Kultūras ziņas

Ārija Skrides retrospekcija

Kultūras ziņas

Ģimenes drāma "Pelikāns" Valmieras teātrī

Borisa Eifmana impresionisma balets

Rodēna plastika Eifmana baleta izrādē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem un 9 mēnešiem.

Viens no pazīstamākajiem sava žanra, proti, laikmetīgā baleta teātriem pasaulē ir Borisa Eifmana baleta teātris no Krievijas. Tas vairākkārt viesojies arī Rīgā, un 7. februārī bija viena no šādām reizēm, kad uz Latvijas Nacionālās operas skatuves laikmetīgajā baletā tika izdejota impresionisma klasiķa, franču tēlnieka Ogista Rodēna dramatiskā dzīve.

Impresionisma tēlnieka Ogista Rodēna kaislīgo mīlas dzīvi un viņa laikmeta komponistu mūziku Boriss Eifmans ir savienojis laikmetīgā baleta romānā. Šādā veidā ar klasiskajam baletam neraksturīgu plastiku tiek vēstīta klasiska mīlas trijstūra drāma.

"Mūsu teātri visi raksturo kā dramatisko teātri. Tas ir baleta un vienlaikus tomēr dramatiskais teātris. Un šis materiāls tam atbilst. Šeit darbojas skulptors, un arī par baletu mēdz teikt, ka izpildītie “pā” ir kā atdzīvojušās skulptūras. Tādēļ mums tā ir ideāla tēma," saka Borisa Eifmana baleta teātra soliste Marija Abašova (Krievija)

"Plastikas ziņā Boriss Jakovļevičs [Eifmans] ir interesanti atainojis skulptūru veidošanu un Rodēna daiļradi. Tikai šeit ir cits materiāls – mēs nestrādājam ar mālu, bet gan ar cilvēku ķermeņiem," uzsver Borisa Eifmana baleta teātra solists Sergejs Volobujevs (Krievija).

Un patiesi – šajā baletā fantāzijas ar ķermeņa plastiku ir Rodēna cienīgas. Aktieri atzīst, ka augstās prasības pret dejotāju tehniku - un ne tikai - ir viens no iemesliem, kādēļ Eifmana teātris ir ieguvis atpazīstamību pasaulē.

"Kādēļ mūsu trupā pārsvarā ir krievu dejotāji? Eifmans aktierus meklē visā pasaulē, bet galu galā tie izrādās vai nu krievi, vai nu no Ukrainas, vai baltkrievi. Tas ir dvēseles dēļ. Iestudējumi ir ļoti emocionāli, un Rietumu dejotāji vienkārši nespēj izprast, ko viņš vēlas. Un mēs bieži dejojam krievu klasiku, piemēram, Dostojevski, tāpēc cilvēkam, kurš to nav mācījies skolā, to ir grūti atveidot," stāsta Abašova.

"Mēs kardināli atšķiramies no klasiskā teātra. Protams, šeit ir citas slodzes un iespējas. Boriss Jakovļevičs vienmēr strādā pie tā, lai panāktu atšķirīgo. Un, izmantojot aktieru iespējas, lūk, dzimst šādi iestudējumi," skaidro Volobujevs.

Eifmana teātris Rīgā ir viesojies vairākkārt un, piemēram, ''Rodēns'' pie mums tiek izrādīts jau otro reizi. Un par to, ka mūsu publika spēj novērtēt pasaules līmeņa iestudējumus, liecina arī skatītāju interese. Jo, neskatoties uz salīdzinoši augstajām biļešu cenām, Latvijas Nacionālās operas skatītāju zālē brīvu vietu nebija.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti