Labrīt

Seriālu konkursam iesniegti 16 projekti, vairāk nekā puse patiešām kvalitatīvi

Labrīt

NEPLP iesniegs pieteikumu sabiedrisko mediju ēkas būvniecībai

Daugavpils teātris ar pirmizrādi "Mīlestība 32 m2" uzsāk jauno sezonu

«Mīlestība 32 m2» – Daugavpils teātris ar pirmizrādi uzsāk jauno sezonu

Daugavpils teātrī 11. septembrī pirmizrādi piedzīvos komēdija, kuras ainas notiek nelielā vienistabas dzīvoklī. Izrādes nosaukums "Mīlestība 32 m2”. Tā ir režisora Ivara Lūša iestudētā komēdija krievu valodā par dzīves jēgu, mīlestības nepieciešamību un iespēju to meklēt un atrast jeb ticību gaišajam.

Ar šo melodrāmas pilno pirmizrādi Daugavpils teātris arī sāk savu jauno teātra sezonu, kas pēc pandēmijas laika solās būt intriģējoša, un ar nepacietību gaida tikšanos ar saviem skatītājiem.

Pacilājoša rosība valda Daugavpils teātrī, uz teātra lielās skatuves režisora Ivara Lūša iestudējumā top izrāde "Mīlestība 32m2".

“Noskaņojums ir brīnišķīgs, katra izrāde kā jauns bērns, viss virzās uz priekšu iecerētajā gultnē,” tā režisors Ivars Lūsis.

Izrādes ainas notiek nelielā vienistabas dzīvoklī, kas vairākkārtīgi mainījis savus saimniekus un kurā koncentrēta vairāku te dzīvojošo paaudžu pieredze un gudrība

Visticamāk, sākt sezonu tieši ar šo iestudējumu ir bijis apzināts solis, saka Ivars Lūsis.

"Mīlestība 32 m2"

“Klasiski var teikt, ka visas izrādes ir par mīlestību.

Bet šī izrāde ir vairāk par ticību, ticību gaišajai rītdienai un nākotnei.

Ne tik viegls periods cilvēkiem tagad ir aiz muguras, pandēmija un visi tie ierobežojumi. Un cilvēki ir diezgan noguruši no dzīves, jo zemapziņā jau tā pandēmija mums seko, un ne tikai zemapziņā tā seko, bet ir tepat blakām. Teātra un arī mana personīgā iecere ir sagādāt cilvēkiem vieglu atpūtu un ne tikai, bet arī likt padomāt. Prieks, ka beidzot teātris var vērt savas durvis skatītājiem, lai arī ierobežotā skaita. Bet tomēr skatītāji būs,” norāda režisors.

Par to, ka skatītāji būs, pārliecina Daugavpils teātra kasē izpārdotās biļetes. Un tie atkal būs svētki teātra skatītājiem.

“Esam izslāpuši pēc teātra, kad esi zālē, kad jūti to strāvojumu, emociju vilni, noskaņojumu, tā ir tā pievienotā vērtība no šī pasākuma klātienē,” saka Daugavpils teātra mīļotāji.

Tieši šo sajūtu apmaiņu ar skatītājiem tik ļoti pirms jaunās sezonas gaida arī pats teātris, apliecina teātra direktors Oļegs Šapošņikovs.

“Pateicoties pandēmijai un ilgajam laika posmam, kad mēs nevarējām tikties ar skatītāju aci pret aci, šeit ir īpaša enerģija, kas mūs vieno. Tās vairs nav attiecības skatītājs – mākslinieks. Tās ir radinieku attiecības, kuri nav redzējušies ilgu laiku un atkal satikušies.”

Pandēmijas laiks ne tikai ļāva noilgoties pēc skatītāja, tā bija iespēja teātrim nopietni pastrādāt, Latvijas Radio sava darba aizkulises un rezultātus atklāj Oļegs Šapošņikovs.

Oļegs Šapošņikovs

“Jau pandēmijas perioda sākumā mēs nolēmām, ka mēs ne tikai morāli nepadosimies, bet mēs aktīvi strādāsim. Reāli strādāsim. Ar prieku un pat lepnumu varu teikt, ka šajā laikā Daugavpils teātris ne vienu dienu nav aizvēris savas durvis pilnībā tā, ka nenotiktu te dzīvība. Darījām, ko varējām gan tehniski, gan mākslinieciski,” uzsver teātra direktors.

“Tāpēc varam priecāties, ka tikai septembrī, vienā mēnesī, ir veselas divas pirmizrādes. Nekad tā nav bijis. Un tas ir šī mūsu darba rezultāts.”

Jau septembra beigās Daugavpils teātrī pirmizrādi piedzīvos režisora Dž. Dž. Džilindžera iestudētā melodrāma ar nosaukumu "XXL". Tāpat šoruden Oļega Šapošņikova režijā pirmizrādi piedzīvos izrāde “Kaija”. Pirmo reizi teātra vēsturē tas būs eksperiments, jo izrāde būs divās daļās un skatāma divus vakarus.

Tālākas nākotnes plānus pēc jaungada objektīvu iemeslu dēļ Daugavpils teātris nevar atklāt. Taču ļoti cer šajā sezonā nospēlēt visas ārkārtējās situācijas laikā nenotikušās izrādes.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Teātris un deja
Kultūra
Jaunākie
Interesanti