Krievu režisors Sergejs Zemļanskis ar Gogoļa lugām strādājis jau iepriekš, Maskavas Jermolovas teātrī iestudējot izrādi “Revidents.” Jautājot par to, kādēļ režisora iestudētās izrādes ir bez vārdiem, viņš atbild, ka pasaulē tāpat ir pietiekoši daudz vārdu, bet mums jāiemācās sajust ar kustību un emocijām. Režisors stāsta, ka galvenā sižeta līnija atbilst Gogoļa darbam, taču ir arī nelielas atkāpes, kur palīdzējusi fantāzija. Viņaprāt, bez vārdiem vieglāk ir iestudēt tieši komēdiju.
''Man liekas, ka viss ir pietiekami sarežģīti. Bet tieši aktieriem ir sarežģītāk pārslēgties no traģēdijas uz komēdiju, jo tajā ir vairāk nokrāsu un tā prasa lielāku meistarību,'' saka režisors Sergejs Zemļanskis
“Traģēdija arī nav viegla, tur tomēr ir jāmirst kādam, bet komēdijā ir tāda pirmreizīguma sajūta visu laiku jātur iekšā, jo citādāk nav tās “te un tagad” sajūtas,” uzskata Liepājas teātra aktieris Rolands Beķeris.
Izrādes “Precības” galvenā varone Agafja Tihonovna nolēmusi precēties, tomēr īsti pārliecības viņai nav. Tādēļ talkā nāk savedēja Fjokla, piedāvojot uzreiz piecus preciniekus. Lai gan galvenās lomas atveidotāja Ilze Trukšāne ar režisoru Zemļanski strādā pirmo reizi, viņa atzīst, ka tā viennozīmīgi būs vērtīga pieredze. Runājot par Agafjas tēlu, Ilze uzskata, ka viņa ir kā mūsdienu sieviete.
„Viņa ir normāla sieviete. Nekas tur savādāks nav, viņa grib mīlēt, viņa grib, lai viņu mīl. Varbūt tas izskatās no malas smieklīgi, bet patiesībā arī tagad es esmu nonākusi pie secinājuma – nē, tas izskatās reāli tā, kā dzīvē arī tas izskatās tādos apstākļos,” skaidro Liepājas teātra aktrise Ilze Trukšāne.
Zināms, ka Sergeja Zemļanska iestudējumi ir vērienīgi un krāšņi, un šis noteikti nebūs izņēmums. Bet kurš no preciniekiem būs Agafjas īstais vīrietis un vai tiešām apprecēties var tik viegli, uzzināsim rīt pirmizrādes laikā.
Jau vēstīts, ka iestudējumā piedalīsies aktieri Ilze Trukšāne, Sigita Jevgļevska, Karīna Tatarinova, Rolands Beķeris, Gatis Maliks, Mārtiņš Kalita, Kaspars Kārkliņš, Armands Kaušelis, Anete Berķe, Sandis Pēcis.