņa piekīt, ka ekonomiskajai krīzei teātros pievienojusies arī mākslinieciskā krīze, kas atspoguļojas Džilindžera un arī Jaunā Rīgas teātra (JRT) darbībā.

Savukārt kritiķe Maija Svarinska domā, ka slavenais JRT režisors Alvis Hermanis pēc pāris gadiem tomēr atgriezīsies savā teātrī. „Viņš negrib pārraut šo saiti, ne velti viņš joprojām ir mākslinieciskais vadītājs. Aktieri joprojām tur augstu šo latiņu,” vērtē Svarinska.

Zane Radzobe norāda, ka JRT ir būvēts kā viena režisora teātris, proti, Hermaņa teātris, kurā viss ir veidots tā, lai viņš varētu produktīvi strādāt.

Lai ilgstoši šis teātris varētu noturēt līdzšinējo līmeni, ir jābūt konceptuālām strukturālām pārmaiņām,” uzskata Radzobe.

Jau vēstīts, ka Džilindžera iestudētā izrāde „Milēdija” izpelnījās ļoti lielu kritiku. Izrāde vēlāk tika noņemta no teātra repertuāra.

Pilnu raidījumu "100g kultūras. Diskusija" iespējams noskatīties šeit.

Teātris un deja
Kultūra
Jaunākie
Interesanti