Sola Monova, īstajā vārdā Jūlija Solomonova, ir šobrīd lasītākā dzejniece Krievijas interneta vidē, un viņas izpausmēm vārdos un video ir vairāk nekā miljons sekotāju.
Aktrise Tatjana Lukašenkova ar interneta zvaigznes daiļradi iepazinās, pateicoties meitas dāvātai grāmatai “Huligānes grēksūdze”, kurā apkopti Solas Monovas vairāk nekā 20 gados tapuši interneta ieraksti. Monoizrādē izvēlētie dzejoļi ir samērā tiešs un skarbs nobriedušas sievietes vēstījums par attiecībām un sabiedrības stereotipiem.
“Kad izlasīju dzejoli “Tuvība”, apkārt ir attiecības, attiecības, bet mīlestības vairs nav! Nav īstu jūtu, ir tikai attiecības – no kurām brīvi cilvēki pārvēršas dzimtcilvēkos! Tas taču reāli tā ir! Man ir kaudze ar draudzenēm, kuras velk savu vezumu, jo vīram taču būtu jābūt!” atklāj Tatjana Lukašenkova.
“Lai kā ierīvētu barojošo krēmu pārkaltušajos pavasara vaigos, tuvība nesanāk! Lūk, šāds patiesums un godīgums šodienas dzīvē,” uzsver aktrise.
Režisora Jurija Djakonova versijā par “Huligānes grēksūdzi” aktrisei Tatjanai Lukašenkovai mākslinieces Pamelas Butānes radītajā improvizētajā sievietes garderobē muzikālo pavadījumu sniedz mūziķi Ņikita Osipovs un Vladimirs Tuzovs.
“Ļoti gribētos, lai skatītājs to pieņemtu un saprastu. Un kāds varbūt attiecinās to uz sevi. Es taču redzu publiku. Es taču redzu, kā reaģē sievietes, kuras sēž un domā – arī manējais, draņķis, ir tāds pats!” bilst Lukašenkova.
Izrādes veidotāji uzskata, ka, godīgi interpretējot dzeju skatītājiem, spēs panākt šī žanra biežāku atgriešanos teātrī. “Huligānes grēksūdze” Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātra Mazajā zālē pirmizrādi piedzīvos 26. oktobrī.