Kultūras ziņas

Pieaugšanas drāma Dailes teātrī

Kultūras ziņas

Mākslas rudens raža Marka Rotko centrā

Puškins mūsdienu skatījumā Valmieras drāmas teātrī

Puškins mūsdienu skatījumā Valmieras Drāmas teātrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem un 2 mēnešiem.

Darbs “Mazās traģēdijas”, kuru dižais dzejnieks sarakstīja dažus gadus pirms savas nāves, tolaik izolējoties no ārpasaules holeras epidēmijas dēļ, 22.septembrī mūsdienīgā interpretācijā piedzīvo pirmizrādi Valmieras Drāmas teātrī. Ar šo iestudējumu Valmierā debitē viesrežisors Sergejs Ščipicins, kurš mācījies pie Krievijas teātra režijas leģendas Ļeva Dodina. Režisors jau iepriekšējā sezonā bieži braucis uz Valmieras teātri nolūkot aktierus.

Vācu smagās mūzikas grupas “Rammstein” dārdi, planšetdatoros iegrimušas sejas un Mocarts, kurš rekviēma vietā nodzied 1990.gadu kulta apvienības “Nirvana” hitu – tā Valmieras Drāmas teātra Apaļajā zālē izskatās Aleksandra Puškina “Mazās traģēdijas” mūsdienīgā redzējumā.

„Mums tas viss vispār ir kā tāda sanāksme mēra laikā, ko var uzskatīt arī par mūsdienām. Mēs pētām cilvēka dziņas, cilvēku kaislības, viņa skopumu, skaudību,” stāsta aktieris Mārtiņš Meiers. „Puškins rakstīja par sava laika kaitēm, un mēs šīs kaites, kas pašā pamatā ir nemainīgas, ielikām, kā viņas izpaužas šodien, jo agrāk duelējās, zaga makus, tagad zog banku kontus un hakeri uzlauž valstu drošības sistēmas.”

Ar šo krievu ģēnija Puškina 1830. gadā sarakstīto darbu “Mazās traģēdijas”, kas patiesībā zem vienas grāmatas jumta apvieno četras viencēliena lugas, Valmierā viesrežisora godā debitē režisors Sergejs Ščipicins.

„Uz afišas redzamā “Mazo traģēdiju” grāmatiņa ir manējā. Bērnībā to lasīju, kad biju patiešām maziņš. Tad sanāk, ka par Puškinu interesējos kopš dzimšanas,” saka režisors Sergejs Ščipicins (Krievija). „Lai arī aktieru skola šeit ir cita, lielu atšķirību neesmu izjutis. Vienīgā atšķirība ir ļoti pozitīva - aktieri ir gatavi meklējumiem, elastīgi, neviens izrādes tapšanas procesā neapstājas un turpina piedalīties tās radīšanā.”

„Līdz šim režisori, ar ko es esmu strādājusi, vairāk strādā ar aktieriem. Šis režisors, es domāju, uzskata, ka aktiera lomas sagatavošanas darbs ir pilnīgi uz aktieri pašu,” norāda aktrise Elīna Dambe.

Arī kustību un gaismu mākslinieki ir no pēdējās Puškina pilsētas - Sanktpēterburgas. Un ar šādu komandu savu pirmo izrādi pilntiesīgas teātra aktrises ampluā piedzīvo Elīna Dambe, kura ir viena no šī gada jaunpienācējām trupā.

„Man liekas, mēs tiešām saliedējāmies ļoti kā komanda. Šī iestudējuma laikā mēs bijām viens vesels, tiešām to varēja just. Ja citos vēl to, arī kursā pat bieži izrādes taisot, nevarēja just, tad šeit mēs tiešām bijām viens par visiem, visi par vienu. Tieši kolektīva ziņā, aktieri,” atzīst Elīna Dambe.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti