"Ar viņu varēja strīdēties tā! Līdz asarām mēs varējām strīdēties un līdz histēriskai smiešanās lēkmei mēs varējām strīdēties ar Normundu. Viņš nekad nepiekāpās, viņš vienmēr palika pie savas taisnības, viņš bija nedaudz paštaisns, ārprātīgi spītīgs, ļoti asprātīgs cilvēks tad, kad viņam raksturs un garastāvoklis to ļāva," stāsta Daira Āboliņa.
Kino kritiķe norāda - Normunds Naumanis kino un teātra kritikas profesijai Latvija izveidoja standartu.
"Kā ir iespējams tekstu, kas principā ir akadēmiski analītisks - un tādam tam ir jābūt dziļākajā būtībā un nekam mazāk -, kā šo tekstu var pārvērst arī par aizraujošu lasāmvielu ar dažādiem konteksta līmeņiem, ko viņš piedāvāja, ar atsaucēm uz pasaules literatūru, uz latviešu literatūru, uz Latvijas kino vēsturi un pasaules vēsturi. Normunds bija virtuozs šajā ziņā. Jā, mēs neviens tā nevaram," saka Daira Āboliņa.
Es domāju, ka sēras šobrīd ir katrā teātrī. Kad atnāk Naumanis, visi teātri zināja, ka šodien ir jābūt labākajai izrādei. Tāpēc, ka tā ir intelektuāla saruna ar kritiķi, ar skatītāju, kurš iedziļinās izrādē tāpat, kā to dara režisors. Viņš tikpat personīgi skatījās izrādes un tikpat gudri, kā to dara režisori, kā to strādā aktieri," norāda Daira Āboliņa.
Kā jau vēstījām, mūžībā aizgājis kinokritiķis, žurnālists un teātra zinātnieks Normunds Naumanis. Viņš kopš 1980.gada regulāri veidojis publikācijas un recenzijas kino jomā, kā arī piedalījies televīzijas raidījumos par kino. Naumanis bijis arī eksperts Berlīnes, Stokholmas un Venēcijas kinofestivālos.
Piedāvājam ieskatu kino kritiķu Ditas Rietumas, Dairas Āboliņas un Normunda Naumaņa diskusijā par krievu kino.