Pucējiet savas deju kurpes. Atskats uz izrādi «Cabaret Absints»

Decembrī un janvārī Pārdaugavā esošajā “H2O 6 kvartālā” jau 16. reizi notiek režisora Viktora Runtuļa veidotā kabarē izrāde, šoreiz aicinot apmeklētājus viesoties 20. gadsimta sākuma muzikālajā teātrī “Cabaret Absints”.

Šogad izrādes stāstnieka lomā iejūtas aktieris Intars Rešetins, bet kabarē dīvai Elzai Rozentālei pievienojušies divi jauni, dziedoši kolēģi – Katrīna Anna Vīgante un Miķelis Putniņš. Izrāde ļauj aizceļot uz 20. gadsimta sākumu, iztēlēs uzburot ainu, kā no lieliem kravas kuģiem ASV ierodas laimes meklētāji no visām pasaules malām, ticot –

šī būs tā laimes un veiksmes zeme, un kaut kur ostmalā atrodas arī šis – muzikālais teātris “Cabaret Absints”.

Alkoholiskais dzēriens absints iemantoja lielu popularitāti 19. un 20. gadsimta sākumā mākslinieku, rakstnieku un dzejnieku aprindās Francijā, vēlāk arī ASV. Tā, piemēram, absinta dzeršanas paradumus gleznās ilustrējuši impresionisti Degā, Monē un citi.  Protams, arī jēdziena “bohēmas” dzimtene ir Francija, kur 19. gadsimtā aristokrāti, mākslinieki, iedvesmojoties no ceļotāju tautu paražām, arī sāka piekopjot brīvdomīgo dzīvesveidu, kas dažkārt aizveda arī pie tā saucamās “brīvprātīgās nabadzības”.

Attiecībā uz ASV 20. gadsimta pirmās puses bohēmistiem jāpiemin tas, ka sākumā tie bija “Nouveau” – bagātnieki, aristokrāti, kas bija ietekmējušies no Francijas kustības, bija arī čigāni un dēkaiņi – nomadu brīvā dzīvesveida piekritēji. Tiem sekoja mākslinieki, dzejnieki, džeza mūzikas cienītāji “bītņiki”, kuru kustība pārauga “Zen”, kuru fokusā bija garīgā izaugsme, un visbeidzot arī dendiji, kas bija skaistuma mīļotāji ar izcilu gaumi.

Visus šos personāžus viegli var atpazīt arī “Cabaret Absints” – tur spēlē izsmalcināts svinga orķestris un savu vietiņu uz skatuves cenšas izkarot arī ielas jeb čigānu ansamblis.

Miķelis Putniņš iejuties glauna dendija ampluā, kamēr Katrīna Anna Vīgante kļuvusi par koķetu absinta laumiņu. Elza Rozentāle iemieso greznu grāfieni, kura savu mantojumu tērē skaistos tērpos, pielūdzējos un uzdzīvē.

Muzikāli “Cabaret Absints” piedāvā ceļojumu pat divu gadsimtu ietvaros – tā, piemēram, jaunu versiju piedzīvojis Lordes superhits “Royals”, ko svinga ritmos duetā izpilda Elza un Katrīna, kā arī elektroniskās mūzikas dueta “Daft Punk” hits “Get Lucky” un FKA Twigs “Cellophone”, un citas klausītājiem labi zināmas mūsdienās radītas dziesmas. Izrādē dzirdamas ir arī 20. gadsimta pirmās puses zvaigžņu Ellas Fidžeraldas, Billijas Holidejas, Luija Amstronga, Džūlijas Londonas repertuārs.

Skatuves dziļumos nemanāmi, bet neaizvietojami spēlē Mārča Auziņa vadītais orķestris “Pieredze”.

“Cabaret Absints” rakursu būtiski var mainīt sēdvietas. Tālāk no skatuves – labi pavērsies kopskats un būs vairāk iespējas saviesīgām sarunām ar blakussēdētājiem. Tuvāk skatuvei  būs iespēja novērtēt dejotāju ķermeņa plastiku, kā arī tērpu mākslinieces rūpīgo darbu – šuve pie šuvītes, pērle pie pērlītes – dīvu kleitu mirdzums žilbina ne vairāk kā dejotāju triki.

Dejotāju trupa izrādi bagātina ar akrobātiskiem un tajā pašā laikā arī ļoti jutekliskiem priekšnesumiem.

Dažkārt pat šķita, ka tieši dejotājiem, ne dziedātājiem šoreiz ir atvēlēta galvenā loma.

Savukārt uz mīmu pleciem gulstas atbildība par kabarē raksturīgo komisko pusi, ko viņi iznes ar īsto attieksmi – īpaši izdevies ir numurs ar “lidojošo paklāju”. Zinātāji novērtēs arī citas “Cabaret Absints” saskatāmās atsauces uz vēsturiskajai bohēmai raksturīgo, kas būs iemesls vēl plašāk pasmaidīt, bet ne jau analīze šoreiz ir svarīgākā, bet gan ballīte.

Pucējiet savas deju kurpes un ļaujieties dejām līdz rītam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Teātris un deja
Kultūra
Jaunākie
Interesanti